Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Washington

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

17 April 2012 | Verenigde Staten, Washington

Vandaag zijn we naar Washington gegaan om de stad te gaan zien en vooral het witte huis het beroemdste huis van de wereld. Rond negen uur vertrok onze shuttle richting Washington. Onderweg was het erg druk en de wegen slibte dicht en we kwamen rond tienen aan bij het Capitol, waar de regering zich huisvest. Er stond veel volk al op het Capitol en ineens zagen we waarom? Een Boeing 747 van de Nasa met daarop de Spaceshuttle Discovery, wat een geluk en wat een timing. Het was de Discovery, die wij vorige week hebben gezien in Cape Canaveral. Natuurlijk wisten wij dat de shuttle Discovery naar Washington zou worden gebrach,t maar wij waren dat allang weer kwijt. Wat een bijzonder gezicht en hij maakte wel drie rondjes boven het Capitool, Witte Huis en boven ons natuurlijk. Een historisch moment om nooit meer te vergeten en wij waren daar getuige van. Onze dag was al geslaagd en hij begon pas. Wij stapten tevreden op de trolleybus, die ons de hele dag gaat rondrijden en waar wij in en uit kunnen stappen bij bijzondere gebouwen en of museums. Washington is een mooie stad met veel historische gebouwen en museums onmogelijk om dit in een dag te doen en gaan morgen weer. Er zijn ook veel Memorials van oorlogen en van de Presidenten. Dat wij voor en achter het Witte Huis hebben gestaan, vinden wij ook bijzonder en hebben zelfs bij de kerstboom gelopen, die de President rond kerstmis de lampjes ontsteekt. De boom stond er zelfs er een beetje verwaarloosd bij dus een klusje voor Agterberg.
We zijn ook nog in het Holocaust Museum geweest, wat je daar ziet krijg je gewoon kippenvel van, zo indrukwekkend en zo fout allemaal. Zo hebben we pas rond 13.00 uur onze eerste koffie gehad en een broodje gegeten. Zo druk hadden we het en we hadden ook geen zin om tijd te verliezen. Er was trouwens heel veel bewaking. Overal stonden er veel agenten met machinegeweren is toch wel jammer maar het moet tegenwoordig. Ook waren er veel ambassades vertegenwoordigd de meesten zaten bij elkaar in een super lange straat. Het Washington monument, 170 meter hoog, was gesloten omdat de aardbeving van vorig jaar enkele scheuren in de gevel heeft gebracht. Om 16.45 uur moesten we ons weer melden bij het Capitol, zodat wij onze shuttle niet zouden missen. Maar we hadden nog tijd om rond het Capitol te lopen en dat is een gigantisch gebouw, maar heel mooi om te zien. De terugreis naar de camping was weer moeizaam giga druk, veel verkeer en op de kruispunten moesten sommige nog even doorrijden. Maar gelukkig goed aangekomen en op het internet de Telegraaf even gelezen en daar was ook het bericht over de Spaceshuttle Discovery waren wij maar mooi getuige van.

• 18 April 2012 - 06:35

Annette & Jan :

Goedemorgen wat schitterend vliegtuig met de space shuttle erop!! Dat zagen wij bij het journaal en zekers toevallig dat jullie er waren!!
    Zo het zonnetje schijnt heerlijk heb er zin in vandaag :-) maar moet helaas de hele dag werken! Hihihi
    Maar goed Eric & Lida fijne dag vandaag en tot morgen

Jan & Annette xxx

• 18 April 2012 - 06:52

Johan En Petra :

Goedemorgen daar,

Wat een indrukwekkend gezicht zeg en dat dat hier op het journaal was. Eric had nog wel zijn oranje shirt aan dus we hadden hem moeten zien;)
    Ja die steden zijn erg mooi volgens mij en zo anders dan jullie reis vorig jaar met al dat natuurschoon.
    Volgens mij heb je daar aan 5 dagen nog niet genoeg om die stad te ontdekken.
    Denk als jullie terug zijn, jullie gelijk mee kunnen doen aan de Nijmeegse vierdaagse want wat moeten
    jullie gelopen hebben!!
    Hier alles top, de zon schijnt nu weer even maar het blijft echt koud!!
    Geniet, en nog 1'weekje te gaan. Daarna word het weer afkicken van jullie verhalen bij het ontbijt;)

Kus uit Bilthoven

• 18 April 2012 - 07:18

Betty En Gerard:

Hallo reizigers, Niet gesproken met Obama en niet gesnapt door de FBI?
    Hier in Uturèg gaat alles goed. Lois, de baby van Sander en Shirley begint te groeien en kijkt steeds verwonderd naar het witte plafond. Er komen heel veel complimenten van de bezoekers over het schilderwerk. Bijna iedereen valt het op dat het zo mooi geschilderd is. Dus Eric, er wordt veel over jou gesproken hier in Uturèg. Groeten.

• 18 April 2012 - 10:10

Tamar:

Super gaaf wat jullie hebben gezien, en zulke mooie foto's!

• 18 April 2012 - 12:22

Jack En Hetty:

hallo Eric en Lida
    Het begint een beetje verslavend te werken, die berichtjes van jullie.
    Heel leuk om te lezen wat jullie allemaal doen en te zien krijgen.
    Ik denk dat als jullie weer thuis zijn dat we dan toch nog voorlopig elke dag een berichtje van je willen zien,om af te kicken.
    Verder nog veel plezier daar.
    Tot morgen!!!!!
    xxx van ons uit Breukelen

• 18 April 2012 - 15:01

Ma Romijn:

Hallo wat een belevenis zag het ook op de tv prachtig he nou dat zonnetje hier kan je wel vergeten .Maar wat hebben jullie het fijn.heel indrukwekkend inderdaad wat peet zegt anders als de vorige keer.Was gezellig met de meiden gisteren maar slecht weer.Nou geniet er nog een paar dagen van gr van hier LIEFS MA

• 18 April 2012 - 15:22

Bianca:

wat ontzettend leuk die foto van de space shuttle en dat jullie daar toevallig waren.
    Ook gaaf om het witte huis te zien en dan met jullie erop.
    Geniet maar fijn.
    Gr Bianca