Brisbane - Reisverslag uit Gympie, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Brisbane - Reisverslag uit Gympie, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Brisbane

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

25 Maart 2016 | Australië, Gympie

Nadat we onze Camper vriendinnen gedag hadden gezegd, omdat wij ze niet meer tegen kunnen komen. Gingen we op pad naar Brisbane. Het vermoeden dat het erg druk ging worden op de weg was juist. De paasvakantie was aangebroken en dat leidde tot veel opstoppingen. Wij hadden van te voren een treinstation met parkeergelegenheid in het noorden van Brisbane gegoogled. Rond 11.00 uur waren we bij het treinstation en na een aardige sprint konden we, met dank aan de conducteur, de trein inspringen. De rit naar het centrum duurde maar een half uurtje. Op het station hoorden we, dat wij qua tijd een uur voorliepen i.v.m. een tijdzone. Mazzel en de klok een uur terugzetten. In Brisbane liepen wij zowaar tegen een Starbucks aan. Dus koffie en even op internet kijken. In de stad was niet zoveel te doen wat ons echt raakten. Veel mooie luxe winkels en gezellig druk. Wij hadden wel de loop over de Story Bridge gedaan en met het veerbootje terug. Een mooie wandeling waarbij de skyline van Brisbane op zijn mooist is. Nog even langs Cityhall en langs het Parlementsgebouw. Nog bij St. Johns Kathedraal geweest voor een kaarsje. Daarna over het Universiteitsterrein door de Botanische tuinen richting Central Station. Lida en ik waren half gaar. De temperatuur steeg tot 35°C met een strak blauwe lucht. De trein stond ons op te wachten en een half uur later waren we weer waar de camper stond. Prima geregeld! Nou nog een camping proberen te boeken. Bellen naar de camping, die we voor ogen hadden dachten wij. En de camping had nog plek genoeg. Er ging een lampje branden dus het telefoonnummer maar terugkijken. En ja hoor Lida had een camping in Gympie geboekt . Een plaats op weg naar ons verzamelpunt voor de tour van zaterdag. Maar beter iets dan niets. Het was superdruk op de weg om Brisbane te verlaten en het vlotte niet zo. Aangekomen in Gympie een vrij grote plaats langs de snelweg op 75 km op de route naar onze bestemming. Het begon al schemer te worden toen we bij de camping arriveerden en we waren blij met een douche en toilet. De camping zag er redelijk uit, maar werden gek van de muggen en andere vliegbeesten. Dus snel naar binnen en liggen op het bed niet te veel bewegen i.v.m. de warmte. De ramen moesten dicht blijven alleen twee kleine bovenlichtjes deden dienst als luchtverversing. Het uur speelde op toen wij om half zes wakker werden. Lekker rustig nog op de camping dus even een rondje lopen. Toen ik terugkwam van toilet zag ik dat de buurman een buurvrouw was geworden. Hij/zij stond daar in een gouden jurk met een split van voren, op haar hakjes te roken voor de caravan. Ik wist niet wat ik zag en dichterbij gekomen zag een nep decolleté en een grof gezicht. Ik weet niet of ze wel gezien mocht worden, maar ik had weer wat te vertellen op de vroege morgen. Vandaag dag naar de kust en waarschijnlijk wild kamperen.

• 26 Maart 2016 - 18:22

Kelly:

Die buurman/vrouw had nooit verwacht zo vroeg al iemand over de camping te zien lopen. Of was het misschien toch een nachtmerrie? Geniet lekker van het mooie weer daar, hier is het nog drie keer prut. Veel plezier vandaag op het zandeiland. X