Internet not available - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Internet not available - Reisverslag uit Rainbow Beach, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Internet not available

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

28 Maart 2016 | Australië, Rainbow Beach

Daar het internet op campings vaak niet aanwezig of verschrikkelig traaaaaaaag is hier de laatste 3 dagen onze avonturen.

Vrijdag 25 maart

Nadat we vroeg uit Gympie waren gevlucht, kwamen een uur later aan in Rainbow Beach the place to be voor ons. Eerst maar even ontbijten en daarna op zoek naar een overnachtingsplaats. Dat viel vies tegen ook hier zit alles vol vanwege Pasen. Maar omdat we hier moeten zijn, hebben besloten om eventueel wild te gaan kamperen. Om daar niet al te druk mee te zijn, gaan we lekker naar het strand. Het weer is prachtig en op het strand al lekker druk. Wij gaan zwemmen netjes tussen vlaggen van de Reddings Brigade en wat kan ons dan gebeuren. s’ Middags gaan we nog maar even links en rechts informeren voor een campingplek. We kregen een tip om bij een High School te gaan staan. Nog een keer langs de camping en waarachtig iemand ging het niet redden om op tijd te zijn en wij kregen de plek. De aanhouder wint. Hup naar de super voor de maaltijd, die kan nu wat uitgebreider met de hulp van de magnetron. Wat we precies hebben gegeten, weet ik niet maar het smaakte wel. Douchen en in het dorp nog een bakkie doen. De winkels sluiten al om 17.00 uur in Australië. Het was al gauw stil op straat. Niet erg gezellig die aussies.

Zaterdag 26 maart

De volgende dag ging de wekker om 06.00 uur. We worden opgehaald om 07.45 uur dus het hele ochtend ritueel moest hebben plaatsgevonden. Als laatste even de bordjes en kopjes afwassen en we kunnen gaan. De camper buiten de camping gezet en wachten op de bus voor ons bezoek aan Fraser Eiland. Een zandeiland van 20 km breed en 120 km lang. Het hele eiland is van zand en er groeit van alles. Je mag er alleen op met een 4 wheel drive. Wij gingen met een speciale bus richting de Ferry en die bracht ons naar het eiland. Al gauw ploegde de bus een weg door het zand en door het dichtgegroeide bos vol met bijzondere bomen. De chauffeur vertelde honderduit. We konden niet alles volledig volgen, maar dat het bijzonder was begrepen we wel. Eerst koffie in het Central Station. Daarna was het de beurt aan Lake Makenzie een zoetwater meer. Kraak helder water met een uitstraling van Bora Bora (google). We konden daar lekker zwemmen en met het zeer fijne zand konden we de dode huidcellen van onze lijven scrubben. Daarna door het rainforrest naar Central Station waar onze buffet lunch klaar stond. Lekker gegeten en onze magen goed gevuld. Daarna verder naar het noorden van Fraser Eiland waar een roestig scheepswrak SS Maheno op ons lag te wachten. Wat ook bijzonder was het zien van twee dingo’s (wilde honden) volgens de chauffeur komt dat niet vaak voor. De mensen mogen ze ook niet voeren; dit om het ras zuiver te houden. Nog even langs de The Pinnacles Coloured Sands een soort rotsgebergte van gekleurd zand na 800 jaar nog steeds broos. Eli Creek was zeer druk met dagjes mensen, die met een eigen 4 wheel drive daar genoten van het heldere stomend water uit het hoger gelegen duinmeer. Om half zes weer terug van een geslaagde dag. In principe zouden we nog 200 km moeten rijden, maar omdat we zo laat terugkwamen gaan we ergens maar langs de weg slapen. Ook weer spannend!

Zondag 27 maart

Na honderd km gereden te hebben hielden we het voor gezien. De wegen waren pikdonker en de tegenliggers keken niet zo nauw met hun grote licht. Daar de campings vol zaten moesten we wel vertrekken. De politie controleerde op het wild kamperen. Bij een groot benzinestation stonden wat vrachtwagens en daar hebben wij onze camper tussen gepropt. Na nog even wat gegeten te hebben, zochten wij ons mandje op. We hadden immers geen stroom en geen vertier om ons heen, dus lekker slapen. We zouden gaan rijden als we wakker werden, maar dat was nog te vroeg. We konden nog een kopje thee zetten want gas hebben we nog genoeg. Om 06.00 uur gingen we rijden. Er stond zo’n 400 km op het lijstje, maar dat werden er 600 km. Het was vandaag heel rustig op de weg met af en toe een druppel regen. Het stelde niet zoveel voor allemaal en omdat de weg zo saai was, zijn we doorgereden. Morgen gaan we naar Airlie Beach een hele mooie badplaats waar we ons moeten melden voor de volgende excursie op dinsdag. Nadat ik onderweg in een politiefuik reed van een agent moest ik even blazen omwille van een alcoholtest. Natuurlijk kon ik doorrijden en paar km later een camping gezocht. We zijn geland in Armstrong Beach een heel klein dorpje. Ze waren op strand bij de camping met een net aan het vissen naar garnalen. Mijn favoriete lekkernij bij de Chinees (kroepoek). Ze vingen ook veel krabjes en zelfs een Stingray, deze kan steken. Verder niet veel gebeurd onderweg. Alleen hebben we de vieste cappuccino te pakken het leek op water met melk bah bah. Zelfs na klagen ook het tweede bakje niet te drinken. Zij krijgen niet mijn keurmerk en ik adviseer jullie daar geen koffie te halen. Adres is op aanvraag beschikbaar. Het uitgaansleven hier is niet geweldig! De meeste winkels en cafehouses sluiten om 17.00 uur. Alleen nog wat restaurantjes blijven wat langer open. De cafe’s, die ontbijt verzorgen zijn al om 6.00 uur open. De Aussies eten zowel s’ ochtends en s’ avonds vroeg.

