Dagje Strand - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Dagje Strand - Reisverslag uit Port Stephens, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Dagje Strand

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

20 Maart 2016 | Australië, Port Stephens

Zaterdag 19 mrt

Vandaag een luie dag. We staan op de camping in Narrabeen ten noorden van Sydney. Na ons avontuur in Sydney waren we wel toe aan een lui weekend. Het beloofde een mooie zonnige dag te worden. Daar wij twee jaar geleden zo lekker op het strand te zijn geweest in Manly besloten wij daar weer heen te gaan. Het is maar 12 km van de camping dus goed te doen. Na het ontbijt gingen we op weg en waren rond 11.00 uur op het strand. Het was lekker druk en na een kopje koffie doken wij op het strand. Rond 14.00 uur gingen wij tevreden richting camping. Je moet immers voorzichtig beginnen met onze bleke huidjes. Terug op de camping was het aardig volgelopen. Er was een muziekfestival gaande dus veel jongelui. Na een paal te hebben geraakt, stond de auto op zijn plek . De schade viel mee wat verf van de paal op de auto dus boenen maar. Enkele delen van het lichaam hadden toch te lang van de zon genoten en zo voelde dat ook. Na een verkwikkelende douche en wat aftersun was het wel te houden. Na een kopje soep en even Facetimen met enkele familieleden was de dag weer voorbij.

Zondag 20 mrt

Na een heerlijke nacht slapen was de morgen weer zwaar bewolkt, dat beloofde niet veel goeds. Verder richting Port Stephens een leuk plaatsje waar van alles is doen. Het is 195 km verder dus konden we wel via Hunter Vallei, een wijnstreek, rijden. In de reisgids was een route uitgestippeld, maar we weten niet wat voor route het was. Een wijngaard zijn wij niet tegengekomen, zelfs nog geen tros druiven. 120 km voor niks door het binnenland gescheurd over wegen vol met kuilen en dergelijke. Het weer werkte ook niet mee. Af en toe regen en veel wind. Verder richting Port Stephens gereden en de camping daar uitgezocht. Nou waren er drie en laten we nou net de verkeerde hebben uitgezocht. Er zit een groot meer tussen en om port Stephens te komen moeten we 38 km omrijden terwijl het aan de overkant van het meer ligt. We blijven hier op de camping en gaan op Koalaberen jacht. Ze moeten hier zitten volgens de vrouw van de camping. Er is zelfs een Koalapark dus lopen maar. Het is een route van 40 min, maar wij waren verdwaald. Na veel vragen kwamen we 2 uur later weer op de camping. Geen koala gezien wel lekker gewandeld.

• 20 Maart 2016 - 10:31

Jordy En Robin:

Het ziet er prachtig uit! Veel plezier!

• 20 Maart 2016 - 11:57

Johan&Petra:

Hallo luitjes,
    Wat ziet het er allemaal heerlijk uit! Lida die over het strand loopt als een echte Bay watch en jij Eric bruin verbrand in de zee, echt heerlijk.
    Zo te lezen is het weer erg wisselvallig, eigenlijk net Nederland met het verschil dat het bij jullie wel heerlijk wat graden warmer is. Hier nog niet veel aan, de lente begonnen maar zo "voelt" het hier nog niet. De winterjassen kunnen nog niet de kast in.
    Jammer van de koala beertjes, maar miss spotten jullie die nog wel ergens anders tijdens jullie trip.
    Wij gaan hier van onze zondag genieten terwijl jullie je waarschijnlijk alweer klaar maken voor de nacht! Slaap lekker dan en we lezen elkaar weer!
    Groeten en kus uit B-hoven.

• 20 Maart 2016 - 14:19

Jacqueline:

Ziet er weer lekker uit zon stranddagje. Geen witte haaien gespot? Jammer van de koala,s.,jaar die zie je misschien nog wel. Tot morgen weer. Groetjes van Ron en mij uit een koud Nederland.

• 20 Maart 2016 - 16:35

Arnoud:

Hoi luitjes
    Een dagje strand is altijd lekker en doet een mens goed,weer even de batterij opladen.
    De golven zijn vrij hoog op de foto te zien maar dat houd jullie niet tegen.een kopje soep gaat er altijd wel in.het ziet er allemaal weer geweldig uit.na weer lekker gewandeld te hebben is het weer tijd voor de innerlijke rust.kijk alweer uit naar het volgende verhaal.
    Liefs xx

• 20 Maart 2016 - 18:30

Ma Romijn:

Na 4x geschreven hoop dat hij het nu wel doet heel veel plezier!!!Vandaag vast weer een moooie rit maken die snelle hap closet rol ligt al klaar je weet maar nooit?

• 20 Maart 2016 - 18:33

Ma Romijn:

Liefs uit De Bilt

• 20 Maart 2016 - 21:36

Annette:

Goedemorgen!! Hoop lekker geslapen!! Zo te hebben gelezen hebben jullie alweer wat km erop zitten, lekker dagje strand gehad! En veel te voet gedaan!! Jammer dat jullie geen koala gespot hebben! Maar die komen jullie vast wel een keer tegen!! Hoop dat het weer vandaag beter is!! Maar is altijd beter dan hier!!! Fijne dag en tot morgen!! Knuffel

• 21 Maart 2016 - 08:52

Martin Baas:

Het ziet er prima uit allemaal. De foto's kunnen zo de reisgids in. Nog even speciaal voor Eric:
    PSV-AJAX 0-2

• 21 Maart 2016 - 11:56

Kelly:

Weer zo jaloers makend verhaal en foto's. Jullie zijn zo te zien ook weer lekker gekleurd. Weer heel iets anders dan de reis van vorig jaar naar China. Wat hebben jullie in deze anderhalve week weer een hoop gezien en gedaan. Veel plezier nog! Kusjes ook van Obie.