Op naar Wellington - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Op naar Wellington - Reisverslag uit Ohakune, Nieuw Zeeland van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Op naar Wellington

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

12 April 2014 | Nieuw Zeeland, Ohakune

Na een lekker ontbijtje zijn wij op weg gegaan naar Lady Knox. Een geiser die spuugt na het slikken van zeeppoeder. Elke dag om ongeveer 10.15 uur begint de show met een verhaaltje hoe het is ontdekt. Gevangen waren aan het werk zo’n 100 jaar geleden bij de geiser wat toen nog een poeltje was. Een gevangene kreeg het idee om zijn kleren te wassen in het borrelende poeltje en gebruikte zeep voor de kleding. Na een tijdje de boel begon te borrelen en te rommelen maakten de gevangenen zich uit de voeten waarna de boel begon te spuiten. Het is ongeveer 35 km van de camping dus reden wij rond 09.00 uur weg van de camping. We waren er zo en we hadden nog tijd voor de koffie. Daarna reden we met de auto een km buiten het park naar de geiser. De tribunes stroomden vol. Toch apart dat je de tijd weet voor zo iets natuurlijks. De man vertelde zijn verhaal en gooide de zeeppoeder in het gat. Wat het merk was weet ik niet, maar toen begon die toch te borrelen en later te spuiten. Ik denk zo’n 10 meter hoog. Heel apart om te zien. Terug op het park deden wij de wandeling van 3 km. Het voerde ons langs allerlei kraters, koude en kokende poelen van water, modder en stoomwolken. De lucht was daar bepaald geen berglucht, maar het stonk naar rotte eieren. De wandeling bracht je langs verschillende vulkanische activiteiten. Nadat de wandeling was voltooid gingen we op weg naar Tongariro National Park een mooi park waar je vele wandeltochten kunt doen. Wij rijden er langs op weg naar het zuiden.
De wegen waren super mooi om te rijden en genoten van de vele uitkijkpunten onderweg. Een daarvan was het grote meer Lake Taupo, dat gevormd is door een grote vulkaanuitbarsting ook wel de binnenzee genoemd. Met op de achtergrond de vulkanen van het park Tongariro maakt het vergezicht compleet. Op weg naar Wellington waar wij maandag met de ferry oversteken naar het Zuidereiland. Wij overnachten in het plaatsje Ohakune op zo’n 285 km voor Wellington. Daar het nog vroeg in de middag is, gaan we de was doen en de camper opruimen. De campings zijn supermooi en schoon en van alle gemakken voorzien. Zo zijn er compleet ingerichte keukens, wasmachines, drogers, huiskamers met computers alles voor de gast. Het weer is na gister weer lekker af en toe een spetter en rond de 20 graden.
Let op ik zal de video plaatsen van de geiser.

• 12 April 2014 - 22:50

Johan En Petra:

Goedemorgen luitjes en nu in het speciaal Lida!!!! Van harte gefeliciteerd!!!!jij ook broertje met je lieve meisje xx toch in twee dagen weer heel wat gezien en weer super mooie foto's! De video heeft ons nog niet bereikt dus jullie houden het spannend met de spuitende geiser. Lida je kan nu toch wel zeggen dat je al op veel plekken in de wereld verjaard bent;) toch speciaal. Geniet nog extra van deze bijzondere dag en wij nemen nu een wijntje op jullie!! Santé, proost!!!! En kus uit Bilthoven xx

• 13 April 2014 - 09:24

Kees:

Wat een mooie reis weer met mooie plaatjes! Lida nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Groetjes uit Vianen xxx

• 13 April 2014 - 09:37

Jeffrey:

Gefeliciteerd lida...!!!

• 13 April 2014 - 10:04

Michael & Ellen:

Hallo lieverds
    Allereerst, hieperdepiep. Gefeliciteerd lida en wat een bijzondere lokatie dat jullie bijna aan het einde van de wereld zijn of juist het begin. Wat een ervaring en een beleving een schat om nooit te verrgeten. Zo te lezen genieten jullie ontzettend van. Mooie foto's hoor.
    Jullie allebei een nog een fijne dag en geniet.
    Have fun
    Michael Ellen en de kids

• 13 April 2014 - 10:52

Annette:

Lieve Lida happy Birhtday to you!! En Erik jij ook Gefeliciteerd!! Wat zijn de foto's weer mooi om te zien!! Het is zeker apart! dat het elke dag om die tijd gaat spuiten!! De video kan ik helaas niet zien!! Lieve L & E een hele fijne dag!!! Dikke knuffels van ons!!

• 13 April 2014 - 11:05

Michelle En Mitch:

Heeeyyy! Gefeliciteerd met je verjaardag en eric natuurlijk ook! Maak er een leuke dag van!
    Xxxxx

• 13 April 2014 - 12:17

Ada De Jong:

Lida Van Harte Gefeliciteerd!

• 13 April 2014 - 18:34

Arnoud:

Lyda van harte gefeliciteerd met je verjaardag en Eric jij ook gefeliciteerd met je vrouwtje en maak er samen maar een geweldige dag van.
    Mooie foto's er weer bij,ik denk dat dit weer een geweldige verjaardag word voor jullie tweeën .
    Nou geniet er maar met volle teugen van liefs xxx