Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Zion National Park - Reisverslag uit Hurricane, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Zion National Park

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

19 April 2013 | Verenigde Staten, Hurricane

Vanochtend lekker rustig aan gedaan. We stonden immers op 200 meter van de ingang van het NP Zion en na de koffie zijn we gestart. De lucht was strakblauw en de temperatuur zou oplopen tot ongeveer 17°C. Het NP Zion is een niet al te groot park en is goed te doen voor een dag. Daar wij gisteren al het park hebben doorgereden, gingen wij vandaag maar aan de wandel. Met de gratis pendelbussen is het goed te doen. Je kan overal uit- en instappen en dan een loop doen. Aangezien wij geoefende lopers zijn en wij wandelschoenen hebben aangeschaft gaat het bijna vanzelf. De eerste loop ging over een pad richting watervalletjes op het lager gelegen deel en dan verder naar het hoger gelegen deel. Wij liepen over rotsen en smalle paden en was best pittig. Daarvandaan verder naar de volgende busstop. Het was een loop van ongeveer 3 miles ongeveer 2 uur wandelen van laag naar hoog en visa versa. Diverse beesten gezien zoals Mule Deer, soort hert met flaporen, en eekhoorns, die op je pad kwamen. Met de pendelbus verder gereden en op bepaalde punten uitgestapt voor de foto’s. Wij kwamen bergbeklimmers tegen, die tegen de steile rotsen naar boven gingen. Dat was een mooi gezicht! Op het eindpunt terug gegaan naar de Zion Logde en hebben onze lunch genuttigd in het zonnetje. Nog een stuk teruggelopen naar het begin van het park en naar de camper. Aangezien we zeer hebben genoten, zijn we een stukje verder gaan rijden. Na 60 km gestopt bij de camping waar we gaan overnachten. Nog even in de hottube en lekker in het zonnetje zitten en wij hebben vandaag weer een topdag gehad. Morgen vroeg rijden wij richting Las Vegas waar de temperatuur tegen de 25°C zal lopen. Voor de laatste dagen van onze vakantie. Er zijn nog een aantal leuke dingen, die wij willen doen in Vegas en hebben nog tijd voor een paar luie dagen. Viva Las Vegas here we come

• 19 April 2013 - 04:28

Betty & Gerard:

Van downunder: pas op voor Vegas. Er zijn daar vele verlokkingen! Enjoy! www.exploringtheworld.nl

• 19 April 2013 - 10:34

Petra En Johan:

Hoi Eric en Lida, wat gaat het toch snel vliegt voorbij!! Jullie laatste weekje alweer. De foto's zijn fantastisch en de verhalen toch wel. Hier begint iedereen zich voor te bereiden voor de kroning;). Interview met Max en Willem op tv en iedereen vraagt aan elkaar wat te doen die dag. Ik heb samen met Mickey "de" jurk ontworpen voor Máxima;) en die staat te pronken in de etalage!! Veel reaktie's zo leuk dat we gister bezoek kregen van de krant en daar staan we dus volgende week in hahahaha
    Verder vind ik het idee van die helikopter echt fantastisch en als het even kan zeker uitvoeren. Dit blijven idd de hoogte punten en vergeet je nooit weer!! We gaan het wel lezen of dat staat te gebeuren. Johan had het ook over de Hoover Dam maar als ik het me goed herinner is dit bezoek vorige x al afgelegd Maar wie weet Miss nog een bezoekje waard!!
    Geniet ook weer vandaag en wij lezen jullie morgen weer!! Knuffel uit Bilthoven xx

• 19 April 2013 - 11:20

Michael:

Hallo lieverts,
    zie er goed uit hoor, eindelijk weer groen aan de bomen en mooi weer zo te zien. Ziet er erg cool uit. Hier gaat het ook elke dag een beetje beter heb vorige week een behoorlijke terugslag gehad met de rug maar we zijn weer herstellende. Probeer jullie vanavond nog wel even te facetimen.
    veel plezier en dikke kus van de meisjes, en ohja wisten jullie al dat Jennifer haar Rijbewijs heeft gehaald?

• 19 April 2013 - 14:12

Ma :

Hallo kinderen nou als ik het lees zijn jullie er klaar voor de 4 daagse in Nijmegen en daar hoef je niet te klimmen.Weer een mooi verhaal en prachtige foto,s.Met Kelly gaat het weer wat beter gelukkig.
    Leuk naar Las Vegas maar wel hand op de knip houden he.
    Nou heel veel plezier geniet van een paar rustige dagen dikke kus ma