Lijstje afwerken - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Lijstje afwerken - Reisverslag uit Las Vegas, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Lijstje afwerken

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

25 April 2013 | Verenigde Staten, Las Vegas

Vandaag een vol dagprogamma eerst naar Red Rock Canyon. Een Canyon waar je een rondje rijdt met uitzichtplaatsen, waar je weer een route kan lopen. Het was maar 45 km rijden vanaf de camping en met ons autootje goed te doen. Na een half uurtje kwamen wij daar aan en hebben eerst in het Visitorcenter ons laten informeren over het wel en wee van Red Rock Canyon. Toen het duidelijk was, zijn wij in de auto gestapt om 28 km tellend rondje te gaan rijden. Het is éénrichtingsweg en zit je er gelijk aan vast geen weg terug . Het is ons niet tegen gevallen! Het was inderdaad Red Rock Canyon. Bij de eerste stop hebben we gelijk de wandelschoen goed gestrikt voor een stevige wandeling. Aangezien het weer heerlijk was scheen de zon toch feller als wij dachten en het water rijkelijk vloeide. Na een uur te hebben gewandeld, zijn we rustig het park doorgereden met af en toe een stop en een wandel. Na het park stond nog de Hooverdam op de lijst. Het is zo’n mooie bouw en vanaf de nieuwe brug, die in 2010 is opgeleverd, mooie foto’s kan schieten. In 2011 hadden we de tour door de dam al gedaan en toen hebben we de brug gemist. We wilden nu wel over de brug lopen. De auto in de parkeergarage gezet en over de dam nog een keer te hebben gelopen zijn wij richting de brug gegaan. Eenmaal boven was het uitzicht fantastisch! Midden op de brug hadden wij een mooi uitzicht op de dam. Als de vrachtwagens voorbij denderden voel je de brug bewegen. Met een kriebel in de buik bij de reling een aantal foto’s gemaakt. De brug heeft een hoogte van 271 meter boven de Colorado rivier. De dam is 221 meterhoog en 15 meter dik. Het meer wat achter de dam ligt heet Lake Mead en ligt op de grens van Nevada en Arizona. Als je over de dam loopt, kom je ook weer in andere tijdzone. De dam levert stroom op voor Las Vegas en Los Angeles. Zo is dit bericht geschreven op stroom van de Hooverdam. Leuk toch! Daarna zijn wij richting Las Vegas gereden naar het wereld beroemde welkomstbord van Las Vegas namelijk “Welcome To The Fabulous Las Vegas Nevada”. Wie heeft het niet ooit gezien in films of waar dan ooit? Het staat ten zuiden in de middenberm van de Las Vegas Boulevard South. Het heeft zelfs een eigen parkeerplaats om de bezoekers de gelegenheid te geven voor het maken van foto’s. Daarna richting Luxor voor het buffet van $ 22 “all you can eat” inclusief cola etc. Eten voor weinig zo veel je aankan en het is nog lekker ook. Dank je Marjon voor de tip. En omdat er nog een Outletstore vlakbij was, hebben we die ook maar even aangedaan en dat zal onze meiden plezieren! Terug op de camping de eerste tekenen van leven uit Holland goedemorgen ma.

• 25 April 2013 - 08:15

Kees:

Hallo daar,
    Het zijn weer prachtige foto's hoor! Nog even lekker genieten van de laatste paar dagen en alvast een goede terug reis! Tot gauw. Liefs Kees xxx

• 25 April 2013 - 08:35

Mark En Daan:

Zo, wat een bizar landschap. Lijkt wel de maan! Kus van Mark en Daan

• 25 April 2013 - 10:12

Ma:

Hij is leuk ff een paar woordjes feuten en dan weer van tussen.Wat een mooi gebied en Eric dat keitje hield Je maar mooi tegen. Nou de zon is hier ver te zoeken.Voor straks fijne dag nog (en natuurlijk goedemorgen)als je dit leest.dikke kus uit de Bilt

• 25 April 2013 - 17:38

Diny En Erik:

Ha luitjes,

Wat een mooie foto's en opnames hebben jullie weer gemaakt.
    Kunnen zo aan de slag als fotograaf voor een reismagazine.

Wat gaat het snel zo'n vakantie niet,.....maar deze herinneringen nemen ze jullie niet meer af.
    Geniet nog even van de laatste dagen en als je nog plek hebt in de koffer.....neem dan wat van het mooie weer mee.

Groetjess en goede vlucht terug.

Diny en Erik

• 25 April 2013 - 20:18

Annette:

Zeker weer mooie plaatjes!! En dat filmpje Lida hielt die mensen verderop maar in de gaten!! Het is ook wel een hoogte!!! Zal er ook laatst van hebben van die kriebels dood eng!! Maar wel prachtig, hier vandaag ook lekker weer kwam wel laat op gang maar toch lekker we hebben voor het eerst buiten gegeten!! Maar volgens het KNMI is het weer af gelopen morgen geven ze een temperatuur van 10 Gr. Op Pff maar gelukkig hebben jullie lekker weer!! Nou Eric en Lida nog een fijne Avond!! Tot morgen knuffels uit de BiltXx