De laatste dagen in Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu De laatste dagen in Capetown - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

De laatste dagen in Capetown

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

03 Mei 2018 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Dinsdag  1 mei
Vandaag lekker genieten van de zon, lekker rustig aan doen. Omdat Lida jarig is geweest, krijgt zij haar verlate verjaardagscadeau. Ze gaat windgliden vanaf  Signal Hill een berg naast de Tafelberg. Het weer is zonnig en met blauwe lucht. De sprong gaat om 12.00 uur gebeuren. Lida is licht gespannen, maar dat is logisch. We rijden na de koffie er naar toe. Daar gearriveerd is het een gezellige drukte. De zomer is hier voorbij en het loopt qua aantal sprongen af van 10 naar 4 per dag. Lida wordt opgevangen door haar jumper John. John doet dit al 24 jaar zonder kleerscheuren, dus dat gaf de burger moet. Nadat ze hadden verteld waar ze neerdalen stap ik in de auto om haar daar op te vangen. Nadat ik John op zijn hart had gedrukt, dat hij super voorzichtig moet zijn met Lida, sprong ik in de auto. Even 6 km verderop gaat ze landen aan de kust. Toen ik Lida zag aanvliegen, was ik trots op haar dat ze het durfde. John maakte nog een paar loopings en ze landen keurig naast mij. Lida schreeuwde het uit “IK HEB HET GEDAAN JEHHHH”. De rest van de dag langs de kust gewandeld en lekker gegeten.

Woensdag 2 mei
Het is zwaar bewolkt en af en toe een spetter. Nou kunnen ze hier regen gebruiken, maar we hebben toch liever een zonnetje. Vandaag gaan we naar Robbeneiland dat is 7 km uit de kust. Robbeneiland is de plaats waar Nelson Mandela gevangen heeft gezeten. De boot zou vertrekken om 11.00 uur maar koos om 10.45 uur al het ruime sop. Het was zeer ruw op zee en na 45 minuten varen waren er al vele zakjes gevuld. Gelukkig hadden wij geen last. Op het eiland aangekomen stonden de bussen al klaar. We reden langs gebouwen en de gids vertelde het verhaal van de gebouwen. Het was nietszeggend vond ik, je kon het vanuit de bus amper zien. Na 45 minuten was de tourtocht over het eiland klaar. Daarna rondleiding in de gevangenis. Een oud gevangene vertelde zijn verhaal en dat was zeer interessant en indrukwekkend. De man vertelde het met zo’n passie en had geen spijt van zijn politieke daden. Ook de cel van Nelson Mandela maakte indruk. Toch bijzonder dat je op de plek bent waar een vechter tegen de apartheid zoveel jaren heeft gezeten. Op het eiland is niet veel te beleven. Jammer, dat de gebouwen met achterstallig onderhoud te maken hebben. Op de terug weg naar de boot hoorden we, dat er boten gecanceld waren vanwege het slechte weer. Onze boot vaarde terug op een achtbaan wat een golven we waren bij dat de haven in zicht kwam. Rest van de dag regen en ons eerder gekochte plu kwam goed van pas. S’-avonds heerlijk gegeten aan het Waterfront.

Donderdag 3 mei
We hebben de koffers weer gepakt en vliegen vanavond 23.00 uur richting Nederland. We gaan vandaag nog lekker lui op het strand uitbuiken van de vele excursies, het lekkere eten en de gastvrijheid in de lodges en guesthouse. We hebben genoten hier en vooral van elkaar. Dank jullie volgers voor de reacties en hopen dat jullie het wel aardig vonden.

Groeten vanuit Capetown Zuid Afrika
Eric en Lida

• 03 Mei 2018 - 15:11

Henk En Brigitta:

Wat gaaf van Lida! Super! Nou, jullie kunnen terugkijken op een fantastische reis. Goede reis terug! Groetjes van Henk en Brigitta

• 03 Mei 2018 - 18:22

Kees:

Hoi hoi,

Het was wederom leuk om de verhalen te lezen en te kijken naar de mooie foto's!
    De tijd is weer voorbij gevlogen.
    Nou een hele goede terugreis en we zien elkaar weer gauw.

