Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Washington - Reisverslag uit Washington, Verenigde Staten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Washington

Door: Eric

16 April 2012 | Verenigde Staten, Washington

Vanochtend vroeg weggegaan om toch niet zo laat aan te komen in Washington DC. Het is zo’n 343 mijl rijden ongeveer 548 km. In overleg met de campingbaas hadden we gekozen voor de camping met het beste bereik naar Washington en volgens de baas was dit de beste optie. De man was ook zo aardig om gelijk te reserveren voor ons. Hoe makkelijk wil je het hebben. De reis verliep voorspoedig en met twee keer stoppen reden we toch op het gemakje. Het is ongeveer de afstand De Bilt - Parijs en hoe vaak heb ik die al niet gereden. Bij Washington aangekomen werd het erg druk op de ring, dit in verband met de renovatie van de wegen. Overal waren ze bezig en we waren daar zo druk mee dat we daar geen foto van hebben kunnen maken. We hebben wel een stukje kunnen filmen toen het wat rustiger werd en ik zal het op de site zetten. Toen we om 15.00 uur aan kwamen bleek toch dat we de verkeerde camping hadden gekozen. Er gingen 2 treinen vanuit het stadje waar we zaten. De eerste trein ging om 06.00 uur en de tweede trein om 07.00 uur en deden er nog 1.30 uur over. Dit was op zich nog geen ramp als het station niet op 3.5 mijl (5.6 km) had gelegen en er geen parkeerplek is voor de camper, volgens de dame van de camping. Ze zei dat het wel te lopen was en ik moest gelijk denken aan de avondvierdaagse met onze dochters. Hoe laat moeten we dan wel niet weg. Geen goed plan dus en op een gegeven moment was er nog een camping in de buurt van Washington van dezelfde organisatie. Vanuit daar hadden ze bussen, die het vervoer zelf regelde naar Washington centrum en dat was de camping, die ik eerst had uitgezocht foutje bedankt. De dame was zo vriendelijk om alles over te boeken en wij moesten weer terug rijden zo’n 125 km. Ja, dat zijn pas afstanden. Kwamen we toch nog zo’n 1.30 uur later dan gepland en met 675 km op teller aan op de goede camping. Gelijk hebben we alles geregeld voor de shuttlebus naar Washington en de tour door de stad. Verder is het weer nog steeds erg warm en s’ avonds erg benauwd maar we klagen niet en gaan morgen lekker weer op pad. O ja, weer een tegenvaller de wijn is op.

• 17 April 2012 - 20:54

Annette & Jan:

Zo jullie zijn nu denk ik in Washington!! Toch wel zeker aan een leker wijntje op een terras!!
    Ben erg benieuwd!! Hier vandaag koud eind van de dag regen, dus weer de winterjas aan :-((
    Maar goed het zal toch wel een keer mooi worden dus we hebben nog wat te goed!!
    Vandaag. Met Jeff in het huisje begonnen dus we zijn lekker bezig.

Nou Eric en Lida ik lees morgen ochtend het verslag van jullie trip in Washington ben echt benieuwd!!