Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Bangkok

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

03 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

De eerste dag in Bangkok is er een om niet snel te vergeten. Het begon op het vliegveld om 01.15 uur precies op tijd geland maar lange rijen voor de douane. We wilden lekker naar bed maar het schoot niet erg op. De douaniers hadden waarschijnlijk ook hun dag niet en dat merkten wij ook. Toen wij er eindelijk door waren, waren onze koffers aan het zoveelste rondje bezig dus die hadden wij vlug bij elkaar. De taxi’s stonden ons al op te wachten. Toen wij door deuren naar buiten liepen wisten wij niet wat ons overkwam. De warme vochtige lucht viel als een deken over ons heen. Vlug de taxi in en die bracht ons met hoge snelheid gekoeld naar het hotel. Na het inchecken lekker naar de kamer en vielen lekker snel met de airco aan in diepe slaap.
De volgende dag waren we nog steeds een beetje gaar maar het lekker ontbijtje gaf ons weer kracht. Nou was de metro vlakbij dus gelijk met de metro naar de veerboothalte voor de rit naar het paleis. Het was nog even stunten of wij de goede kant hadden uitgekozen, maar dat was gelukkig goed. Nou was het bewolkt en een graad of vijfendertig en een vochtigheidsgraad waar de sauna gasten zich lekker bij voelen. Het was afzien maar goed niet klagen op weg naar het paleis. Nou moesten wij de weg van de metro naar de veerboothalte lopen en werden wij aangehouden door een, voor ons toen nog behulpzame, man. Hij vertelde dat wij nog niet naar het paleis moesten gaan vanwege de drukte van de georganiseerde toeristenbussen. Maar hier ging het mis onze eerste ontvoering was aanstaande gelukkig niet met geweld. De man vertelde, dat wij eerst naar de liggende Boeddha en de geluks Boeddha en dat met de Tuktuk het beste kon. Op zich wel leuk als wij de enige waren in de stad. Nou vergeet het maar de uitlaatgassen bleven aardig hangen, het verkeer was enorm en de brommers schoten links en rechts voorbij. Op zich was het rijden met de Tuktuk wel grappig en het kosten ook niet veel. Na de bezoekjes aan de Boeddha’s werden we nog eens gratis afgezet bij de diverse goudhandelaars en kleermakers. Zat allemaal in de prijs! Nou vonden wij dat supervervelend dat verplichte verkoop onder lichte dwang. Maar aan ons konden ze niks kwijt en dat vonden ze niet zo leuk. Dus bracht de tuktuk ons weer naar de haven voor de boottocht. Helaas zette hij ons weer af bij zijn vriendelijke kompaan de boot verhuurder. Die wou ons wel brengen met een omweggetje voor 1500 baht terwijl een ritje met de veerboot maar 50 baht kost, dat deden we maar niet.
Wij gingen met de veerboot naar het paleis en kwamen daar iets wat vochtig aan. Nou was het water ook niet zo helder, maar dat kan ook niet anders als je ziet wat voor troep ze in het water gooien. Eerst naar de grootste liggende Boeddha, die naast het paleis lag 47meter lang en 15 meter hoog. Wat een mensenmassa en ik kreeg wat van die Boeddha’s. Daarna naar het paleis van de koning. Maar het paleis hebben we nog niet gezien omdat het sloot tussen 12 en 14 uur. We waren het door de warmte aardig zat en vluchtte naar het grote overdekte en koele winkelcentrum MBK center. Het was goed toeven en het inmiddels beroemde foodcenter deed het bij ons erg goed. Wij hadden immers nog de verlanglijstjes van onze dames in de tas zitten dus op jacht. Nou wilde dat ook niet erg vlotten en gebroken op de terugweg naar het hotel. Normaal ben je zo weer terug bij het hotel als je maar bij de goede halte uitstapt en niet er een ervoor. Nou we zaten in de buurt maar ze stuurden ons alle kanten op maar niet naar het hotel. Na anderhalf uur dwalen door de straten van Bangkok kwamen we uitgewoond aan in het hotel. Het is zo druk op straat met de mensen en de vele eettentjes, dat je het niet herkent waar je moet zijn. s’ Avonds hebben onze voeten nog een massage gehad en het is echt spotgoedkoop. Wij moesten voor onze voeten afrekenen 500 baht en de massage duurde een uur. Het was superlekker en 100 baht. Dit is ongeveer € 2.20 onvoorstelbaar. Alles is hier spotgoedkoop. Morgen pakken we de fiets en gaan we Bangkok onveilig maken.

• 03 Mei 2014 - 04:38

Betty & Gerard:

Hahahahaha! Heee Erik en Lida, nu weten jullie ook eens waar wij al maandenlang mee te maken hebben! Vermoeiend en uitputtend is het. Je gaat gewoonweg verlangen naar een miezerige kouwe dag in Nl. Veel plezier toch nog en een veilige en rustige terugvlucht. Groeten vanaf de veerboot van Java naar Sumatra.

• 03 Mei 2014 - 23:45

Ma:

Wat een verhaal prachtige foto,s doen jullie wel voorzichtig op de fiets in die drukte.Morgen de laatste dag een hele fijne vlucht en een goede thuiskomst liefs