Laatste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Laatste dag in Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Laatste dag in Bangkok

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

06 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

De laatste dag in Bangkok stond in het teken van winkelen en het pakken van de koffers. We konden lekker blijven liggen, zodat wij uitgerust konden beginnen aan shoppingday. De bips deed nog wel wat zeer maar ik sla mij er wel door heen. Nou zijn er verschillende winkelcentra van luxe tot van alles wat. Nou hebben wij niks te zoeken in het luxe winkelcentrum ,maar toch even leuk om er door heen te lopen. Het drukste winkelcentrum in Bangkok is het MBK Center. Hier kun je alles kopen van luxe tot namaak toe. Aangezien dit winkelcentrum heel veel winkels heeft, is de keus groot en kan je ook afdingen. Dit spreekt de gemiddelde Nederlander wel aan. Het was maar 3 haltes met de skytrain. Daar aangekomen gingen de meeste winkels net open en kozen wij maar voor de traditionele bakkie koffie als opkikker.

Wij hadden de lijstjes van onze meiden bij ons en zijn daar maar mee gestart. Daarna was het de beurt aan ons en na wat spijkerbroeken en t shirts vonden we het wel genoeg. De koffers waren niet groter geworden dus moesten we nog wat ruimte maken. Lida had nog een winterjas en wat shirtjes buiten de koffer gelaten en deze geschonken aan het personeel van het hotel. Nou denk ik dat ze met de winterjas wel erg blij zullen zijn! Na wat te hebben gedronken zijn we lekker verder gegaan met de voorbereiding van ons vertrek naar Nederland. De taxi zou om 22.15 uur ons op halen en het was toch zo’n 45 min rijden naar het vliegveld. Nadat wij de rekeningen hadden betaald en de mensen te hebben bedankt met wat Baht’s zijn we op weg gegaan naar het vliegveld. De taxi kost maar 500 Baht, ongeveer € 11, en was goedkoper dan de heenreis naar het hotel 1300 Baht. Zo zie je maar weer dat je altijd wordt belazerd zelfs al vond je had al goedkoop. De reis naar Amsterdam ging via Dubai met een stop van 3.5 uur. De vliegreis van Bangkok naar Dubai ging precies op tijd en duurde maar 6 uur. De eerste uurtjes waren door slaap zo voorbij en met een filmpje erbij was de tijd gedood. Het wachten vonden wij achteraf geen probleem omdat wij lekker konden bewegen en op ons gemak wat eten. De reis naar Amsterdam duurde zo’n 7 uur en was het zelfde verhaal als de eerste. Nadat de koffers van de band rolde en Kelly ons opwachtte waren we blij dat we weer thuis waren.

• 06 Mei 2014 - 21:59

Koos De Heer:

Welkom thuis!

Ik kan niet zeggen dat ik benieuwd ben naar alle verhalen, want die heb ik al gelezen. Maar misschien zijn er nog meer verhalen, die niet door de censuur gekomen zijn? ;-) Daar ben ik dan wel benieuwd naar :-)

Nu nog even wennen aan het tijdsverschil (wakker blijven overdag, geen dutjes!) en dan ben je zo weer de oude.

Groetjes ook van Stefan!

Koos

• 06 Mei 2014 - 22:18

Johan En Petra:

Leuk, nog 1verhaaltje onverwachts in de mailbox;) nadat we jullie net gesproken hebben en jullie enthousiaste verhalen gehoord hebben. Jullie hebben er weer een fantastische reis opzitten en zijn weer vele ervaringen rijker. Wat is het toch een rijkdom om zoveel verschillende landen en culturen te mogen ervaren!! Jullie kunnen weer heel lang nagenieten van jullie belevenissen en gaan dromen over jullie volgende reis. En wij reizen dan weer graag, door middel van alle verhalen en foto's , met jullie mee!! Kus xx

• 07 Mei 2014 - 16:28

Kees Boom (van Walraven De Bilt):

Het was weer een heel avontuur!
    bedankt voor de mooie verhalen :)
    en nu weer aan het werk, net als een normaal mens.

met hartelijke groet Kees

• 07 Mei 2014 - 19:07

Kelly:

Eindelijk zijn jullie weer terug en is alles weer zoals het was, Heerlijk!!
    Jullie hebben een mooie reis gemaakt, deze was anders dan wat wij van jullie kennen. Toch leuk afgesloten met twee grote steden. Jullie waren wel erg enthousiast over Sydney, zal dat de volgende bestemming worden voor de volgende reis!

Heel veel liefs!!!!!!

• 09 Mei 2014 - 21:25

Ma:

Wat heb ik genoten van al die prachtige verhalen en mooie foto,s.
    Maar ik mis de verhalen ik kwam dit nog even tegen op mijn Ipadje.
    Maar ben ik ook blij dat jullie weer gezond zijn thuisgekomen.En bij gezondheid kijk ik al weer uit naar de volgende reis groetjes liefs Ma