Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Tel Aviv - Reisverslag uit Tel Aviv, Israel van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Tel Aviv

Door: Eric en Lida

30 November 2019 | Israel, Tel Aviv

Na een korte nacht half twee ging de wekker gingen we richting Schiphol waar de parkeerplek voor de auto was geregeld. Lekker overdekt voor 9 dagen was voor de Renault toch ook fijn. Het ging lekker vlot met weinig verkeer en 130 km op de A2. Nadat de auto was geparkeerd en Lida nog een rat had gespot, kwam de bus al voorrijden en dat allemaal inclusief. Op Schiphol was het rustig en we liepen overal zo doorheen, dat hadden we nog niet eerder meegemaakt. Heerlijk! De koffie en croissant smaakten heerlijk. Nog even tv gekeken en het laatste nieuws doorgenomen gingen we naar de gate 4E waar het vliegtuig op ons wachtte. Het boarden ging supersnel en het vliegtuig zat lang niet vol. Drie stoelen voor ons tweeën was lekker voor de komende 4,5 uur. Het vliegen duurde door een uurtje slaap en wat dommelen niet erg lang en landen tevreden in het mooie zonnige Tel Aviv.
De paspoortcontrole was hectisch en duurde een uur. Nadat we hadden uitgelegd, dat we hier vreedzame bedoelingen hebben mochten we door. De taxichauffeur, die we van tevoren hadden besproken, stond ons al op te wachten met een bord in zijn hand. Goed geregeld dacht ik zo en zeker nadat we de taxi zagen. De Mercedes limousinebus met leren bekleding en geblindeerde ruiten stond op ons te wachten. We kregen van de chauffeur een flesje gekoeld water de rit door Tel Aviv verliep voorspoedig. Het hotel op 50 meter van het strand zag er mooi uit. Vanochtend om 06.00 uur in het vliegtuig en 13.30 uur met een 1.00 uur tijdverschil (later) in Tel Aviv. Bizar eigenlijk.

De gratis fietsen, die het hotel beschikbaar hadden, kwamen ons goed van pas. Tel Aviv is goed te doen op de fiets als je het door hebt dat je gebruik kan maken van de stoep. Langs het strand is de fietsroute naar Old Jaffa. Old Jaffa is een oude stad met een vlooienmarkt en hippie-achtige restaurantjes waar veel vrolijk heerst. Een bezoek meer dan waard. Rond 17.00 uur is het al aardig donker en we rijden weer terug. Aangezien de lampen ontbreken op de fiets is voorzichtigheid geboden. Op het strand heerst nog een gezellige drukte van drummers, die met hun trommels samen het ritme bepalen. Iedere vrijdagmiddag komen ze samen om te spelen. Terug in het hotel beginnen onze luiken in de slaapstand te geraken het was een pittig dagje.

Zaterdag Sabbat dus bijna iedereen een vrije dag. Winkels dicht en het openbaar vervoer rijdt niet. Lekker rustig na een heerlijke nacht slaap en een goed ontbijt. Op de fiets door Tel Aviv rijdend met bijna geen verkeer om ons heen en met een lekker zonnetje. Wat wil je nog meer? De gezinnen lopen met de kinderen door het park en drinken koffie bij stalletjes op de straat. Het is ideaal om vandaag op de fiets door de stad te rijden langs de mooie gebouwen en over Rothschild Boulevard met mooie huizen en restaurants. Je ziet zoveel tijdens het fietsen en zeker als het rustig met het verkeer. De oude haven van Jaffa was ook een bezoekje waard en mooi om door de smalle steegjes heen te lopen. S’-middags zijn we op het strand geweest om alles te laten bezinken en genieten van het weer. Er is veel te doen op het strand en de terrassen zitten aardig vol. Tel Aviv is een mooie stad waar veel te doen is en het weer is ook niet geheel onbelangrijk mooi. Morgen gaan we naar Jeruzalem met de bus of trein daar gaan we nog een nachtje over slapen

P.S.: dit is voor het eerst met twee handen getypt verhaal waarvan akte (haha)

• 01 December 2019 - 10:57

Annette:

Oh heerlijk ziet het eruit!! Weer super foto's gemaakt en vandaag Jeruzalem dat zal ook wel prachtig zijn en veel te zien ! Is immers een van de 20 oudste steden ter wereld! Dus ben benieuwd naar jullie Foto's dikke knuffel

• 02 December 2019 - 08:37

Petra:

Hoi hoi,
    Wat een vrolijk verslag en zo te lezen is de eerste druk een hele goede! Fietsen door een stad is altijd het leukste vind ik.
    Nog lekker rustig aan gedaan in een wel heel aangenaam temperatuurtje!
    Typcursus gevold Eric ? HahahHa lekker genieten en leuk al die foto’s.
    Knuffel uit Leiden ;)

• 03 December 2019 - 15:57

Ma R:

Wat een prachtige foto’s hebben jullie weer gemaakt was weer een indruk wekkende dag wel een mooie reis die jullie maken!veel plezier nog liefs Ma

• 03 December 2019 - 22:06

Stephanie:

Wat goed die fietsen! Fijn dat het hotel die aanbieden en leuke manier om de stad te ontdekken. Ideaal dat jullie de zondag lekker relaxed konden rijden, kwam goed uit :-)