Sydney Harbourbridge - Reisverslag uit Narrabeen, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Sydney Harbourbridge - Reisverslag uit Narrabeen, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Sydney Harbourbridge

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

19 Maart 2016 | Australië, Narrabeen

Op naar Syney, de stad waar wij twee jaar geleden ook zijn geweest. Het was maar 125 km rijden tot ons volgende stop in Narraween. Dit ligt ten noorden van Sydney. Maar eerst lekker een paar broodjes gehaald en koffie gedronken in Katoomba. Het was al aardig druk op de weg en de eerste files begonnen al op 50 km van Sydney stad. Daar we dwars door Sydney en over de Harbour Bridge wilden rijden, namen we dit op de koop toe. Het is wel een ervaring om in zo’n drukke stad te rijden, maar oogkleppen op en meerijden. Met hulp van de Tomtom en de kaart in Lida d’r handen ging het redelijk vlot en zonder kapriolen haalden we veilig de andere kant van de brug. Omdat we hier al waren geweest parkeerden we de camper bij Manly Beach. We gingen vanuit Manley Beach met de ferry naar Sydney Harbour om daar nog wat van mee te pakken. Onderweg begon het te regenen en in Sydney aangekomen stortte het al aardig. Daar hadden wij geen rekening meegehouden in onze T-shirts. Dus wachten maar. Het oudste gedeelte van Sydney The Rock lag dichtbij en besloten daar te gaan kijken. De markt was gezellig om over te lopen en het regende al niet meer. Toen we de Harbour Bridge Climb tegenkwamen begonnen we weer te twijfelen. De vorige keer konden we het niet vinden. Het is een hoop dollars om over de brugbogen te mogen lopen en na welles en nietes besloten we het toch te doen. Het staat immers mooi op je reis cv dat we dit hebben gedaan. Dat het 3,5 uur duurde was voor ons geen probleem. Na enige uitleg en het verkleden begonnen we aan de klim. Je was gezekerd aan een stalen lijn en er kon niks geks gebeuren. Je pet en bril zaten vast aan je overal en met de koptelefoon op begon de gids met zijn verhaal. Het was superspannend, maar zeker niet eng om op bogen te lopen. De zon was inmiddels ook weer teruggekomen en dat maakte het tot een top middag. Het uitzicht was fenomenaal en we genoten ten zeerste. Wij zijn over de brug gelopen met de camper er overheen gereden en over de bogen gelopen. Na de beklimming moesten we met de Ferry terug naar Manly waar de camper nog stond. Vanuit Manley richting camping, die we gelukkig van te voren hadden gereserveerd. Tegen 19.15 uur kwamen op de camping aan en na de camping pizza tevreden gaan slapen na zo superdag. Morgen blijven we nog hier om lekker te relaxen op het strand of camping.

• 19 Maart 2016 - 11:01

Ma Romijn:

Hallo wat een mooi verhaal je moet geen hoogtevrees hebben geweldig dat jullie dat hebben gedaan.Wat een prachtige foto,s.Ik kijk al weer uit naar het volgende verhaal DK Ma

• 19 Maart 2016 - 21:21

Harry En Dinie:

Wat een lef hebben jullie omdat te doen. Het ziet er heel mooi uit en zo te lezen hebben jullie het weer goed naar jullie zin!! Veel plezier en de groetjes XX

• 20 Maart 2016 - 09:01

Ada:

Hallo Lida en Eric.
    Wat een mooie reis zijn jullie weer aan het maken. Ziet er allemaal fantastisch uit en ook heel spannend. Jullie hebben wel lef. Kuss Ada

• 21 Maart 2016 - 11:57

Kelly:

Leuk dat jullie toch de brug beklommen hebben, na lange twijfels hier thuis. Een hele ervaring rijker. Super leuke foto trouwens van jullie. Xx