Met de bus - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Met de bus - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Met de bus

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

21 April 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Voor het eerst is de kachel uitgebleven en we denken ook dat ie niet meer aangaat. Alle ramen en luikjes stonden open vannacht. Het was heerlijk en we werden dan ook met vogelgefluit wakker. Ondanks een uur terug werden we toch om 07.00 uur wakker. Stoelen en tafel naar buiten en kopje thee gedronken. De rest van de camping lag nog te ronken en het was super stil. Lekker stokbrood uit de oven en om 09.00 uur startklaar voor de rit downtown oftewel The Strip. Met de bus was het makkelijk. Een kaartje van $5 bracht ons de hele dag waar we wezen wilden. Eerst maar even een stukje strip doen en rond deze tijd was het nog wel rustig. De mensen zaten wel al in de casino’s en de lampjes van de kasten lichtte vrolijk op. Het is wel prijzig hier en twee cappies deden al gauw zo’n $ 6 meer dan elders in het land. Maar de weelde van Las Vegas straalt van alle kanten. Het kan niet gekker of mooier! De mensen komen toch wel! Inmiddels al aardig druk en we lopen nog een klein stukje verder en besluiten om de bus richting station terug te pakken. We zijn hier immers nog een paar dagen dus laten we het maar rustig aan te doen. Onderweg richting de overstap kwamen we er achter dat de Pawnshop van de TV hier vlakbij moest zijn. Het was toch de bedoeling om daar even te gaan kijken. De buschauffeuse was aardig op dreef en riep bij elke halte wat er te doen was in de buurt van de halte. Ze wees ons hoe we moesten lopen. Het was gauw gevonden en van een spontaan bezoek aan de Pawnshop was dan ook geen sprake. Het wordt commercieel aardig uitgebuit. Wij vragen ons ook af of het allemaal niet gespeeld is. Het was leuk om het te zien, maar de enorme rij buiten had voor ons niet gehoeven. Eenmaal binnen viel het toch tegen. Er waren zilveren munten, horloges, gitaren, geweren en voor de rest hopen t-shirts en andere prullaria van het team. De zaak viel tegen qua formaat, maar het was wel leuk om het gezien te hebben. De bekende heren waren er niet, maar wel de dikke uitsmijter en de oud-geschiedkundige met de hoed en met hen kon je op de foto. De show must go on en dat bleek ook wel. Daarna zijn we naar Rick Restorations gegaan, dat zat er immers vlakbij. Rick Restorations is ook een progamma op History, dat we zondags vaak kijken. Ze restaureren veelal oude apparaten zoals Cola machines, benzinepompen en nog veel meer. Een leuk progamma waar ik veel naar kijk en hier in Las Vegas gevestigd. Ook daar heeft de commercie toegeslagen en een heus progamma gemaakt door middel van een tour door de werkplaatsen. Was leuk om de dingen, bekend van TV, daar terug te zien. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken, dat ook hier alles in scene wordt gezet. Ze restaureren daar wel! Maar diversen spullen werden door klanten gebracht en weer opgehaald als ze klaar waren. Nou we zagen daar wat spullen staan, die ook door klanten zouden zijn opgehaald. Maar wel mooi om te zien, dat ze van schroot weer iets moois maken. Eenmaal terug op de camping was het weer tijd om af te koelen. Het zwembadwater vonden we toch te koud dus de hottube maar in en een glaasje erbij. Lida had haar best weer gedaan om een lekker bordje spaghetti te maken en de avond kon beginnen.

• 21 April 2013 - 06:06

Betty & Gerard:

heee gokkers, mooi dat jullie eindelijk zon en warmte hebben. maakt het reizen wel wat lichter! ook hier in sydney is het warmer dan op tasmanië. op een van de foto's zien we een stukje "mirage". we zijn daar een paar keer een paar nachten geweest. helemaal bovenin in een glanzen marmeren penthouse. was gaaf! geniet gewoon verder...

• 21 April 2013 - 17:33

Ma:

Goedemorgen koffietijd bij jullie wat heerlijk he op de camping als iedereen nog slaapt zo rustig.
    Wat een mooie hotels nu kan je heerlijk nog een paar dagen rustig aan doen lekker mooi weer mooie foto,s ziet er prachtig uit allemaal nog een paar dagen volop genieten hier iets beter weer vandaag zonnig.
    Lieve kinderen tot het volgende blok liefs uit de Biltxxx

• 21 April 2013 - 18:11

Annette :

Goedemorgen!! Lekker hoor dat het mooi weer is!! Weg met de kou en die sneeuw!! Ziet er weer prachtig uit zeg!! Wat een gebouwen zeg! Hier woord het weer ook steeds beter! Maar vannacht was het nog om het vriespunt brrr maar vandaag veel zon dus weer een heerlijke dag!! Zitten nu voetbal te kijken Feyenoord & Vitesse staat nu 2- 0 Utrecht ook gewonnen tegen NAC 3-0 dus boys ook weer blij!! Ga je nog een gokje wagen daar!! Nou luitjes geniet lekker daar in Las Vegas en tot morgen de groeten uit De Bilt xxx

• 22 April 2013 - 08:52

Stephanie:

Heeey pap, eindelijk ben je bij je tv serietje geweest van de zondagmorgen! Zag je al die bekende mensen?? Zonnetje schijnt lekker bij jullie, heerlijk hoor! Nog een weekje, aftellen gaat beginnen! xxxxxx