Eric en Lida gaan naar China - Reisverslag uit De Bilt, Nederland van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Eric en Lida gaan naar China - Reisverslag uit De Bilt, Nederland van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Eric en Lida gaan naar China

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

13 April 2015 | Nederland, De Bilt

Beste volgers er staat weer een mooie reis op het progamma. Wij gaan een rondreis maken naar China. Zaterdag 18 april vliegen wij om 15.20 uur naar China. Wij vliegen dit keer weer met Emirates. We hebben een tussenstop van 4 uur in Dubai. Lida en ik hebben gekozen voor een georganiseerde reis. De keus is gevallen op Shoestring. De reis gaat in gezelschap van 10 personen plaatsvinden met een gemiddelde leeftijd van 42 jaar. De rondreis begint in Beijing (Peking) en eindigt in Hong Kong. Wij nemen daar afscheid van de groep. Zij vliegen terug naar Amsterdam en wij blijven nog 3 dagen in Hong Kong.

De rondreis door China zal 29 dagen duren. We reizen met bus, trein en vliegtuig naar de verschillende steden en bezienswaardigheden. Lida en ik hebben er veel zin in en kijken uit met het reizen met de groep. De camper hebben we in de garage gezet en zijn benieuwd hoe wij dit gaan ervaren. Natuurlijk hopen wij, dat er weer vele volgers zijn, die onze avonturen met ons willen delen. Ik ga mijn best doen om het verhaaltje elke dag te posten, maar dat zal moeilijk worden. China is met zijn miljard inwoners zo’n 300 keer groter dan Nederland. Het internet zal in veel gevallen moeilijk te bereiken zijn.
Maar we doen ons best.

We hadden al contact met onze medereizigers via Shoestring

Hallo reizigers wij, Lida en Eric Romijn, gaan naar China. Vertrek datum is 18 April wie gaan er mee??

Ingrid:
Hallo Eric en Lida. Wij zijn twee vriendinnen Chantal en Ingrid (ik) die deze reis dan ook gaan maken.
Ik woon en werk in Australië, dus ik reis apart van jullie naar China. Chantal zal wel gewoon vanuit Nederland vliegen.
Hopelijk gaat dit een onvergetelijke reis worden!

Eric:
Hoi Ingrid wat leuk dat jullie meegaan naar China. Wij hebben er al veel zin in. Wat leuk dat je woont en werkt in Australië. Wij hebben afgelopen jaar Sydney bezocht tijdens onze reis naar Nieuw Zeeland. Wij zijn de laatste jaren aan het reizen geslagen nadat onze twee dochters niet meer met ons meegaan. Na 3 keer Amerika en Nieuw Zeeland met een Camper te hebben rondgereden, vonden wij China toch ook weer een mooi land om te bezoeken.

Joep:
Hallo Chantal, Ingrid, Lida en Eric. Vandaag de bevestiging gekregen van Shoestring dat wij, Leonie en Joep, met jullie meegaan naar China. Vorig jaar ging de reis tot twee maal toe niet door, maar nu is het dan toch gelukt. We hebben al wat meer reizen achter de rug. Naar dichtbij en veraf (65 geworden op Paaseiland)en wilden nu toch de muur en de soldaten van de keizer eens van dichterbij zien. En eens in een land zijn, waar je een totaal andere kultuur tegenkomt en je vermoedelijk met handen en voeten moet duidelijk maken wat je wilt. Over de hele wereld spreekt er altijd wel iemand engels of spaans, maar hier niet. We kijken er al naar uit.

Eric:
Hoi Joep en Leonie welkom in de club van China reizigers. Dat de reis doorgaat is fantastisch.We gaan er wat moois en gezelligs van maken.
Hallo iedereen.

Thom:
Ook ik (Thom) zal met jullie door China reizen. Alles is voor mij nog niet 100% bevestigd omdat Shoestring nog het één en ander moet uitzoeken. Dat komt omdat ik nog voor deze reis de Japan Hoogtepunten reis zal maken (vertrekt 30 maart). Ik heb er in ieder geval heel veel zin in!

Eric:
Hoi Thom jij ook van harte welkom. Leuk dat je daarvoor naar Japan gaat willen wij ook nog een keer naar toe. Wij zijn benieuwd naar je bevindingen. Ik vind het nou al leuk.