Liefs,
    Kees

• 03 Mei 2018 - 18:24

Arnoud:

Hoi luitjes

Ook wij genieten vandaag van de zon en het word steeds warmer en vannacht nog een graadje vorst en dan moet het hier gedaan zijn met de winter.
    Jullie komen dus met zonnig weer terug in Nederland.
    Ook wat ben ik ook trots op Lyda dat ze dat gedaan heeft en gelukkig ook veilig geland echt super dat ze het windgliden echt heeft gedaan

• 03 Mei 2018 - 18:28

Diana :

Gaaf Lida ik had dit niet van je verwacht, maar superrrrrr. Krijg er de rillingen van. Blij dat jullie avontuur goed verlopen is en dat jullie genoten hebben en wij op afstand hebben kunnen mee genieten. Doe het niet na. Wij zijn wat meer honkvast maar beleven ook wel kleine avonturen. Groetjes Peter en Diana. Veilige terugreis.

• 03 Mei 2018 - 18:28

Arnoud:

Geniet nog even van die paar dagen en een mooie en veilige reis terug
    Heel veel liefs xx

Ps dit had ik bij het verslag boven er ook bij gezet maar ging denk ik wat fout

• 03 Mei 2018 - 18:54

Ma:

Ja ik had de foto van Lida al gehad vond knap dat ze dat gedaan had jullie bedankt voor de mooie verhalen en foto,s.een hele goeie vlucht en tot snel zal zaterdag wel zijn gr

• 03 Mei 2018 - 19:19

Alice:

Dank. Oor de mooie verhalen. Een heel goede reis naar huis gewenst en daar weer bijkomen van alle belevenissen.

• 03 Mei 2018 - 19:41

Martin En Hanneke :

Ha luitjes,
    Na alles wat jullie gezien en meegemaakt hebben...is t denk ik ook weer fijn om naar huis te vliegen. En Lida al heb je misschien de smaak te pakken....toch maar"gewoon" met het✈

• 03 Mei 2018 - 19:42

Hanneke:

Pakte hij ook niet...fijne terugreis!
    Groetjes en

• 03 Mei 2018 - 20:20

Astrid Muijen:

Was weer mooi om alle verhalen te lezen. Wat een pracht vakantie hebben jullie gehad!!!
    Goede terugreis!
    Groetjes

• 03 Mei 2018 - 22:27

Petra:

Hoi Eric en Lida, wat een gave laatste dagen hebben jullie nog beleefd! En Lida je moet alles toch proberen in je leven en als je het kado krijgt kan je dat niet afslaan Hahahah ! Super gaaf en hoop het ook ooit nog eens te doen.
    Heel erg leuk om weer met jullie mee “gereisd” te hebben en zo weer vaak een verhaaltje in onze mail box ontvangen te hebben. Voor straks een hele goede terug vlucht en een happy landing en we zien/ spreken elkaar weer snel.
    Dikke kus uit het zonnige Bilthoven xx

• 03 Mei 2018 - 23:13

Annette :

Hallo Eric & Lida wat was het weer leuk om jullie verslagen te lezen, heb helaas niet zo veel terug geschreven maar wel jullie verhalen gelezen! Wat hebben jullie weer veel gezien!! En gedaan!! En dan Lida windgilden wat super van je!! Weet niet of ik dat durf! Helaas zit het er weer bijna op!! Ik wens jullie een veilige vlucht terug!! Xxx

• 04 Mei 2018 - 07:11

Willem:

Gaaf hoor!. Wederom genoten van alle verhalen en foto's. Met zo'n verslag is het of je er zelf bent bij geweest. Kunnen we dat ook wegstrepen , done.

• 10 Mei 2018 - 18:15

Fam. Van Den Engel:

Welkom thuis. 't Was weer prachtig om mee te beleven.