Lekker fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Lekker fietsen in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Lekker fietsen in Bangkok

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

04 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Vandaag stond er een fietstocht op het progamma. Na een stevig ontbijt zijn we op weg gegaan naar Co van Kessel fietstoertochten. Wij hadden dit al geboekt in Nederland en het zou totaal zo’n negen uur in beslag nemen. Nou moesten wij er nog heen en al was het maar een paar km verder het was onhandig om met de metro te gaan. Kijken maar naar een taxi en uiteindelijk toch weer met de TukTuk. Dit is echt de laatste keer dat ik er stap! Je spreekt een prijs af en je zegt erbij dat je rechtstreeks er naar toe wilt. Geen probleem, maar toch rijden ze weer naar hun vriendjes de juweliers en de kleermakers. Supervervelend en hij werd nog boos ook. Ik ben er klaar mee met die Tuktukers. We kwamen toch nog gelukkig op tijd en de tocht kon beginnen.
Als eerste door Bangkok fietsen door de vele straatjes met stalletjes aan beide kanten over stoepen geen probleem. De steegjes werden steeds smaller en de voetgangers gingen gewoon aan de kant. Wij waren met 9 personen en reden als een slang door het verkeer. Wij reden het station binnen en gingen een stuk met de boemeltrein net buiten Bangkok. De fietsen werden door het raam de trein in gezet. Het is allemaal geen probleem. De trein ging weg met dikke vertraging, maar niemand maalt daar om. Onderweg doen we soort van stationnetjes aan waar de locale bevolking met manden vol met waar de trein bevolken. Het leek wel de markt zoveel handel werd er naar binnen gesjouwd. De trein zette zijn weg voort en de eerste artikelen werden al aangeboden. Er was van alles te eten en veel fruit. Na zo’n 3 kwartier konden wij de trein verlaten en gingen verder met de tocht.
Over het algemeen niet veel te zien aan natuur en culturele dingen. Het is armoe troef en aan het milieu denken doen ze helemaal niet. Je komt overal vuilnis tegen en het stinkt. De mensen wonen in zelfgemaakte hutten met totaal geen voorzieningen. Maar ze zwaaien vriendelijk naar ons en wij rijden weer verder. We maken vanwege het warme weer vele stops met lekker koel drinkwater. Het is allemaal top geregeld. Alleen het fietsen begint zijn tol te eisen de bips begint zeer te doen en al gauw weet ik niet meer hoe ik moet zitten. Lida had een damesfiets genomen met een standaard zadel en die had nergens last van en ik had mountainbike. Het was inmiddels lunch tijd geworden en stopten bij een soort van restaurant waar een heerlijke Thaise maaltijd op tafel kwam. Het was super lekker en na het verse fruit stapten weer op de fiets. Na een uurtje te hebben gefietst kregen we nog een ritje met een longtailboot over de rivier.
Het was allemaal super leuk en goed verzorgd. Na een stop werden de fietsen weer uitgeladen en gingen verder naar de skytrain van Bangkok. Daar aangekomen moesten we nog een paar roltrappen overwinnen met de fietsen. Het was inmiddels spitsuur en niemand klaagde, dat wij met de fietsen in de skytrain zaten. Ze lieten het gelaten gebeuren. Na de overstap in de andere Skytrain bereikten we het eindpunt. Maar eerst nog even een drinkpauze ditmaal met vers fruit gemaakte drank en lekker koel. Het was niet ver meer en de laatste km werd dan ook op het gemakje staand gereden. Het was een superdag en na het afscheid keerden wij zeer tevreden, met de taxi dit keer, terug naar het hotel.Wij hebben vandaag 75 km afgelegt waarvan 45 km met de fiets. Vanavond hebben een vrije avond en blijven we lekker in het koele hotel. Lekker niet zitten maar liggen met een drankje.

