Invercargill stad in het zuiden - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Invercargill stad in het zuiden - Reisverslag uit Invercargill, Nieuw Zeeland van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Invercargill stad in het zuiden

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

21 April 2014 | Nieuw Zeeland, Invercargill

Het wordt een kort ritje naar het zuiden van NZ. Wij gaan een binnendoor weggetje nemen, dat schijnt wel mooi te zijn om te rijden. Lida en ik rijden op het gemakje om 09.00 uur weg, nadat ik eerst de eieren moest zoeken. Lida had haar best gedaan om een goede verstopplek te vinden. Na een uur zoeken vond ik ze terug in de ijskast. Onderweg kwamen we weer een paar leuke dingen tegen. Een schapenboer was bezig zijn schapen te drijven naar een ander gedeelte van de wei. De honden waren zo aan het rennen om de schapen, het was een leuk gezicht. Nou hebben ze in NZ op 1 bewoner 10 schapen, dus dat zijn er al 45 miljoen. De weiden staan hier vol en het blijft een leuk gezicht.
We kwamen ook een oude hangbrug tegen uit 1898. Ze deden een jaar over het maken van de brug. Je wordt gewaarschuwd voor de brug, omdat ze er geen onderhoud aan plegen maar er lagen wel nieuwe vlonderplanken over de brug. Tijdens de wandeling over de brug begeleidde een hond ons. We wisten niet van wie die was. Toen er nieuwe mensen aankwamen ging die met hun mee. Het was waarschijnlijk een “hangbrughond”. Ik zag hem bij elk stuk zijn poot optillen. Even verderop stond een wagen langs de kant. Er liepen wat gasten rond en er lag bovenop de wagen een wild zwijn. Nou weet ik niet of hier gejaagd mag worden of het waren stropers. Ze keken ons na en wij reden maar door. Het was verder een mooie route en erg rustig. Het had misschien wel te maken met Pasen. Ze kennen hier ook 2 paasdagen. Wij hopen dan ook dat morgen de woonboulevards open zijn want het is wel erg stil hier.
Langzaam rijden Invercargill binnen en na 500 meter is de camping. We reserveren een plaatsje voor de nacht en gaan de omgeving verkennen. Als eerste rijden we door naar Bluff een plaatsje verderop waar je niet verder kan zonder natte voeten te krijgen. Als de weg inderdaad op houdt, zien we de zee. Wij zijn dan aan de onderkant van NZ. Er stonden richtingsaanwijzers naar bekende plaatsen. Verder een armmoedig uitziende plaats en niet zo mooi als we kennen van NZ. Terug naar Invercargill, dat is een grote plaats met vele winkels maar ook uitgestorven. Even wandelen in het plaatselijk park en na rondje gaan wij naar de camping die inmiddels al aardig volstroomt. Lida ging kokkerellen in de keuken aldaar en tijdens het eten van pasta kwamen de mensen ook koken en kletsen we gezellig verder. Vannacht even om 04.00 uur het wekkertje zetten voor de bekerfinale om te kijken of ik het kan volgen.

• 21 April 2014 - 18:52

Ma :

Hallo Eric en Lida nou zeker stil hier.Denk dat ze niet durven te schrijven in verband mer Ajax. Nou ik ben niet bang en schrijf gewoon mijn dagelijkse verhaaltje. Nou in dat dorp hebben ze dan aardig de schaapjes op het droge zo te zien.Wat weer een leuk verhaal en foto,s zo te zien is het aardig weer nu bij jullie Wat gaat te tijd snel de dagen vliegen voorbij.Wat fijn dat je de eieren gevonden heb want Pasen zonder dat kan niet Nou lieve kinderen tot het volgende verhaal ik vind het geweldig DK Ma

• 21 April 2014 - 23:52

Kelly:

Zelfs Ajax kan niet zonder je pap! Geniet maar lekker van je vakantie. Ajax wordt zondag kampioen en dat is het belangrijkste.
    Het laatste weekje in nieuw-zeeland is in gegaan! Tijd vliegt voorbij!
    Ik ben al stiekem aan het aftellen, het huishouden is ook niet alles!

Xxxxxxxxxxxxxxx

• 22 April 2014 - 11:02

Stephanie:

Precies Kel, komt helemaal goed! Nee hé, is even wennen maar als je er eenmaal inzit draai je zo met mama's jarenlange snelheid en ervaring mee hoor haha. Laatste weekje ingegaan, en dan nog twee mooie steden in het vooruitzicht. Zal wel even een wisseling zijn van de natuur en rust naar de drukte en overal gebouwen. Ook weer superleuk! xxxx