Route naar het hoge noorden - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Route naar het hoge noorden - Reisverslag uit Hirtshals, Denemarken van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Route naar het hoge noorden

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

11 Mei 2023 | Denemarken, Hirtshals

De wekker liep 04.00 uur af en wij sprongen ons bed uit om op reis te gaan.

We waren beetje versuft en met nog slaap in de ogen lieten wij het ontbijt goed smaken. Een bord Brinta met vitaminepillen en thee waren zo in de maag gegleden en Lida een lekker broodje.Wassen en een gelletje en ik was aantoonbaar en kon de openbare weg op. De camper staat bij ons achter, bij de garage, en staat kant en klaar voor vertrek. Voorzichtig maak ik de garagedeur al krakend en piepend open hopend dat de buurt het niet hoort.

Lida inmiddels ook klaar met haar ritueel en kwam met diepvriesboodschappen en de laatste spulletjes voor in de camper.

De rit van vandaag is een beste met een lengte van 980 km en dat willen we inéén keer rijden. We hadden al geoefend met de rit De Bilt – Kufstein Oostenrijk vorig jaar en dat ging goed. Het voordeel is dat je alles bij je hebt zowel eten als drinken en de sanitaire stop kunnen we in eigen beheer houden. Uiteindelijk reden we om 05.15 uur weg en al gauw stond de cruise control vast op 100 km. Via Zwolle Hoogeveen reden we lekker door ontwakend Nederland richting Bremen – Hamburg. Alles ging vlotjes en met een lichte spetters kwamen we in de files aan bij Hamburg, waar ze flink aan de weg timmerden.

Rond 10.00 uur gingen we aan de kant voor de koffie en door onze meiden aangeschafte heerlijke aardbeienslofje, waarvoor nog dank, heerlijk smaken. Mede door een omvormer kunnen wij 22V opwekken en een lekker Nespressootje zetten met opschuimmelk. Verder met de rit ging het voortvarend en reden door de vele mimosavelden richting Denemarken.

De mimosavelden, tenminste dat denken wij, waren geel van kleur en je kon de geur zelfs ruiken in de camper. De route door Denemarken ging voorspoedig en om 17.30 uur landen wij in Hirtshals in het uiterste noorden van Denemarken. De strakblauwe lucht deed ons verbazen en al gauw hadden wij een plekje gevonden bij de Bootterminal van Fjordline, die ons morgen gaat brengen naar Noorwegen. Nadat we een uurtje hadden genoten van de zon deed ons een bordje Indonesisch van de Toko uit Zeist goed smaken.

• 11 Mei 2023 - 22:38

P, K En S:

Fijn dat alles zo voorspoedig liep onderweg. Komt vast en zeker door het taartje. Lekker slapen vannacht en dan morgen de oversteek naar Noorwegen.

Slaap lekker.

liefs van ons

• 11 Mei 2023 - 22:40

Joham:

Veel plezier!!!!!

• 11 Mei 2023 - 22:50

Arnold Penning En Elly Simon:

Hoi Linda en Eric dit heb jullie mooi gedaan, rust lekker uit, de overtocht is vaak ook heel mooi. Geniet er van. Gr van Elly en Arnold

• 12 Mei 2023 - 06:49

Diny En Erik:

Hallo luitjes, een hele fijne vakantie en een goede overtocht.

Groetjes Diny en Erik

• 12 Mei 2023 - 08:20

Jacqueline:

Fijn dat jullie onderweg zijn, het genieten kan beginnen.

Gr van Ron en jacq op sumatra[e-1f600]

• 12 Mei 2023 - 08:45

Alice:

Begin klinkt al goed. Een vlot begin van de reis. Ben benieuwd naar het vervolg.

groet Alice

• 12 Mei 2023 - 08:51

Parent:

Wat een fantastische reis gaan jullie maken , en dan onderweg een maaltijd van Ajaan, van de toko uit Zeist… wat zal ze trots zijn!

fijne vakantie en groetjes van ons Leendert en Elien

• 12 Mei 2023 - 13:01

Betty En Gerard:

Goeie reis weer [e-1f44d]

• 17 Juni 2023 - 17:54

Ed Van Der Vlis:

Mimosa ? Nee schattebouten dat is koolzaad.