Fietsen in Amerika - Reisverslag uit Pescadero, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Fietsen in Amerika - Reisverslag uit Pescadero, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Fietsen in Amerika

16 April 2011 | Verenigde Staten, Pescadero

Het belooft weer een stralende dag te worden in San Francisco dus gaan we fietsen over de Golden Gate Brigde. Met de trein zakken we af naar het centrum van San Francisco. De trein of metro maakt verschrikkelijk veel lawaai en vragen ons af of wij de maatschappij nog een proces kunnen aandoen. Ik hoor namelijk niks meer wat Lida tegen me zegt en zij zegt dat dat normaal is van mij.
Oke, dan maar gaan we op pad naar de bus voor de verbinding naar Fishermanswharf zien we dat de kabeltrams weer rijden (lees gisteren dagboek). Wij willen er een keer mee en besluiten in de rij te gaan staan van zo'n 75 meter. Je kan binnen, buiten en er aan hangen dan sta je op de treeplank en hou je je vast aan een paal. De mensen wilden alleen maar buiten zitten en aan de paal hangen en binnen zitten ho maar. Dus dat gaat in de uren lopen, hebben wij geen trek in. Wij maar verder met de bus. We moesten toch ook zo'n 3 a 4 uur fietsen. Uitstappen op Fishermanswharf kwamen wij op het eindpunt van de kabeltrein een lege kabeltrein tegen. We hebben er gelijk opgestaan en de foto's genomen. Je ziet toch niet op de foto of de trein rijdt. Helemaal goed toch tijd voor een cappie.

Het zijn mooie fietsen, die we mee krijgen en een kaart erbij hoe we moeten rijden. We besluiten over de Golden Gate naar Sausalito (klinkt als een liedje Theo?) te fietsen om daar terug met de ferry naar San Francisco te gaan. Volgens de man van de fietsen ongeveer 3 uur fietsen. Achteraf gezien hard fietsen wind mee, niet stoppen en het lijf van Joop Zoetemelk in gele trui tijden. Het was een rit van klimmen, klimmen en klimmen maar eenmaal op de Golden Gate was het fantastich. Wat een uitzicht op San Francisco en wat een bijzondere brug is het toch. Iedereen kent vast de brug uit diversen films en series. Er rijden zo'n 118.000 auto's per dag overheen en is zes autobanen breed en een voet/fietspad. Aan de andere kant van de brug waren ze weer begonnen met schilderen. Was ik toch te laat voor een offerte. Na een leuke afdaling kwamen we aan in het leuke plaatsje Sausalito waar de ferry ons weer naar de andere kant gaat brengen. Maar eerst even bijkomen van de inspanningen en stukje lopen in het dorpje. We moesten toch 1.30 uur wachten. We zagen in de plaatselijke kunstgallerie een kunstwerk hangen, die leek op wat ik iedere dag ook zie. Ik heb er een foto van gemaakt. Nog even en ticket uit de machine zien te krijgen voor de boot. Altijd een gedoe en dat bleek ook, nadat wij van de boot het kaartje moesten inleveren. Ik had het bonnetje van de transactie in mijn handen. De vrouw eiste van mij dat ik de kaartjes moest inleveren. Hoe dan ook anders kwam ik niet van de boot af. We hadden alleen de afschrift van de transaktie en zij nam daar geen genoegen mee. Ik zette mijn fiets neer en riep naar Lida, dat ze door kon lopen. De vrouw ging door met kaartjes innemen en wij sprongen op de fiets en gingen gewoon weg goodbye hoor de groeten. We hoorden in de verte de vrouw iets roepen van illegaal of zoiets. Mogen we niet meer in Las Vegas komen nu ook niet meer in de rest van Amerika?
Nou gaan we toch lekker naar Canada net zo ver, maar nog groter. Ik hoop alleen dat ze niet de camerabeelden gaan geven aan de douane komen we het land ook niet meer uit.
Maar goed even nog een hapje gegeten en richting camper om nog een stukje naar het zuiden te gaan. Namelijk Pescadero om ons te gaan beraden wat de laatste week ons zal brengen.

O, ja gisteravond na ons dagboekverhaal gingen wij nog even in de hottube en we hebben er twee uur ingezeten. Zo gezellig was het op het laatst zaten we er met z'n achten in. Iedereen had wat met Nederland, zodat het een gezellige boel werd. Wij kwamen eruit als twee oude wijven, zo gerimpeld waren wij. We hebben geslapen als twee kleine babies en kwamen rond acht uur uit ons bed.