• 04 Mei 2014 - 08:25

Johan En Petra:

Hallo luitjes,

Wat een ervaring is dat he en ja hoe gek het ook klinkt in ben gek op Thailand en wil altijd een paar dagen dan ook in Bangkok zijn. Een stad met zoveel verschillen arm, rijk, dure winkels,markt kraampjes of je spulletjes gewoon te koop aan bieden op een kleedje op straat. Maar wat is iedereen vriendelijk en lachen ze de hele dag dus ja wat is armoede?!
    Leuk jullie gister nog even gesproken te hebben en jullie laatste dagje vandaag is in gegaan.
    Vast een dagje waar jullie lekker rustig aan doen en hoop dat jullie vanavond lekker eten langs de rivier;)
    Rest ons jullie vannacht een hele goede terug vlucht te wensen en wederom een happy landing!!!!!! Wij gaan de verhalen weer missen maar vinden het weer gezellig om jullie hier te zien!!!! Dikke kus uit Bilthoven xxxx

• 04 Mei 2014 - 10:48

Koos De Heer:

Leuk om allemaal weer te lezen. Geniet nog van de laatste dag en een goede en veilige thuisreis gewenst.

• 04 Mei 2014 - 11:57

Kees:

Wat een actieve vakantie is dit weer geweest met wederom een hoop bezienswaardigheden!
    Geniet van jullie laatste dag en alvast een goede terugreis gewenst! Tot gauw dan maar weer.
    Lieve groetjes uit Vianen xxx

• 04 Mei 2014 - 17:13

Ma:

Hallo hier mijn laatste verhaaltje van jullie super reis wat een mooi land met zo veel verschillen arm en rijk. jullie verhaal was weer prachtig en mooie foto,s.Ik wens jullie een goede vlucht toe dat alles voorspoedig mag verlopen tot morgen tegen de avond kom ik even een bakkie doen liefs uit De Bilt ma xxx

• 05 Mei 2014 - 00:00

Kelly:

Jullie actieve vakantie zit er weer op. Jullie zijn nog nooit zo actief geweest met lopen tijdens de vakantie. Jullie hebben hele mooie dingen gezien en gedaan., was leuk om te lezen. Jullie zitten nu inmiddels in het vliegtuig richting Dubai. Het huis is weer helemaal op orde, dus het kan niet snel genoeg gaan om jullie weer thuis te hebben. Draag me taken graag weer over.

Tot morgen, xxxx

• 05 Mei 2014 - 07:43

Willem:

Wat een tegenstellingen zeg. De ultra moderne voorzieningen en de enorme bouwvallen en armoede. Maar jullie hebben veel gezien en veel ondernomen.Die fietstocht lijkt me echt prachtig! Een goede vlucht terug.

• 05 Mei 2014 - 11:11

Stephanie:

Hey pap en mam, zo.. zit het er weer op. Is voorbij gevlogen he, maar jullie hebben weer ontzettend mooie en leuke momenten beleefd. Hele goede vlucht en tot vanavond :-) (dat is lang geleden dat ik dat kon zeggen haha) Dikke kus xxxxx

• 05 Mei 2014 - 19:43

Martin :

hallo wereldreizigers,

Jullie prachtige vakantie zit er weer bijna op. Veel gezien en veel meegemaakt Ondanks dat ik niet zoveel gereageerd heb ik het wel gevolgd. Geniet nog even en dan weer veilig naar huis.
    Spreek jullie later!!!!!!!!!!!!!!!

Gr. Martin-Sylvia

• 05 Mei 2014 - 22:52

Annette :

Hallo Fam. Nu ik schrijf zitten jullie denk ik nog in de lucht!! Heb genoten van jullie verhalen en wat hebben jullie inderdaad veel gedaan, gelopen, en veel gezien!! Zo verschillende culturen!! Jammer dat het weer voorbij is!! Hoop dat jullie een fijne vlucht hebben gehad!!! Welcome Back en tot gauw!!