Wintersport - Reisverslag uit Beaver, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Wintersport - Reisverslag uit Beaver, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Wintersport

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

17 April 2013 | Verenigde Staten, Beaver

Toen wij vertrokken uit Salt Lake City begon het voor de zoveelste keer te sneeuwen. Het houd maar niet op! Gelukkig gaan we naar het zuiden de warmte en de zon tegemoet. Maar eerst naar een stadje in de bergen genaamd Park City met zijn authentieke hoofdstraat. De stad begon rond 1860 als een zilvermijnkamp. Langs de hoofdstraat staan nog een aantal gebouwen uit die tijd en dat moeten wij natuurlijk zien. We hadden die tip van een RV’er van de camping. Zo leveren wij elkaar de benodigde informatie. Acteur Robert Redfort heeft hier het Sundance festival opgericht. Het wordt sinds 1981 elk jaar gehouden. Deze info had ik jullie niet willen onthouden. Toen we daar aankwamen zag het er stil en verlaten uit. Wij hebben gauw een paar foto’s genomen en zijn weer verder gegaan. Zo koud was het en die sneeuw ging maar door. Park City is ook bekend van de winterspelen van SLC in 2002 en zijn hier ook verschillende skiwedstrijden geweest. Gauw weer verder en het begon steeds harder te sneeuwen. Zelfs tot het plaatsje Fillmore waar wij het bivak zouden opslaan. Doorrijden maar en het bleef maar sneeuwen! Op naar Beaver zo’n 80 km verderop en op 20 km hield het sneeuwen op en 5 km verder was het weer groen. Heel bizar! Hier in Beaver is niks te doen, behalve dat hier Buth Cassidy is geboren. De revolverheld en de maat van ja, daar is ie weer Sundance Kid. Is dat niet toevallig! Verder gaat het goed met ons en hebben we de rondreis bijgesteld in een wintersporttrip. Nog een leuk weetje is, dat er van de eerste tot deze derde reis al meer dan 83000 keer op ons dagboek is gekeken en gelezen. En dat in één week 500 keer dit dagboek is bekeken. Ik ga denk maar reclame en filmpjes maken kan ik de reis terugverdienen. Bedankt allemaal en blijf reageren.

• 17 April 2013 - 08:09

Annette:

Goedemorgen het houd inderdaad niet op met de sneeuw bij jullie!! Maar las dat het weer de goedekant op gaat! De foto's zijn wel prachtig om te zien! Hier is het lekker niet te warm en niet te koud! We kunnen onze winterjas thuis laten! Hier gaat ook alles goed! Wat een hoop mensen lezen jullie reis verslag zeg!! Zie nou dat ik dit schrijf er al 130 dit hebben gelezen!! Nou lieve Fam. Ik ga naar me werk toe en fijne dag en tot morgen!! Dikke kus van ons uit de Bilt xx

• 17 April 2013 - 08:42

Marjon Sturkenboom:

Hallo Eric,
    Op naar Bryce Canyon! Daar zullen jullie genieten, zo'n mooi park! Op weg daar naartoe zie je bij elk dorp een sherrif staan om te kijken of jullie niet te hard rijden, dus pas op. Vergeet niet voor Las Vegas naar hét grote outlet centre te gaan, zal je vrouw vast genieten! Goede reis verder, groetjes uit Houten en we zien je straks graag weer met je kwasten verschijnen. Marjon Sturkenboom

• 17 April 2013 - 10:41

Betty En Gerard:

Hoi Eric en Lida, vandaag reden we door een skigebied van Australië en moesten we natuurlijk aan jullie denken. Was het niet moeilijk rijden met die grote bak door de sneeuw? Jullie hebben toch geen sneeuwbanden? Nu maar snel op naar het mooie weer. We genieten van jullie verhalen en foto's. Groeten van DownUnder.

• 17 April 2013 - 13:25

Ma:

Goede morgen wat een sneeuw moet nou maar eens mooi weer worden.
    En een kleurtje op je wangen krijgen en niet van de kou ziet er wel prachtig uit.Hier is hier nou ook niet lekker
    geen zon maar er komt ook weer nachtvorst niet echt voorjaar maar we moeten het er mee doen.Nou een fijne dag nog en veel rijplezier knuffel uit de Bilt xxx