Whitsundays eilanden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Whitsundays eilanden - Reisverslag uit Airlie Beach, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Whitsundays eilanden

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

29 Maart 2016 | Australië, Airlie Beach

Uiteindelijk kwam de bus ons tegen half acht ophalen. Je vraagt je dan toch af of het goed is afgesproken. Na een korte rit naar de haven van Airly Beach waren nog veel meer mensen, die met ons op de boot meegingen. Het was een soort tailship met twee masten en een motor. De boot voer uit de haven richting Whit Sundays eilanden. Na vele verhalen over de veiligheid en de boot zelf zetten we koers naar de eilanden. De tocht daarheen nam 2,5 uur in beslag, die ongeveer 74 eilanden telt. We voeren langs de eilanden, die deel uitmaken van het Great Barrier Rif. Een koraal rif langgerekt voor de kust van Australië, dat op de Unesco wereld erfgoedlijst staat. De eilanden waren mooi om te zien. Na de koffie gingen we voor anker om te snorkelen en iedereen kreeg zijn wetsuit en snorkelspullen. Nou zal dat mij ook niet erg flatteus hebben gestaan, maar daar was ik niet de enige in. Nou duiken maar en we kwamen in het land van Finding Nemo. De schitterende kleuren van het koraal en de vele soorten vissen maakten het tot een waar spektakel. Ook een schilpad en de stingray kwamen op ons pad. Na de lunch, die uitstekend was verzorgd, voerden we nog langs wat eilanden en zette koers richting haven. Het weer was weer super en na terugkomst in de haven voelden wij toch wat gloeimomenten. We werden weer keurig om half zes afgeleverd op de camping. Na een lekkere douche was het smeren geblazen.

• 30 Maart 2016 - 00:08

Eric:

Het schijnt dat de problemen nog niet zijn opgelost met het plaatsen van berichten blijf het maar proberen.In ieder geval bedankt voor de moeite.

• 30 Maart 2016 - 07:35

Ma Romijn:

Elke dag maar weer proberen wat een mooie tocht was dat weer ziet er geweldig uit en dan met dat mooie weer kan niet beter.Leuk dat huis op de achtergrondkennis zal er zeker maar wonen geweldig nou geniet maar van de volgende toer dan krijge we vast weer een mooi verhaal Gr DK liefs Ma

• 30 Maart 2016 - 07:55

Johan&Petra:

Hi Eric&Lida,
    Ten eerste . zijn jullie alweer lekker bruin zeg!!! En wat ziet het er allemaal weer heerlijk uit!!
    Op het water is het altijd goed toeven. Miss volgende x een boot ipv een camper?!
    De eilanden,zandplaten, zijn ook schitterend. Wij blijven stug volhouden met plaatsen al moet dat soms vijf x hahaha
    Ook hier komt het mooie weer eraan. Ze zeggen het weekend 20 graden dus daar kijken we naar uit!
    Wij gaan zo weer aan het werk, wensen jullie nog een fijne avond toe!
    Groetjes knuffel uit B-hoven xx

• 30 Maart 2016 - 17:29

Kelly:

Hey pap en mam.
    Zo dat kunnen jullie ook weer van jullie lijstje af strepen. Zo hebben jullie al op bijzondere plekken zowel boven als onder water gezien. Jammer dat er geen onder water fotos zijn, misschien toch maar een go pro aanschaffen? Liefs van ons x

• 30 Maart 2016 - 20:12

Jacqueline En Ron:

Het ziet er weer heerlijk uit. En wat ziet het er onder water ook mooi uit, he. Veel plezier nog op naar morgen.groetjes.

• 30 Maart 2016 - 23:46

Annette:

Goedemorgen! Goedemiddag! Goedenavond!! Hahaha maar goed, ook deze foto's zien er weer prachtig uit. En wat zal het prachtig geweest zijn onderwater!! En wou Eric een debuut maken voor de de beroemde film!! Kan er effen niet op komen!! Is al laat kan ik niet meer denken!!! Haha!!! Jullie treffen het wel met het weer! Super! Nou wens jullie een hele zonnige dag!! Ben benieuwd wat jullie gaan doen!!! Wij gaan ons mandje in! Knuffel van ons xx

• 31 Maart 2016 - 00:17

Stephan:

Hey vakantiegangers,
    Na een kleine maar drukke trip naar aruba ben ik ook weer op mijn "thuis" locatie curaçao.
    En heb ik weer internet en in alle rust jullie verhalen kunnen lezen.
    Wat een prachtige foto's en verhalen weer, wat zullie jullie ervan genieten zeg.
    Ik dacht dat ik mazzel had met het weer maar bij jullie mag die er ook wezen hoor.. :)
    Wij zijn hier bezig met the hand over take over, de nieuwe club is geariveerd en dit zijn nu echt de laadste loodjes.. En dan volgende week weer lekker naar huis.
    See you on the other side!!!!
    Xxx steef

• 31 Maart 2016 - 08:05

Harry En Dinie:

Hoi vakantiegangers wij kunnen jullie foto's niet meer binnen krijgen maar hoe jij het verteld Eric kunnen we ons het wel voorstellen hoe het er uitziet!! Vell plezier XX

• 01 April 2016 - 14:48

Ma Romijn :

Hallo hier weer een berichtje uit de Bilt.nou ik krijg ook geen foto,s en berichten goed dat er WordFeut is blijf ik toch goed op de hoogte van alles wat jullie zo al zijn en zien en dat was weer geweldig ik hoor het wel als jullie weer terug zijn gr maar weer DK ma xxx