Fiets er op uit - Reisverslag uit Chengdu, China van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Fiets er op uit - Reisverslag uit Chengdu, China van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Fiets er op uit

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

29 April 2015 | China, Chengdu

Fietsen in China, dat doe je niet gauw als toerist, maar wij hebben de stoute schoenen aangetrokken. We begonnen met een busrit van ons hotel naar de stadsmuur van Xi’an. Het ritje duurde nog geen 15 min. Daar aangekomen hadden wij het verkeerd begrepen. Wij gingen fietsen over de stadsmuur. Gelukkig maar en gelijk de verzekering gebeld, dat het eigen risico weer omhoog kon. De stadsmuur van Xi’an is een vierkanten omheining met een lengte van 14 km en een breedte van 8 meter tot 12 meter. Met 4 poorten over de gracht heen en kazernes waar de soldaten de stad beschermden. Genoeg ruimte om te fietsen. Wij hadden Mountain Bikes tot onze beschikking, maar het leken wel kinderfietsen. Bij elke fiets moest het zadel flink omhoog. Na dit alles te hebben gedaan, gingen we op pad voor de ronde. Het was lekker rustig en het weer was prima. Na een tijdje kwamen de eerste versnellingen en werd er tempo gemaakt. De ego’s van de jongens stonden op het spel en ik kon natuurlijk niet achter blijven. Het was net een klassieker op de kasseien en binnen een uur waren wij alweer rond. Onderweg leuke dingen gezien, maar het was vooral even lekker bezig zijn. Wij waren om 10.15 uur weer terug in het hotel. We maakten ons klaar voor de verplaatsing naar Chengdu.

Lida en ik werden om 11.15 uur opgehaald. Wij hadden gekozen om met vliegtuig te gaan. Wij konden upgraden en we vonden dat wel zo prettig. De anderen gingen met de dag- en nachttrein en doen daar zo’n 16 uur over. In Chengdu aangekomen stond de chauffeur ons al op te wachten. Rond 17.15 uur waren wij in het hotel en gingen nog een stukje lopen en eten om daarna vroeg onder de wol te kruipen. Morgen om 06.45 uur ontbijten met de anderen en daarna naar de panda’s.

• 29 April 2015 - 09:33

Kelly:

Jullie hebben het zo te horen goed naar jullie zin. Groot gelijk van het upgraden. Lekker rustig en ontspannen de rest van de vakantie door. Veel plezier, we spreken elkaar nog wel op facetime.

Leuk je gele trui bij je gele fiets, express gedaan?

• 29 April 2015 - 12:35

Arnoud:

Hoi luitjes

Zie weinig verkeer om jullie heen dus het fietsen was vrij veilig behalve de breedte van de weg.
    Maar je bent de grote winnaar zie ik aan de gele trui of is die van jezelf hahaha
    Gelijk hebben jullie om lekker met het vliegtuig te gaan in plaatst van met de trein dan heb je nog lekker tijd voor jezelf en weer lekker op tijd naar bed.
    Morgen naar de panda's nou ben benieuwd naar de foto's.
    Nu lekker slapen en gezond weer op xxx

• 29 April 2015 - 15:04

Andries En Ineke:

hoi erik en lida. we volgen jullie met veel plezier. het is erg leuk om de verhalen te lezen en de foto.s te zien .wat een prachtige reis.groetjes andries en ineke.

• 29 April 2015 - 20:04

Mitch En Michelle:

Hee Eric en Lida,

Goed bezig hoor! Sportief!

Leuk te lezen dat jullie het weer naar je zin hebben..

Groetjes M&M

• 30 April 2015 - 08:55

Diny:

Hallo luitjes,

Net even jullie reisverslagen gelezen...erg leuk..en zo te lezen hebben jullie het prima naar jullie zin. Geniet vooral en tot gauw..greats Diny en Erik