Op weg naar Kristiansand - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Op weg naar Kristiansand - Reisverslag uit Mandal, Noorwegen van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Op weg naar Kristiansand

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

29 Mei 2023 | Noorwegen, Mandal

Vandaag was het uitslapen geblazen in huize camper en dat was aardig gelukt. Het was half negen toen wij het nestje verlieten. De buurtjes, die met de fiets zijn, waren alweer onderweg dat was jammer. Ik had ze nog wel willen uitzwaaien. Na het douchen en ontbijten was het sanitair legen en vullen aanbod. Nadat het was gebeurd, gingen we op weg naar onze eerste etappe Flekkenfjord.

Flekkenfjord staat bekend als Hollenderbyen oftewel “Nederlandse stad” wegens een sterke band met Nederland in de jaren 1500-1600. Helaas was alles dicht en een wandeling langs de witte huisjes en winkels was ons hoogte punt van Flekkenfjord.

Op weg naar de vuurtoren van Lindesnes. De vuurtoren bevindt zich op het meest zuidelijke punt van het Noorse vaste land. Hij werd gebouwd in 1650 en is nu een museum. Nadat we uit ons hemd waren gewaaid, gingen we op weg naar onze overnachting een camping in Mandal. Mandal is door de vele concerten de livemuziek hoofdstad van Noorwegen. In de zomer is elke woensdag een concert. Het is een mooi centrum met witte huisjes. Helaas treffen we een lege stille stad aan (2ePinksterdag).

Een wandeling van de camping naar het Steakhuis met een kortingsbon van 15% deed ons goed smaken. Het was voor ons de eerste keer dat wij gingen eten buiten de camperdeur in Noorwegen. De vrouw des camper had ook een vrije avond en de afwasser ook.

We schieten aardig op en morgen zijn we op het punt waar we zijn begonnen Kristiansand. Donderdagmorgen nemen we de Ferry naar Hirtshals Denemarken.

Camping Topcamp Sjosanden Mandal

Gereden Km 112

Weer zonnig veel wind later bewolkt

• 30 Mei 2023 - 05:42

Kelly :

Daar zijn jullie weer, waar de reis drie weken geleden begon. Jammer, dat alles dicht is op zondagen en feestdagen. Daar kunnen wij in Nederland niet meer aan wennen denk ik.

Nog fijne laatste 2 dagen voordat de reis terug naar huis weer begint.

Zin om jullie weer te zien, tot zaterdag! [e-1f618]

• 30 Mei 2023 - 07:11

Astrid Romijn:

Hihihi lieve kinderen

wat hebben jullie een mooie reis gehad! En nog niet ten einde en weer een stukje van de wereld gezien na al die mooie jaren maar nu met de camper dat ook weer een nieuwe belevenis en zo te lezen is dat heel goed bevallen de terug rit gaat beginnen.waren weer mooie verhalen dat blijft leuk nou ga aan de nieuwe dag beginnen even een dipje met het weer maar morgen weer prachtig met veel zon en dat blijft de hele week heerlijk hoor. Ik stop liefs uit De Bilt[e-2764]️[e-1f618][e-1f60e]

• 30 Mei 2023 - 07:34

Diny En Erik :

Weer kunnen jullie iets af vinken straks. Mooie reis en veel gezien. Goede terug reis.

• 30 Mei 2023 - 07:49

Petra:

Ja jammer dat alles dicht is idd , maar goed de natuur blijft “open” en is altijd te bewonderen. Laatste stukje nog lekker rustig aan en op het gemak weer richting huis tuffen.

Wij gaan naar een zonnig Pinksteren weer aan het werk. Geniet deze laatste dagen nog heerlijk!!

Liefs uit Leiden.

• 30 Mei 2023 - 11:22

Alice:

Helaas nadert het einde van jullie reis. Dus ga ik de mooie verhalen en schitterende foto’s binnenkort missen. Nog heel veel plezier van het laatste stuk een goede reis terug.