Chantal:
Hallo Joep, Leonie, Lida, Eric en Thom,
Wat leuk om te zien dat de groep steeds groter wordt! De reis is nu gegarandeerd dus de voorpret kan beginnen. Ingrid en ik zien er naar uit om deze reis met jullie te maken, wordt vast en zeker geslaagd!
Zo te horen heeft iedereen al het 1 en ander gereisd, ben nu al benieuwd naar de verhalen.

Eric:
Leuk berichtje Chantal. Wij, Lida en Eric, hebben er ook al veel zin in. Het was voor ons nog een beetje zweten of de reis wel door zou gaan. Wij hadden immers al vroeg geboekt en verdere boekingen bleven uit. Gelukkig ging het lopen en er kwamen steeds meer reizigers erbij zodat het door gaat. Wij Lida en ik zijn de laatste jaren aan het reizen geslagen. Onze dochters gaan gelukkig liever met hun vriendjes mee op vakantie, zodat wij buiten het hoogseizoen leuke reisjes kunnen maken. Na 3 keer een camper te hebben weggebracht voor een verhuur maatschappij in Amerika hebben wij het land aardig kunnen ontdekken. Inmiddels hebben wij al 21.000 km door Amerika gereden en hebben vele mooie dingen gezien. Afgelopen jaar zijn wij Down Under geweest in Nieuw Zeeland en daar met de camper het Noorder- en Zuidereiland ontdekt. Ook houden wij een dagboek bij op de website waarbenjij.nu voor de thuisblijvers en hebben al vele volgers. Om ons wat beter te leren kennen even googelen ericenlida dan kom je op onze site. Wij gaan voor eerst met een groep georganiseerd en zijn benieuwd hoe wij dit gaan ervaren. Wij hebben voor China rondreis gekozen omdat het weer eens wat anders is dan met een camper rond te rijden. China trok ons als land ook al.

Chantal:
Dat kan ik mij helemaal voorstellen, Ingrid en ik hadden in augustus al geboekt en waren toen nog de enige twee. Wat mooi dat jullie al zoveel hebben gezien in Amerika, daar is ook genoeg te zien, staat zeker nog op mijn lijstje! Ik heb jullie site gezien en leuk om te lezen wat jullie allemaal meegemaakt hebben, altijd makkelijk en leuk een blog, voor de thuisblijvers maar ook om na te lezen als je weer terug bent. Zelf ben ik naar Thailand geweest, ook met een groepsorganisatie, waar Ingrid ook mee was. Dat is erg goed bevallen, dus ik verwacht het nu net zo! Ik wil al vanaf de middelbare school naar China, ik hoop dat net zo mooi als ik me voorstel.

Thom
De reis komt steeds dichterbij. Voor mij zeker omdat ik eind deze maand al in Japan zit. Onbewust ben ik al aan de dagen aan het aftellen en worden de dagen voor mijn gevoel steeds langer!
Nog een specifieke vraag voor Ingrid omdat zij ook apart reist, wanneer kom jij aan in Beijing? Ik kom zaterdag 18 april eind van de ochtend/begin middag aan (vliegtuig land om 11:35 vanuit Tokyo).
Intussen weet ik ook dat ik niet met de groep mee vlieg terug naar Nederland. Aangezien ik voor China het landarrangement heb geboekt, de retour Tokyo - Amsterdam is voor mij omgeboekt naar Hong Kong - Amsterdam. Vlieg niet met jullie mee omdat het verschillende maatschappijen zijn (Japan reis is Air France-KLM en China reis is Emirates). Mijn vlucht vanuit Hong Kong vertrekt ong. 1 uur later dan jullie vlucht.

Eric:
Hallo Thom ik denk dat wij ook apart vliegen daar wij nog 3 dagen langer in Hong Kong blijven. Ik hoop deze week wat meer te horen omtrent de vliegreis. Vliegen met Emirates. Is geweldig wat een service en een mooi vliegtuig A 380. Het is zeker aftellen voor jou schiet ook voor ons lekker op.
Hallo allemaal,

Thom:
ik kom 19 april aan net na middernacht (00:20). Shoestring heeft voor mij een extra overnachting in het hotel geboekt, aangezien de rest van de groep pas in de avond aankomt. Ik vlieg vanuit Hong Kong terug naar Melbourne, mijn vlucht vertrek een uur eerder dan de vlucht terug naar Amsterdam.

