Wijngebied Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Wijngebied Stellenbosch - Reisverslag uit Stellenbosch, Zuid-Afrika van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Wijngebied Stellenbosch

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

27 April 2018 | Zuid-Afrika, Stellenbosch

Donderdag 26 april
De een na laatste etappe van onze tour d’Afrika van Oudtshoorn naar Stellenbosch een rit over 425 km. Met een col van de buitencategorie over de  27 km lange Swartbergpas. De pas begint met een grindweg langs steile bergwanden en soms afgezet met een laag rotsmuurtje. De vele mooie uitzichten zijn helaas niet aan Lida besteed. Zij vindt het maar niks en blijft stoïcijns voor zich uitstarren en met een schuin oog naar de bergwand kijkend. Het weer zit niet mee het is zwaar bewolkt en een stevige wind doet de auto soms schudden. Niet ideaal maar gelukkig bleef het droog. Ik rij voor Lida aan de meest veilige kant en gelukkig voor haar hebben we maar twee tegenliggers gehad. Af en toe stop ik voor de foto en het uitzicht. Mede door de harde wind is het aardig fris. Als we de top bereiken, deze ligt op 1580 meter dan kan de afdaling beginnen. In het eerste dorpje dat we tegenkomen laten we koffie goed smaken en Lida kan weer opgelucht adem halen. Verder loopt de route voorspoedig. Bij Stellenbosch nog een flinke bui, die het stof uit de wielbakken van de auto deed spoelen. S’-middags rond 15.00 uur kwamen we aan bij onze guesthouse Rosenview op een wijngaard. De fles stond voor ons al koud.

Vrijdag 27 april
Vandaag is het vrijheidsdag in ZAF en bijna iedereen was vrij vandaag. Wij gaan na het ontbijt rustig op weg naar een zeer mooie luxe wijngaard waar van alles te doen is. Onze wijngaard guesthouse doet daar niet aan. De luxe straalde er vanaf. Mooie tuinen, restaurants, eigen winkels en proeverijen. Laten wij dat nou ook leuk vinden. Na een korte rondleiding en uitleg over het wijnhuis laten wij de verschillende wijnen goed smaken. Het bakje waarin wij onze geproefde wijn in konden spugen bleef schoon. Iets wat uitgelaten maar binnen de norm vervolgden wij onze weg. Nog even door het dorp gewandeld en lekker de rest van de dag vrij het leek wel vakantie.

• 29 April 2018 - 10:39

Stephan En Stephanie:

Hey pap en mam! Nou gelukkig zijn jullie nu op plaats van bestemming! Snap dat je wel een beetje zenuwachtig wordt van die steile bergen. Blijft toch bijzonder dat je overal die dieren op de weg ziet. Geniet van jullie laatste week, tot snel! Xxx van ons

• 29 April 2018 - 16:12

Ma:

Zo bijna op jullie bestemming moest even zoeken.had geen mail gehad leuk zeg zo,n wijn proeverij en uit spugen in een bakje dat is zonde.Wat een prachtige reis hebben jullie gehad en nu de laatste week weer!! geen afstande meer rijden neem ik aan.Ik heb genoten van jullie verhalen.En geniet van jullie laatste vakantie dagen tot gauw liefs uit De Bilt xxx

• 29 April 2018 - 19:17

Kelly:

Fijn dat jullie nu in Kaapstad zijn. Weer een stad, waar weer andere dingen te zien valt. Weer een stap richting de bewoonde wereld zo. Fijn dat de wijn goed smaakte, dan heb je toch dat extra vakantiegevoel. Veel plezier nog de laatste daagjes. Xx

• 30 April 2018 - 11:55

Petra:

Hoi Eric en Lida,
    Leuk weer een verhaaltje van jullie reis! Wederom weer prachtige foto’s en ja bij al,die steile afgronden zit je idd soms met samen geknepen billen dat begrijp ik wel. Heerlijk dat je overal zo gastvrij met een flesje ontvangen wordt dat is vakantie!
    Nu bijna in Kaapstad en wat gaan jullie daar ook vast veel zien. Geniet nog heerlijk van jullie laatste dagen, het is omgevlogen .
    Groeten uit het regenachtige Bilthoven xx

• 30 April 2018 - 13:03

Jan Hannink:

Prachtig daar hoor. Zo'n wijnexcursie lijkt mij ook wel wat. Nemen jullie nog een paar dozen mee.............

• 30 April 2018 - 21:24

Willem:

Weer een prachtige route en maar goed dat de wijnexcursie na die rit plaatsvond. En knap dat je binnen de limiet bent gebleven al vraag ik me wel af welke limiet je bedoelt. Gezien de flessen op tafel heb je die een beetje opgerekt. Desalniettemin weer een paar prachtige relaxte dagen gehad en wij hebben weer kunnen genieten van je schrijftalent en foto's. Leuk en geniet er de laatste week ervan.

• 30 April 2018 - 22:13

Michelle, Mitch En Lexi :

Leuk om weer te lezen! Geniet van jullie laatste dagen!
    XXX