Op bezoek bij de panda beren - Reisverslag uit Chengdu, China van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Op bezoek bij de panda beren - Reisverslag uit Chengdu, China van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Op bezoek bij de panda beren

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

30 April 2015 | China, Chengdu

De rest van onze groep arriveerde na een treinreis om 05.45 uur in het hotel. Ze konden gelukkig naar de kamers om even op te frissen. Het ontbijt stond klaar en met de rest van het gezelschap hebben wij daarvan genoten. Het was een westers ontbijt. Simpel maar goed te eten. Wij konden de vuile was wegbrengen, zodat deze aan het einde van de dag weer gestreken en fris in de koffer kon. Het busje kwam voorrijden om ons naar het Panda Research Center te brengen. Hier begeleiden ze de panda’s met het voortplanten en onderzoek. Nou wil het dat panda’s s’ ochtends zeer actief zijn. Vooral met eten en dat het de beste tijd is om ze te zien. Toen wij het park in kwamen wist Steven, onze gids, waar wij moesten zijn. Bij de verblijven van de Panda’s werd er volop gesmuld van de bamboestengels. Een volwassen panda eet zo’n 40 kg bamboe op. Ook werd er volop gestoeid door baby panda’s. Er waren wel 8 baby panda’s lekker aan het ravotten. Er waren ook rode panda’s. Het leek op een wat uit de kluiten gegroeide wasbeer.
Eind van de ochtend terug in het hotel. Eerst maar weer lunchen in restaurant om de hoek van het hotel. De tafel stond weer vol met lekkere dingen. Een gerecht op verzoek wat pittiger en dat hebben we geweten. De lippen voelde nog brandend aan na het eten, dat ik Lida in vuur en vlam zette na een zoen op de wang. Het is dat jullie dat weten. Na de lunch hadden wij geen verplichtingen. We gingen met 8 groepsleden naar People Park. Zo'n 5 km verder op. Met de taxi was het zo gepiept en de rit kost weinig. Per rit € 3.40.

In het park was het feest met zang en dans. De groepen stonden naast elkaar en allemaal met een galm zoals op de kermis. Het was een gekrijs van jewelste de een nog valser dan de ander. Bij voice of China hadden ze de stoelen niet omgedraaid, maar gelijk in de fik gestoken. Gauw verder en we kwamen bij het oudste open theehuis van Chengdu. Je kon kiezen uit verschillende smaken thee en wij kozen voor de jasmijn.

Wat ook traditie bij het theehuis is, is het schoonmaken van de oren. Ik had daar wel oren naar. En aangezien mijn oren wel een beurtje konden gebruiken, maakte ik gebruik van deze gelegenheid. Ik zal jullie de details besparen, maar wat eruit kwam was niet veel soeps. Na een volledige oorwassing en dat voor € 17 kon ik alles weer goed horen. In het park was een soort datingbank voor de wat oudere overgebleven vrijgezellen. Maar het zijn vooral de ouders, die het regelen via een A4 velletje met hoe goed hun kinderen wel niet zijn en niet waarom ze overgebleven zijn. Compleet met telefoonnummers en leeftijd werden de brieven daar opgehangen. Ben benieuwd of het werkt. Verder vanavond opnieuw eten en daarna lallen in de Karaokebar. Ben benieuwd of ik goed bij stem ben.

• 30 April 2015 - 12:39

Madeleine:

Wat een leukerds die Panda's.
    Het is iedere dag weer leuk om een beetje vakantie van jullie mee te pikken.
    Geniet ervan en laat je niet te veel de oren wassen :)

• 30 April 2015 - 17:53

Johan En Petra:

Hoi luitjes,
    Dat was toch wel heel gaaf die panda's daar moeten we zuinig op zijn!!! Eric ik verwacht ook een filmpje van jouw zangkunsten in de karaoke bar.
    En Lida jij dan dansend en swingend erbij want als ik naar de souplesse van het Chinese koppel kijk kan jij ze nog wel iets bij brengen!!
    Wij wachten af heel veel plezier iig! Kus uit Bilthoven xx

• 30 April 2015 - 19:39

Koos De Heer:

Als voorbereiding op de karaoke had je misschien beter niet je oren kunnen laten doen.... Soms is het beter om maar niet al te goed te kunnen horen. :-)

• 30 April 2015 - 20:51

Ma:

Wat weer een mooi verhaal.Zo Lida je heb zeker de blaren op je wang staan van da kus van Eric en dat hete eten nou dat merk je morgen wel weer.Maar wat ik lees genieten jullie van alle dingen die jullie doen.En dan gezellig naar de Karaoke bar geweldig.Maar ik zou maar niet zingen als ik jou was maar als je dit leest zal het wel voorbij zijn.En gaan jullie weer naar de volgende plek kijk er al naar uit.lieve kinderen groetjes uit De Bilt xxx

• 30 April 2015 - 21:02

Jacqueline:

ik heb de reisverslagen vanaf 26-4-2015 weer even doorgenomen. Jullie maken een hoop mee en zien genoeg, schattig die pandaberen en ook leuk het fietsen over de stadsmuur, gelukkig was het toen nog niet zo heet. Ook verstandig dat jullie met het vliegtuig zijn gegaan, heb je tenminste een goed nacht kunnen maken. Heel veel plezier nog en ik ben alweer benieuwd naar het volgende reisverslag.

Groetjes van ron en jacqueline

• 30 April 2015 - 21:30

Harry En Dinie:

Hoi Eric en Lida wat een schatjes die pandaberen, zeker leuk om ze in het echt te zien. Wel lekker dat de was weer schoon mee kan in je koffer. Veel plezier en genieten jullie er lekker van!! Groetjes van ons xx

• 01 Mei 2015 - 07:01

Stephanie:

Hoi pap en mam, alweer bijna halverwege en wat hebben jullie al veel gezien! Allemaal zo anders dan wat wijnhier gewend zijn, maar des te leuker keer mee te maken!! Ben benieuwd wat jullie vandaag gaan doen xxxxxx