Ingrid:
Voor mij is nu alles geregeld. Ik heb vorige week mijn paspoort met visum opgehaald, aangezien ik die hier zelf moest regelen. Dat ging gelukkig makkelijker dan ik had verwacht.
Ik zie ernaar uit om jullie allemaal te ontmoeten en mijn Nederlands weer eens goed te oefenen.
En voor mij is 19 april extra bijzonder, aangezien dit de datum is waarop in Nederland heb verlaten in 2014.
Mooi om dan juist op die dag op reis te gaan Ingrid! Misschien kunnen wij dan al met z'n tweeën Beijing een beetje verkennen totdat de rest van de groep 's avonds aankomt?

Eric:
Hallo groepsleden via via heb ik vernomen dat wij gaan vliegen met Emirates. Op zaterdag 18 april vliegen wij van Amsterdam om 15.20 uur naar Dubai. Met een tussenstop van 4.00 uur vliegen wij door naar Beijing waar wij om 15.20 uur plaatselijk tijd aankomen. Wij vliegen met een Airbus A380. Wat een supermooi en groot vliegtuig is en waar de verzorging zeer goed is. Ieder heeft eigen scherm met veel films en entertainment. Wij hebben er al zin in. Voor Thom alvast veel plezier in Japan

Ingrid:
Hoi Thom. We kunnen zeker al de stad een beetje gaan bekennen. Ik kom midden in de nacht aan, dus ik zal zeker uitslapen in de ochtend. Gelukkig zal ik geen jet lag hebben, aangezien het tijdsverschil met Melbourne maar 3 uur is.

Thom:
Bedankt Eric!. Nog 11 dagen en dan vertrek ik. Morgen laatste werkdag en dan komt het toch echt wel dichtbij allemaal. Heel veel zin in!!
Gezellig Ingrid! Tuurlijk lekker uitslapen, had ook niet anders verwacht als je midden in de nacht aankomt. Haha! Hier is mijn telefoonnummer: +31641640331. Misschien handig om op die manier contact te houden dan. En ook voor de anderen natuurlijk.

Eric:
Hoi Thom ik app je wel als wij geland zijn, kan je vast de drankjes regelen in het hotel. En een ontbijtje voor Ingrid zal ze ook op prijs stellen. Nog drie weken begint op te schieten.
Goede reis alvast Thom!

Chantal:
Ik heb nog een vraag, is het misschien mogelijk om met een aantal van jullie of voor wie dat leuk lijkt vanaf Schiphol alvast samen te reizen? Ik vlieg voor het eerst alleen en zou het fijn vinden om dan samen te reizen. Hoor graag van jullie!:) Het aftellen is nu echt begonnen!

Eric:
Hoi Chantal we zouden elkaar kunnen ontmoeten b.v bij de gate waar we kunnen kennismaken. In Dubai hebben een overstap waar we 4.00 uur ons moeten vermaken. Verder Thom goede reis en veel plezier in Japan. Ik hoop deze week wat meer te horen over de reis.
Bedankt!

Thom:
Morgen vertrekt om 14:40 mijn vliegtuig richting Tokyo. Zal proberen af en toe hier wat op te zetten, als internet het toelaat. Iedereen nog veel voorpret toegewenst en tot in Beijing!! Weet wel zeker dat het een onvergetelijke reis gaat worden.
Groet,Thom

Chantal:
Hoi Eric, Dat zou heel fijn zijn dankjewel! Lijkt mij een goed idee om bij de gate af te spreken dan. Ik zal mijn telefoonnummer even geven ook, ook voor de rest van de groep :).
Op die manier kunnen we contact zoeken voor die tijd.
Mijn nummer is: 0642843303. Groetjes Chantal

Eric:
Hoi Chantal en de rest van de China gangers fijne Paasdagen. Mijn mobiel nummer is 0655567546. Nog twee weken en dan.

Thom:
Hoi allemaal, laatste dag hier in Tokyo. Heel erg naar mijn zin gehad, veel mooie dingen gezien. Maar ben ook wel benieuwd naar China.
Succes met inpakken en goede reis gewenst!!
Tot snel,Thom

Eric:
Bedankt en tot zondag en voor de rest van de China groep tot morgen

  • 13 April 2015 - 18:02

    Jack En Hetty :

    Wat een spannende maar ook mooie reis.
    Natuurlijk gaan we jullie volgen.
    Heel veel plezier en genieten!!!!
    Veel liefs van ons.

