Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Port Douglas - Reisverslag uit Cairns, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Port Douglas

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

02 April 2016 | Australië, Cairns

Port Douglas staat bekend als “the place to be” voor de vakantievierders. De vele ressorts en hotels zijn daar een voorbeeld van. De winkelstraat van Port Douglas straalt veel gezelligheid uit. De cafés en restaurantjes zijn al vroeg bezet met mensen, die het ontbijt nuttigen. Wij hadden al ontbeten op de camping dus voor ons een lekker bakje koffie. Even door de straatjes lopen, wat winkeltjes bekijken en dan naar het strand. De temperatuur liep al flink op als wij richting het strand rijden. Op het strand hadden ze een stuk afgezet, zodat je daar veilig kan zwemmen. Het gevaar deze keer was stingers, soort kwalen die lelijk doen tegen de mensen en je aardig kunnen verwonden. Toch wel jammer zulke mooie stranden en toch te gevaarlijk om te zwemmen. Na een zwempartij zijn wij weer teruggereden richting Cairns. De 60 km lange weg langs de kust was mooi om te rijden. Lekker op het gemakje reden we de bochtige weg tot het punt waar de Delta vliegers van het talud doken. Het was een schitterend gezicht hoe de vliegers speelden met de wind. Vlakbij de camping was nog een waterval Crystal Casades, die wij nog moesten bedingen. Kuddedieren als wij zijn, liepen we achter jonge mensen die de weg wisten, dat dachten wij. En na veel geklauter omhoog zijn we halverwege teruggekeerd, nadat zij aan ons vroegen of wij de weg wisten. Gelukkig had Lida haar sportschoenen aan en ik mijn slippertjes. De hele vakantie loop ik op mijn sportschoenen, maar vandaag niet! Terug op de parkeerplaats hadden we het maar gevraagd en we zagen de routeborden voor ons opdoemen. Gewoon over een keurig aangelegd pad geschikt voor slippertjes 1,2 km wandelen. Na de tocht tot we niet verder mochten daalden we af van de rotsen voor een zwempartij in de stromende beek. Het water was lekker fris en als je er door was koelde je heerlijk af. Tot aan het vallende water zwemmen was toch apart. En weer leuk dat we weer iets gedaan hadden wat wij normaal niet doen. Nog even boodschappen gehaald en we keken weer tevreden terug op een leuke rustige dag!

• 02 April 2016 - 22:15

Arnoud:

Hoi luitjes
    Ziet er schitterend uit mooie foto's maar jullie hadden meer aan je TomTom gehad dan aan jullie mede reizigers te volgen en dat zeker op slippers.Wilde jullie zelf niet eens lekker vliegeren? Ziet er ook zo mooi en rustgevend uit.Nou luitjes nog heel veel plezier xx

• 02 April 2016 - 22:30

Arnoud:

Hoi luitjes
    Allereerst van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Kelly.
    En de rest lezen jullie hier boven wel xx

• 02 April 2016 - 23:08

Ma Romijn:

Hallo daar ben ik weer nou dat is weer een mooie dag met een prachtig verhaal.Ziet er mooi uit mooie foto,s maken jullie toch en die boom wat apart jammer van die kwallen in zee want het zijn mooie stranden zo te zien.nou jullie staan bijna weer op en ik ga slapen.voor jullie weer een nieuwe dag met weer leuke dingen gr liefs xxxma

• 03 April 2016 - 09:22

Jacqueline:

Hoi Erik en Lida,
    Van harte gefeliciteerd met jullie dochter. Het was weer een leuk verslag van jullie dagje. Wat een mooie verlaten stranden jammer dat je er niet kan zwemmen maar de waterval was ook heel mooi.
    Op naar morgen. groetjes van Ron en Jacqueline

• 03 April 2016 - 15:39

Fam .v.d. Engel:

Genieten van de prachtige foto' s. Veel reisplezier toegewenst.

Groeten fam v.d. Engel