Door de NP - Reisverslag uit Banff, Canada van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Door de NP - Reisverslag uit Banff, Canada van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Door de NP

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

26 Mei 2017 | Canada, Banff

Omdat we vandaag richting Banff Alberta gaan, zijn we vroeg vertrokken. Nou, ja vroeg rond 09.00 uur zaten we in de camper. Nadat we onze huishoudelijke verplichtingen hadden gedaan. Lida sopje aan de binnenkant en ik het sanitaire gedeelte aan de buitenkant. Dat wil zeggen water en stroom afkoppelen en de vuilwater tanks leeg laten lopen. Ook benzine laden en koffie drinken hoort daarbij. Even later gaan we onderweg met supermooi blauwe lucht en de zon stralend aan de hemel. Omdat er veel vertier op de route ligt, hadden informatie bij het Visitor Center ingewonnen. Dat niet alles open is, werd gauw duidelijk. De winter heeft dit jaar erg lang geduurd en ze willen de sneeuw, zo veel mogelijk, op een natuurlijke manier laten verdwijnen. Als eerste het Glacier NP waar we de Hemlock Trail hebben gelopen zo’n 400 meter over vlonders door het regenwoud. Bear Creek Falls een mooie waterval. We kwamen in Yoho NP bij Wapta Falls waarbij 4,6 km hebben moeten lopen, stijgend en dalend. Wapta falls was een topper. Een brede waterval die een meter of 10 naar beneden dendert. Prachtig om te zien en helemaal gratis ook. Canada NP bestaat 150 jaar dat vieren ze dit jaar met een gratis parkpas. Nou van harte! Even verderop de Natural Bridge. Een rotspartij wat vroeger waterval was, is het water in loop der jaren door de rotsen geslepen en er een brug ontstaat. Wat jammer was, dat er 2 bussen met Chinezen stopten en gelijk de foto plekjes bezet hielden met hun vele poses. Maar ik stuur ze gewoon weg met een smoes.
6 km verderop Emerald Lake een prachtig groen meer, dat pas deze week is open gegaan. Tijdens de loop kwamen we nog een pak sneeuw van 2 meter hoog tegen. De spiraal tunnels waar de trein doorrijdt was moeilijk te zien. Als er een trein rijdt, wordt het duidelijker maar die was te laat en daar wachten we niet op.
Banff NP was aan de beurt en onze rit eindigt hier op de NP Campground zonder wifi en met een uur tijdverschil erbij (8 uur met Nederland). In het park lopen veel beren. We werden duidelijk geattendeerd op de strenge regels. Aan de bomen is te zien dat de beren zijn geweest. Dus deur op slot!

• 26 Mei 2017 - 23:05

Ma R :

Hallo lieve kinderen wat heb je dat weer moor verteld aan ons zo in de zon dan weer in de sneeuw,en Eric is het gelukt om die chinezen weg te sturen je bent er 1 vergeten zie ik op de foto wat een prachtig land weer heel anders dan de vorige vacantie,s top het is hier 23.00 uur en ik zit heerlijk buiten met een Bacootje moet kunnen toch morgen met Stef en Kel broodje eten gezellig toch.nou lieverdjes ga naar mijn mandje gr en een DK Ma

• 26 Mei 2017 - 23:21

Jan Hannink:

Echt prachtige plaatjes. Top vakantie.

• 27 Mei 2017 - 09:17

Alice:

Schitterend en heerlijk om van mee te kunnen genieten. Ben benieuwd naar de verdere belevenissen.

• 27 Mei 2017 - 12:50

Ada De Jong:

Echt top!!!!! Ziet er allemaal geweldig uit.

• 27 Mei 2017 - 13:08

Betty & Gerard:

hallo reizigers, mooi daar en, zo te zien, een stuk kouder dan hier. veel plezier nog.

• 27 Mei 2017 - 14:46

Diana Demming:

Hallo Eric en Lida.
    Prachtig om jullie reisverslag met bijbehorende foto's te lezen en te bekijken, wat een natuurschoon en vele dieren die jullie op de trip mogen zien. Alhoewel jullie start niet van een leien dakje is geweest genieten jullie nu volop. Ik kan me de reactie van Lida en het eekhoorntje bijna horen, weet nog wel hoe ze vroeger soms kon reageren. Het is wel een koude omgeving waar jullie nu zijn, hier is het ruim 30 graden. Nog heel veel plezier en goed genieten, dan doen wij zit ook van jullie verdere reisverslag.
    Groetjes Diana en Peter