Met de trein naar Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Met de trein naar Kuranda - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Met de trein naar Kuranda

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

01 April 2016 | Australië, Cairns

Het koelt s’ nachts niet erg af hier in Cairns. Het blijft warm in de camper en er is geen zuchtje wind. Het slapen wordt dan erg onrustig. Maar je kan de klok er op gelijk zetten, dat het zes uur is als wij er uitgaan. Het is lekker zo vroeg op helemaal omdat we aardig vroeg gaan slapen. Wij zijn vaak degene op de camping, die het licht uit doen en de slagboom laten zakken. We besluiten, dat we vandaag met de kabelbaan over het regenwoud gaan zweven naar Kuranda. Het traject bestaat uit 3 haltes met steeds een loopje door het regenwoud. Het zweven over de dichtbegroeide bossen is een mooi gezicht. In Kuranda aangekomen. Een dorpje in het regenwoud, waar de commercie is toegeslagen met alleen maar souvenirwinkels en vele restaurantjes. En wat spelende jonge Aboriginals op een didgeridoo. Wij willen met het oude treintje terug naar het beginpunt van onze onderneming. Daar wij erg vroeg al aankwamen ging de eerste trein om 14.00 uur terug. Dat betekende, dat wij iets moesten ondernemen om de tijd te doen vliegen. Er was een mooie loop door het regenwoud van 3,5 km. Dat deden we en ondanks de warmte was het lekker lopen door het woud. Dat we een schildpad, een mooie libel en een spin van 15 cm tegen kwamen was de kers op de taart. De spin was zijn web aan het schoonmaken en haalde de blaadjes uit zijn web. De schildpad was lekker aan het zonnen. En de libel fladdert maar wat in het rond. Terug in het dorp zijn we nog even over de overdekte markt gelopen en kwamen we een Indonesisch restaurantje tegen. We hebben lekker nasi goreng meegenomen en op het oude trainstation opgegeten. Het smaakte erg lekker en gingen met volle buik de trein in. De nostalgische trein was een tegenvaller van de eerste klas. De trein was op zich mooi, maar de route door het woud viel tegen. Rechts waren de rotsen en links keken we tegen de bomen aan. Met af en toe een gat voor een snelle foto namen we dat op de koop toe. Terug bij de camper waren we gaar en prakkiseerden we over het diner van de avond. Het wordt lekker vers fruit met een zakje kippensoep waar de kip doorheen is gevlogen. Tot morgen!

• 01 April 2016 - 22:47

Ma Romijn:

Wat weer een schitterend verhaal en dat beleven jullie allemaal op 1 dag moole foto,s dan je verhaal schrijven Eric top!!!geweldig maar ik ga slapen liefs uit de Bilt xxx

• 01 April 2016 - 22:57

Kelly:

Hee pap en mam,

Ondanks dat de trein reis misschien tegen viel is het toch weer een hele nieuwe ervaring wat wij allemaal niet kennen hier in nederland. Een nieuwe dag is alweer aangebroken voor jullie. Veel plezier met wat jullie gaan doen. Xxx

• 01 April 2016 - 22:59

Annette:

Nou jullie hebben weer een leuke dag gehad!! Zo aan de foto's te zien ook een hoop gezien!! Lekker dat het weer ook mee werkt, al is het s'nachts minder! Hier was het vandaag ook heerlijk! Ook wij konden een schaduw foto maken, van het weekend wordt het hier ook rond de 20 gr eindelijk, heerlijk al moet ik op zondag werken maar dat mag de pret niet drukken.jullie zitten nu ik dit schrijf al voor jullie camper om de dag door te nemen wat jullie gaan ondernemen met een heerlijk ontbijt. Een hele fijne dag ik ga slapen tot morgen!! Xxx

• 01 April 2016 - 23:55

Johan&Petra:

Hi luitjes,
    Wel gaaf wat jullie vandaag gedaan hebben. De spin vind ik persoonlijk ietsjes minder maar de rest van de beestjes zijn wel gaaf om te zien. Ook heerlijke temperaturen zeg, daar is niks mis mee!
    Mooie foto's ook weer en leuk om te zien. Zo zijn we toch ook even in heel klein beetje in the rain forest;)
    Wij gaan hier ook genieten van een mooi warm weekend. Morgen rijden wij naar Maastricht voor een nachtje. Jullie heerlijke dag vandaag en wij gaan heerlijk slapen. Truste

• 02 April 2016 - 01:43

Stephan:

Hallo schone ouders!
    Ik wordt nu toch wel steeds meer jaloers op jullie hoor..
    Wat een mooie reis weer!! Ik Hoop dat jullie ervan genieten.

Xxx uit zon overgoten curaçao

• 02 April 2016 - 09:30

Hans En Brigitte:

Goedemorgen Eric en Lida,
    Wij blijven jullie reisverslagen met plezier en belangstelling lezen, ook de mooie foto,s die jullie maken zien wij graag.
    Geniet nog van al het moois!
    Gr.
    Hans en Brigitte