Luoyang - Reisverslag uit Luoyang, China van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Luoyang - Reisverslag uit Luoyang, China van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Luoyang

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

26 April 2015 | China, Luoyang

Na een slechte nacht waarbij herrie van verkeer en getoeter had ik het gevoel geen oog dicht te hebben gedaan. Ik ben nog steeds niet honderd procent en de pillen hebben gretig aftrek. Voor ontbijt moesten wij zelf zorgen, omdat in dit hotel het traditionele Chinese ontbijt werd geserveerd. Dat durfden we niet aan. Lida en ik waren naar de bakker naast ons hotel gegaan en hebben daar broodjes gehaald. De broodjes met een kopje thee op de kamer opgegeten. Nog even op het kruispunt gekeken naar het verkeer hoe het kris kras door elkaar rijdt. Hier geldt maar een wet namelijk wie het sterkste is en de voetganger is dat niet. Voetgangers zijn vogelvrij zelfs als het licht op groen staat hebben de auto’s daar geen boodschap aan.
Rond 10.00 uur kwam de bus ons halen voor een bezoek aan het Shaolinklooster in Luoyang. Onderweg met de bus op een 4 baansweg een stukje tegen het verkeer inrijden is geen probleem voor de Chinezen. Zelfs brommers rijden op de snelweg.
Het Shaolinklooster is vooral bekend van de ontwikkeling van de vechtsport kung fu. Er wordt veel onderricht in meditatie en vechtsport gegeven. Het complex stamt uit het jaar 495 en is in 1949 geheel gerestaureerd. Staat op de lijst van beschermende monumenten. In de tuinen staan vele stoepa’s . Hierin wordt het as van belangrijke monniken bewaard en geëerd. Er was een demonstratie van de leerlingen van de kung fu school. Er stond al een aardige rij voor het theater maar voor 20 guyan (€ 3,40) extra waren wij de VIPS en mochten we als eersten het theater binnen.
Daarna reden wij richting het hotel in Luoyang waar wij gaan genieten van een massage op de kamer.

• 26 April 2015 - 09:07

Jacqueline En Ron:

Hoi Erik en Lida,

Ik heb de reisverslagen tot de 26-4 gelezen. Jullie hebben al een hoop gezien, en al een hoop vervoermiddelen gebruik. Ziet er wel allemaal mooi uit. We hopen dat je je gauw ook weer wat beter voelt en genieten. We volgen jullie. liefs van Ron en Jacq

• 26 April 2015 - 09:27

Harry:

Zo te lezen hebben jullie het goed naar jullie zin. Veel plezier nog de komende tijd. Groeten, Harry

• 26 April 2015 - 09:41

Arnoud:

Hoi luitjes

Wel gauw beter worden hoor en oordopjes halen hahaha
    Ik dacht dat het verkeer hier in Nederland al erg was maar dat valt dan wel mee,maar doe maar voorzichtig en goed uitkijken.
    En geniet maar lekker van jullie massage en van het mooie land.
    Liefs Xxx

• 26 April 2015 - 12:17

Kees:

Hoi hoi, jullie zien wederom weer genoeg! Is weer een heel ander land dan de vorige die jullie bezocht hebben, leuk hoor! Nou Eric, hopelijk knap je weer snel op! Genieten jullie er maar lekker van. Groetjes Kees xxxg