Helicopter over de Grand Canyon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Helicopter over de Grand Canyon - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Helicopter over de Grand Canyon

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

24 April 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vanochtend zijn wij naar de Golden Nugget één van de oudste casino’s in Las Vegas gegaan. Ik had er vroeger veel over gehoord en is mij dat altijd bijgebleven. In 2007 is het helemaal gerenoveerd en tegenwoordig is het één van de luxe casino hotels met meer dan 2300 kamers. Het hotel heeft twee grote aquariums en een buis waar je door kan zwemmen. Daarna nog wat rond gelopen en koffie gedronken bij onze favoriet. We moesten om 13.25 uur verzamelen bij een hotel aan de andere kant van de stad het Sunset Station hotel. We hadden een rondvlucht door de Grand Canyon besproken. Omdat wij alles via de telefoon hadden geregeld (Lida), moesten we er toch voor zorgen dat wij op tijd waren. We waren ruim op tijd, zodat wij eerst nog even het winkelcentrum door konden lopen. Een groot winkelcentrum met weinig bezoekers! Lekker op het gemakkie door heen gelopen. Een paar mooie gympen gekocht en daarna richting Sunset Station Hotel gelopen. Nog even door het casino gelopen en $ 5 in zo’n machine gegooid en jackpot! Het ding begon te ratelen en meer dan 2000 punten op de teller. Nog een paar drukken en laten we het maar uitbetalen, omdat we zo worden opgehaald. Er kwam een ticket uit de fruitmachine met 1650 punten erop . Laten dat nou net geen dollars zijn, maar dollarcenten. We hadden een totaal $16,50 maar ja wie het kleine niet …………. De shuttle was aardig op tijd en zat helemaal vol met medepassagiers. Een kwartiertje later waren wij op het vliegveld van Boulder net onder Las Vegas. Roel van ARVY reizen had ons aangeraden om met Papillon te vliegen en dat is ons zeer goed bevallen. Omdat het erg druk was en onze vlucht een half uur vertraging had, kregen wij van Papillon twee drankjes, de foto ($20) gratis aangeboden en excuses. Wij vonden het geen probleem! We konden even rondkijken, wat foto’s nemen en ons voorbereiden op wat komen gaat. Wij hadden allebei nog nooit in een helikopter gezeten dus wisten niet wat komen ging. Toen het zover was kregen we eerst uitleg over de veiligheid en de helikopter. Daarna gingen wij de lucht in en wat er dan gebeurt als je de Grand Canyon en de Hooverdam ziet vanuit de lucht is niet te beschrijven met een pen, laat staan met een keyboard van de laptop. Het uitzicht van bovenaf is zo mooi en bijzonder. Wij hadden de Hooverdam en de Grand Canyon al twee jaar geleden bezocht, maar vanuit de lucht is vele male mooier. Je ziet meer één geheel. De Hooverdam met Lake Meat en de Grand Canyon met de Colorado River prachtig! Schitterend mooi! We hopen, dat de foto’s overkomen maar het staat in ons geheugen gegrift. Terug naar de camping aan de wijn, hottube en lasagne.

• 24 April 2013 - 07:56

Johan En Petra:

WOWWWW, wat gaafff!!!!! Goedemorgen wat ontzettend gaaf dat jullie dat gedaan hebben. Wat een ervaring en wat een ver gezichten vanuit die helikopter. Kan me voorstellen dat jullie dat niet vergeten gaan.
    Wat schiet het nu ook op zeg en wat is het ontzettend snel gegaan deze trip weer! Hier alles prima. We gaan de verhalen weer missen dat word even afkicken;)
    Ik ga me klaar maken voor een dagje werken. Vandaag ook heerlijk genieten !!Groetjes uit Bilthoven xx

• 24 April 2013 - 08:12

Willem:

Geweldig,prachtige ervaring. Staat ook nog op mijn verlanglijstje.Je blijft je ogen uitkijken in Vegas.
    Hier is het echt superschilderweer. De temperatuur gaat langzaam omhoog.Erg druk dus op de zaak.
    Maar geniet wel elke dag van jullie bericht met foto's.Voelt als een beetje vakantie ook.
    Groeten.

• 24 April 2013 - 20:52

Ma:

Hallo daar ben ik weer schitterend wat een mooi uitzicht wat een prachtig land.Ja de dagen gaan nu snel en Eric dat in het casino was beginners geluk hihihi maar leuk toch toch weer een bakkie leut in jullie favoriete koffie tent vandaag hier prachtig weer lekker buiten gezeten morgen nog z,n dag en dan word het weer 10gr nou kinderen nog een paar dagen genieten dikke kus uit de Bilt