Aardig ritje - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Aardig ritje - Reisverslag uit Rochester, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Aardig ritje

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

31 Maart 2013 | Verenigde Staten, Rochester

Vanochtend rond 07.00 uur opgestaan lekker geslapen, maar een paar keer wakker geweest dus aardig gewend aan het tijdsverschil. Vandaag een aardig ritje voor de boeg 540 km richting het noord-westen. De eerste dagen moeten we km’s maken voor onze eerste bezienswaardigheid Mount Rushmore. Jullie weten het al de presidenten van Amerika uitgehakt in de rotsen. Maar vandaag de eerste grote rit en die begon met heel mooi weer. Lekker zonnetje en weinig wind dus dat belooft wat voor deze dag. Eerst even de slurf in gaatje van de camper hangen, want een zuiper wordt niet geboren, maar gemaakt bij Ford. De benzine doet momenteel $ 3.55 per gallon (ongeveer 4 ltr). Jammer dat de $ duur is tegenover de € . We hebben ook een camperdier namelijk een slang. Ik ga er liefdevol mee om en wij noemen hem Ben.
Onderweg weer een Starbucks cappuccino genuttigd, wat is dat toch lekker. En even het internet opgedoken en met Kelly wezen facetimen. Wat een mooi ding toch die Ipad en kosteloos. Verder onderweg begon de lucht te betrekken en het werd mistig. De sneeuw lag hier nog aardig hoog en we waren bang dat het zou gaan sneeuwen. Even later begon het aardig te regenen en werd heftig en gedurende 150 km is het niet meer droog geweest. Gelukkig klaarde het weer op en op onze camping scheen de zon en werd het weer heerlijk weer. Gelukkig hadden we gereserveerd en spoeden we naar ons plekje. De campingeigenaars waren super aardig en regelde water voor onze camper. In deze tijd is het water afgesloten in verband met de vorst, maar voor ons een uitzondering gemaakt. De vrouw kwam nog eigengemaakte chocoladekoekjes brengen en een stuk bakpapier, zodat het zelf afgebakken franse stokbrood niet meer door rooster kan zakken. Verder zitten we lekker aan de wijn met chips en genieten van de camper. De reacties, die wij elke morgen mogen ontvangen doet ons veel plezier en vinden het leuk om te lezen ga zo door. Verder de groeten van ons en de speciale groet van Ben de benzineslang.
Fijn Paasdagen

• 31 Maart 2013 - 09:26

Fam. Venderbosch:

Geweldig die gastvrijheid iedere keer.
    Tuf ze nog even door, we zijn benieuwd naar de presidenten.

• 31 Maart 2013 - 10:27

Marjon Sturkenboom:

Hoi Eric, dat is toch geen camper meer. Dat is een hele bus! In Florida hebben wij deze ook gezien en daar reden ze een klein autootje achter uit. Idee? Leuk je verhaaltjes! Geniet ervan. Het is hier Eerste Paasdag en ook wij zagen vanmorgen wat sneeuwvlokjes. Groetjes uit Houten, Rob en Marjon.

• 31 Maart 2013 - 10:30

Annette :

Zo de eerste kilometers zitten erop!! En nog heeel veeel te gegaan!! Wat een camper..prachtig!! Kijk al uit naar morgen,ga de brunch klaarmaken kids komen brunchen!
    Jullie ook fijne rij paasdagen!! Dikke kus van ons!! En de groeten aan Ben! Xx

• 31 Maart 2013 - 11:13

Martin Sylvia:

Hallo luitjes

Het ziet er weer geweldig uit. Wat een woonwagen.
    Bassie en Adriaan zouden er jaloers op zijn.

Veilige kilometers

Gr. Martin & Sylvia

• 31 Maart 2013 - 11:19

Fam. V.d. Engel:

Mooie foto's, hoor. Wij lezen mee en wensen jullie een goede reis en prettige paasdagen.

• 31 Maart 2013 - 19:55

Florence & Paul:

Hi E&L,
    vergeten jullie niet een stempeltje te halen voor in je paspoort in Mount Rushmore.
    Is wel grappig.
    Verder heel veel plezier en tot schrijfs.