• 28 Maart 2016 - 04:16

Eric En Lida Romijn:

Zo eindelijk weer een beetje behoorlijk internet in Airlie Beach. Misschien wel leuk om een berichtje achter te laten. Stellen wij zeer op prijs

• 28 Maart 2016 - 07:57

Ma Romijn:

Hallo lieve kinderen wat weer mooie verhalen gelukkig krijgen we ze weer door hoop dat de site ze ook verstuurd.Wat apart zo,n zand berg prachtig hoor jullie komen toch weer leuke dingen tegen.De campings zullen nu wel rustige worden nou de Pasen weer bijna voorbij is.hier een beetje herfst achting weerharde wind maar niet koud.nou luitjes nog een fijne voorzetting DKuit De Bilt

• 28 Maart 2016 - 08:30

Jeffrey En Laris:

Hallo down under...! Heel leuk om te zien en zo herkenbaar allemaal wat jullie meemaken...!! Ook helaas qua internet, probeer het eens in een bibliotheek, soms moet je je dan wel eerst aanmelden, maar internet is er altijd snel en gratis...! Ben benieuwd naar de komende trip op white sundays...!!! Miste trouwens wel een foto van de grote banaan bij vorige reis verslag...;) gr uit nl Jeff en laris

• 28 Maart 2016 - 08:30

Arnoud:

Hoi luitjes
    Blij dat jullie weer internet hebben en we weer kunnen genieten van jullie mooie foto's en leuke verhalen.het laatste wat we hebben gelezen was de man verkleed als vrouw zo vroeg in de morgen hahaha.ik reageerde er wel op maar werd niks verzonden,ook had ik al gereageerd op deze 3 delig reisverslag maar ook die kon ik niet plaatsen vandaar dat ik het nogmaals probeer.Dus jullie mochten niet met je emmertje en schepje spelen in het zandgebergte.Hoop dat jullie leuke paasdagen hebben gehad met al die drukte.De paasdagen lopen hier in Nederland stormachtig goed puff.Nou luitjes nog heel veel plezier en mooi weer.
    Liefs xx

• 28 Maart 2016 - 12:51

Kelly:

Hee Pap en Mam. Eindelijk weer een verslag van jullie. Wat een mooie fotos weer. In de tweeënhalve week weer een hoop gezien, leuk hoor! Geniet lekker van de laatste twee weekjes, gaat al zo hard. Liefs van ons en obie

• 28 Maart 2016 - 12:52

Kees:

Hoi hoi, mooie foto's en weer leuke reisverslagen! Jammer dat het internet daar zo slecht is. Jullie maken zowel een hoop kilometers. Nou doe voorzichtig en ik kijk weer uit naar het volgende reisverslag! Gr. Kees xx

• 28 Maart 2016 - 16:13

Ada:

Hallo daar. Wat zijn de verhalen weer leuk om te lezen.
    Jullie maken weer een hoop mooie dingen mee.
    Mooie foto,s. Goede voortzetting van de reis. Ada xx

• 28 Maart 2016 - 19:16

Johan&Petra:

Hallo luitjes,
    We misten jullie mailtjes hier al, maar gelukkig jullie zijn weer in de lucht!
    Wst hebben jullie inmiddels al weer aardig wat km gereden en weer veel gezien.
    Bizar mooi eiland zeg met al die witte zandstranden, daar wil je toch niet meer weg;) Maar goed ook jullie moeten weer door!
    Wij aan het uitbuiken van de paas dagen, gaat eigenlijk hoe langer hoe meer op kerst lijken. Eten heeeelll veeeeelll eten;))
    Nog leuk om jullie ook nog even via wats app gesproken te hebben. Hoop nu s'morgens weer op een mailtje bij ons ontbijt zodat we jullie volgende avonturen weer mee beleven.
    Geniet, kus van ons xx

• 28 Maart 2016 - 22:13

Annette:

Je oproep werkt!! Hahaha gelijk meer reacties!! Maar wat hebben jullie weer een hoop km gereden!! En wat is dat toch prachtig op Fraiser eiland!! Volgens mij was Jeffrey daar ook geweest!! Weet ik niet zeker!! Maar herinnerd die roestige boot!! En dat zoet water beek!! Maar goed jullie genieten wel!! Hier was het een stormachtige dag,het leek wel herfst!! Maar wordt beter!! Nou luitjes groetjes en een knuf van ons!!

• 29 Maart 2016 - 08:37

Stephanie:

Hoi pap en mam, wat een leuke verhalen weer. Spannend hoor, dat wildkamperen. Passen jullie wel op!!! Kan niet beter hé dat weer zo goed, hier vandaag veel wind en regen, maar einde van de week wordt het weer beter. Veel plezier weer vandaag!! Dikke kus xxxx