Het regenwoud in - Reisverslag uit Pital, Costa Rica van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Het regenwoud in - Reisverslag uit Pital, Costa Rica van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Het regenwoud in

Door: Eric en Lida

11 April 2022 | Costa Rica, Pital

Zaterdag 9 april

Na pittige buien stapten we na het ontbijt in de auto voor de rit naar Maquenque Nationaal Wildlife Refuge gelegen aan de San Carlos rivier in Boca Tapada. Dit park is opgezet om het leefgebied van de diversen bedreigde diersoorten te redden. Ons hotel Maquenque Logde was hierin gelegen en was alleen bereikbaar met een bootje. Onderweg hierna toe hadden we te maken met typische tropische buien. De buien waren zo heftig dat we op sommige stukken stapvoets konden rijden. Halverwege de route in Pital konden we voor het laatst onze voorraden aanvullen en wat Colonnes uit de muur trekken. Colonnes is de munteenheid van Costa Rica 1000 Colonnes is € 1,40.

Na het dorpje Pital gaat het over in een stuk onverharde weg van zo’n 15 km. Schudden aan alle kanten en reden van links naar rechts. We dachten weer terug aan onze reizen in Zuid-Afrika en Australië. We moesten voor een paar koeien stoppen, die niet aan de kant wilden gaan. Pas toen ik vertelde dat ik slager was geweest konden we weer verder. Over de 79 km toch gauw 2,5 uur gereden. De laatste km’s reden we door het mooie heuvelachtige landschap tot we bij de rivier San Carlos kwamen waar wij de auto moesten parkeren. Door middel van een walkietalkie konden wij de receptie van de Logde bereiken. Koffers uitladen bij de kade en auto parkeren. Na een kwartiertje kwam het bootje en bracht ons naar de overkant. Het is inmiddels weer aardig warm geworden en het zonnetje begon weer aangenaam te worden. Gelukkig is het hier nooit kouder dan 20 graden. Na de lunch nog even een loop gedaan door het regenwoud en daarna hielden we het voor gezien relax-time. Bij ons huisje hadden we een invasie van neusbeertjes op het dak, die via ons de varens indoken. We hebben veel mooie vogels gezien onder andere de Toekan.

Zondag 10 april

Na een heerlijke nachtrust stonden we om 08.00 uur weer paraat voor een safari Kayak tour over de rivier San Carlos met vele highlights volgens de folder. Met het bootje naar de overkant waar een auto ons opwachtte en ons 8 km stroomopwaarts bracht. Lida en ik sprongen in onze kayak en de stroom bracht ons weer terug zonder al te veel inspanning terug naar het bootje van het hotel. Van in de folder vertelde highlights hebben we niet veel van gezien.

Na de lunch de zwembroek aangetrokken en lekker gesparteld in het water. De rest van de dag lekker gezeten en dat bevalt ook. Morgen trekken we verder richting Sarapiqui.

• 11 April 2022 - 06:55

Peet & Kell:

Zo te horen dit keer met de juiste organisatie mee!

Slaap lekker daar. Wij gaan hier maar weer de dag start.

• 11 April 2022 - 08:21

Ma R:

Wat een prachtige foto’s heb je gemaakt die zwart witte kikker geweldig! mooie vogels geweldig mooie natuur voor ons weer nieuwe dag liefsxxx

• 11 April 2022 - 08:39

Petra:

Zo te lezen zijn jullie de jetlag zo goed als voorbij, ook heerlijk om op je gemak alles te verkennen. Vakantie is tenslotte ook chillen, en als dat dan in zo’n prachtige omgeving kan…

• 11 April 2022 - 09:24

Ada De Jong:

Wat een mooie reis zijn jullie weer aan het maken. De natuur ziet er ook heel mooi uit. Alles zo groen en bloei. De dieren die jullie tegenkomen. Het is echt genieten. Groetjes

• 11 April 2022 - 11:06

Dinie:

Het ziet er allemaal weer mooi uit en jullie zijn heerlijk aan het genieten, lieve gr XX

• 11 April 2022 - 16:23

Cor En Hennie Blom:

Wat

• 11 April 2022 - 18:12

Joham:

Prachtig

• 11 April 2022 - 22:22

Annette Engel:

Zo de jetlag is verleden tijd lees ik, heerlijk hoor! En zeker zo’n afsluiting van de dag te chillen love it de foto’s zijn weer prachtig wat een beleving!
    Nou op naar de volgende bestemming! Ben benieuwd groetjes xxx

• 12 April 2022 - 10:40

Betty En Gerard:

Leuk om jullie weer te volgen.