Goed wandel weer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Goed wandel weer - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Goed wandel weer

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

21 April 2012 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Wat ik nog vergeten te vertellen was, dat we vrijdag op Wall Street liepen en er een demonstratie was van Occupy. Op een gegeven moment liep het uit de hand. Wij waren op dat moment halverwege toen de politie de boel ging afsluiten, maar ook achter ons. We waren niet in gevaar maar met veel machtsvertoon werden de demonstranten afgevoerd. Om ons heen was zelfs het S.W.A.T gearriveerd, maar wat die hebben gedaan, hebben wij niet gezien. Dat was nog even spektakel op de vrijdag. Vandaag zijn we vol goede moed begonnen aan 3e dag trip. Als eerste het FDNY Firezone een soort giftshop met een brandweerauto, die door de helft was gezaagd en een brandweerman ging een soort van demonstratie geven, maar die was even weg. Dus wij ook maar weg op naar het volgende. Een Bronxtour langs verschillende stadions van verschillende clubs. De afstanden waren te lopen en het leek zo dicht bij en het was supermooi wandelweer. Toen we daar aankwamen, was de tour al weg en hoe laat die terug kwam wist men ons daar niet te vertellen. Het bleek dat je moest melden bij een restaurant, waar die waarschijnlijk alleen maar voor de deur stond met de bus. Op het internet was niet veel te vinden over vertrektijden en zo. Dus wij ook maar weer weg, dan maar een Starbucks tour met een lekkere cappuccino en een ”morning bun” erbij echt een aanrader. Een lekker soort van broodje met kaneel en suiker.
Even kijken naar het volgende. Museumbezoek en wel het Gugenheim een grote naam in de Museum wereld. Om er te komen moesten we met de metro en een stukje lopen. Nou ja, op de kaart tenminste maar het was toch goed wandel weer. Toen we daar aankwamen hadden we voorrang op de rest. Ik zei nog misschien zien ze aan ons, dat we geen echte liefhebbers zijn en bang zijn dat we omdraaien. Maar het bleek anders we hebben Citypas en dan heb je voorrang. We waren zo binnen en het is een mooi gebouw maar de tentoonstelling vonden we niets. Je loopt in een rondje omhoog over een galerij en af en toe rechts een kamer met schilderijen en andere prullaria. Op die galerijen 5 hoog was er een tentoonstelling van autowrakken, tenminste daar leek het op. Wij zijn op 2.5 hoog omgedraaid en met de lift naar beneden gegaan. Nee niks voor ons. Ik zou het naar de sloop brengen, maar anderen vinden het schitterend en waren zelfs aan het discussiëren er over. Ik zeg maar wat wij er van vinden . Nou de derde tegenvaller en vroeg klaar met de planning dus Shoptime. Wij met de bus naar Grand Station voor de lunch en daar 5th Avenue een winkel straat van 7.5 km, maar ja het was goed wandelweer. We moesten op pad voor een paar UGGs en speciaal model ook nog. Er was een UGG store op nummer 600 nou dat was even sjokken hoor, maar we hebben ze hoor. Daarna nog even doorgelopen en toen wij op onze sokken liepen, zijn we maar richting camping gegaan. De metro werd ook nog omgeleid en voordat wij dat door hadden, waren we alweer de verkeerde kant op gegaan. We waren rond achten op de camping en ploften op de bank. Ik denk dat we in topvorm zijn voor Nijmegen wat hebben wij de afgelopen weken veel gelopen.

• 22 April 2012 - 07:05

Harry En Dinie:

Leuke foto's van New York.
    Toen ik er was verbleef ik in het Intercontinental hotel op de 48st straat.
    Als je in de buurt bent moet je eens kijken naar de hal van de entree. Is er mooi.
    Verder is het ook leuk om even door Chinatown en Central Park te lopen.

Groetjes,

Harry en Dinie

• 22 April 2012 - 10:20

Annette & Jan:

Zo jullie lopen wat af!!! Er is ook zoveel te zien in NY en veel te beleven, voor je het weet zit je er middenin !! Hihi maar weer ontzettend leuk om jullie verslag te lezen :-)
    Hier is het weer nog steeds pet :-( maar wordt van de week beter, zijn lekker druk geweest in het huisje van Jeff schiet al lekker op.
    Ben benieuwd wat jullie vandaag zoal gaan beleven en zien!! Nog een paar dagen kunnen we nog genieten van jullie belevenissen.
    Fijne dag en tot morgen!!
    Knuffels van de Engeltjes xxx

• 22 April 2012 - 10:23

Ma Romijn:

Nou dat was het dagje wel lopen lopen maar dan zie je ook wat die Occupy pakken ze daar beter aan als hier je had ook je tentje mee kunnen nemen.Wat een mooie foto,s weer.Gefeliciteerd met Arnoud nog 1 dan hebben we het weer gehad in april nou fijne dag gr uit de Bilt xxx

• 22 April 2012 - 14:39

Stephanie:

Goed nieuws voor kel en mij dus! Bijna weer lekker na huis! Veel plezier de laatste paar daagjes. xxx