  • 13 April 2015 - 18:49

    Claudia :

    Alvast een goeie reis gewenst!
    Wees voorzichten en ga heerlijk genieten!

    Kus
    Claudia

  • 13 April 2015 - 22:02

    Johan En Petra:

    Natuurlijk gaan wij jullie volgen!! Kunnen niet wachten op jullie leuke verhalen en mooie foto's wat een fantastische reis gaan jullie maken. Hoop dat Hongkong bevalt en jullie daar graag terug willen komen;) dan zorgen wij voor een slaap plekkie ;)

  • 13 April 2015 - 23:59

    Annette:

    Oh wat leuk weer!! En zeker om jullie weer te volgen!! Kijk er al naar uit!!

  • 14 April 2015 - 10:22

    Alice Fortgens:

    Dank je wel voor het eerste verslag.Ik blijf het graag volgen. Een heel goede reis toegewenst.
    Groet, Alice

  • 15 April 2015 - 08:39

    Fam. V.d. Engel:

    Een hele goede reis gewenst. Geniet ervan.
    Fam. v.d. engel

  • 16 April 2015 - 19:50

    Henk En Brigitta:

    We wensen jullie een waanzinnig leuke reis toe! Tip: neem een puntenslijper mee, dan kunnen jullie de stokjes nog als sateprikkers gebruiken ;)

  • 17 April 2015 - 10:13

    Veronique:

    Heeeeel Jaloers ;-) Maar het is jullie van harte gegund! Ik ben wederom weer benieuwd naar jullie verslagen en vooral foto's. Ik heb al van een aantal kennissen vernomen dat internet daar niet best is, maar dat is niet zo belangrijk!

    Ga vooral lekker genieten!!!

    Liefs Nic&Veer

  • 18 April 2015 - 08:41

    Arnoud:

    De grote dag is weer aangebroken, ik wens jullie een veilige reis en een hele mooie vakantie met weer vele nieuwe ervaringen xx

  • 18 April 2015 - 09:06

    Michael&Ellen:

    Veel plezier en ook wij houden jullie op de hoogte vwb Jennifer.
    Geniet ervan. Dikke kus

  • 19 April 2015 - 10:29

    Ma:

    Natuurlijk ga ik jullie weer volgen.Kijk weer uit naar de mooie verhalen van deze geweldige reis want dat word het zeker.Heel veel plezier Dk Ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Eric en Lida

Wij zijn Eric en Lida Romijn. Wij wonen in De Bilt (Utrecht). Eric is 64 jaar en is ZZP'er in het onderhoud. Lida 60 jaar en is werkzaam op de afd. P&O bij een bedrijf in grond, weg en waterbouw. Sinds 2011 zijn wij getroffen door het "reisvirus". Wij proberen elk jaar een mooie reis te maken en dit lukt ons tot nu toe aardig. Het schrijven van reisverhalen is een soort hobby geworden. Wij vinden het leuk om familie, vrienden en andere belangstellenden te laten mee genieten.

Actief sinds 26 Jan. 2011
Verslag gelezen: 514
Totaal aantal bezoekers 240307

Voorgaande reizen:

16 Mei 2024 - 15 Juni 2024

Via Normandie naar Portugal rondtrip

11 Mei 2023 - 02 Juni 2023

Met de camper naar Noorwegen

12 November 2022 - 03 December 2022

Met de Camper door ItaIië 2022

29 April 2022 - 30 Maart 2022

Eric en Lida naar Costa Rica 2022

29 November 2019 - 09 November 2019

Van Tel Aviv naar Tel Aviv

12 April 2019 - 11 Mei 2019

Eric en Lida van Perth naar Darwin

07 April 2018 - 04 Mei 2018

Rondreis Zuid Afrika

09 Mei 2017 - 10 Juni 2017

Eric en Lida in Canada en Alaska

10 Maart 2016 - 11 April 2016

Van Melbourne naar Cairns

18 April 2015 - 19 Mei 2015

Eric en lida in China

03 April 2014 - 05 Mei 2014

Eric en Lida down under in Nieuw Zeeland

28 Maart 2013 - 27 April 2013

Amerika 2013

25 Maart 2012 - 26 April 2012

Amerika 2012

28 Maart 2011 - 26 April 2011

Amerika 2011

Landen bezocht: