Rustig beginnen in Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Rustig beginnen in Australie - Reisverslag uit Perth, Australië van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Rustig beginnen in Australie

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

14 April 2019 | Australië, Perth

Kelly stond stipt voor de deur om ons af te leveren op Schiphol. Nadat de buren ons hadden uitgezwaaid, gingen we op weg. Het was rustig, zodat we zonder problemen aankwamen op de luchthaven. Het was erg druk in de vertrekhal en sloten achteraan in de rij. Na een uur kwamen we met de boardingtickets weer bij Kelly, die geduldig stond te wachten. Er waren wat problemen met de visa voor Australië. Ik had de letter 0 in het paspoort van “Lida” voor een O (nul) aangezien. Zodoende duurde het wat langer. Ze kon de goedkeuring niet vinden en dan mag je niet mee! Voor mezelf had ik geen fouten gemaakt en na het herstel kon Lida toch mee (gelukkig alleen is het niet leuk). Zo eerst maar een broodje en koffie drinken, nog wat heen en weer lopen, toiletteren etc. Het boarden ging van een leien dakje en al gauw waren we in de wolken. We vertrokken om 15.30 uur richting Dubai voor onze overstap naar Perth Australië. Het was 6,5 uur vliegen plus 2 uur tijdsverschil naar voren. Lida is om 24.00 uur jarig. Ik ken niemand, die in zoveel verschillende landen jarig is geweest. In Dubai toch nog de nodige felicitaties ontvangen en een klein presentje uit mijn koffer getoverd. Het was lekker om 2,5 uur op vliegveld van Dubai te kuieren met koffie, een broodje en mooie winkels. Het boarden voor de reis naar Perth ging supersnel het vliegtuig zat lang niet vol. Dit betekende ruimte voor ons 3 stoelen voor de prijs van 2. Na een 1 uur in de lucht pil erin en slapen maar. Na 6 uur werd ik wakker overal pijn, maar 6 uur verder. We landen zelfs een half uur eerder dan gepland om 17.00 uur. Het douanewerk in Perth ging snel paspoort, visum en een glimlach doet wonderen zeker bij een vrouw van onze leeftijd. De volgende stap was de koffers halen en die hadden ook al een rondje gemaakt. Met de koffer erbij moesten we door een snuffelstage van een jonge hond. Nadat de hond zijn rondjes had gemaakt , mochten we echt verder. Op weg naar de taxi en die was ook zo gevonden. We waren binnen een half uur in het hotel in het centrum van Perth. Miss Maud hotel met Zweedse invloeden, welke wij hadden geboekt vanwege het ontbijtbuffet. Het buffet staat goed aangeschreven. Miss Maud was er zelf niet, maar volgens mij een dochter geheel in Zweedse stijl heette ze ons van harte welkom. Nee, niet de stijl van vroeger in die film, maar degelijk gekleed in traditionele klederdracht. De kamers simpel maar schoon en netjes. Eten en daarna lekker slapen. Het was toch een pittige reis.

Na een goede nachtrust werden we om 08.45 uur wakker en stonden met grote ogen te kijken naar de wekker. Dit hebben we nog nooit meegemaakt met 6 uur tijdsverschil. Na het lekkere ontbijtbuffet hebben heerlijk door Perth gewandeld en genoten van het weer 23 graden en af en toe bewolkt. Perth is niet heel groot daarom zijn we ook naar Fremantle geweest. Een stadje ten zuiden van Perth om het echte scheepswrak van de Batavia. Deze is hier voor de kust vergaan en te bekijken. Bijzonder om te zien de vele schatten, die hier zijn gevonden. Een leuk stadje om doorheen te kuieren. Terug in Perth nog op de verjaardag van Buddha geweest. Een multicultureel festival met eettentjes en diverse optredens. Ook de eerste regendruppels vielen ons ten deel, maar verder een lekkere rustig dag gehad. Morgen na het ontbijt kunnen we de camper ophalen en onze eerste miles maken.

• 15 April 2019 - 05:19

Ma Romijn:

Nou daar ik al het 1 en ander gehoord heb van Lida!!op Wordfeud sla ik de reis over vandaag de camper ophalen en dan kan de Rit beginnen en stromen de foto,s binnen heerlijk zo een mooie reis maken.Had gisteren ook een gezellige Zondag Lunchen met Michael en Ellen bij Olivier en mosselen eten met Johan Petra Bas en Fabienne was gezellig en lekker zo weet jullie dat hier alles goed gaat.Kijk al uit naar de foto,'s van de camper veel veilige kilometers gr liefs

• 15 April 2019 - 05:36

Betty&gerard:

heel veel plezier met jullie reis door het bijzondere australië. groeten vanuit griekenland.

• 15 April 2019 - 05:38

Jan Hannink:

Lijkt me altijd spannend zo de aanvang van zo'n "reisje". Maar als ik de eerste foto's zo van de bestemming zie gaat het weer prachtig worden. Veel plezier en veilige kilometers.
    groet, Jan

• 15 April 2019 - 07:32

Marcel Van Der Laan:

Wat krijg ik een zin om er eens heen te gaan. Wat een lekkere temperatuur en wat een prachtige natuur. Heel, heel veel plezier met het beleven van jullie passie!

• 15 April 2019 - 13:48

Martin Baas:

Mooi dat de reis goed verlopen is. Beter laat dan nooit maar Lida nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Heel veel plezier en een veilige reis.

Gr. Hanneke & Martin.