Verwennerij aan de kust - Reisverslag uit Playa Hermosa, Costa Rica van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Verwennerij aan de kust - Reisverslag uit Playa Hermosa, Costa Rica van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Verwennerij aan de kust

Door: Eric en Lida

22 April 2022 | Costa Rica, Playa Hermosa

Woensdag 20 april

Na 2 heerlijke dagen in onze lodge Yaba Chigui in Ojochal kwam er een einde aan de verwennerij. De mooie logde gelegen tegen het Rainforest is tot nu toe onze favoriet. De eigenaar heeft dit 6 jaar geleden opgezet en heeft over alles nagedacht tot in het kleinste detail. Genoeg veren uitgedeeld. Intussen weer een rit van 165 km achter de kiezen en met een bezoek aan Nationaal Park Carara. Het park staat bekend om zijn leguaan, apen en krokodillen. Het is bloedheet in het Rainforest en na 2 uur lopen waren we aardig bezweet. De meegebrachte croissants was ondertussen opnieuw opgewarmd en smaakte lekker. Daar we vlakbij onze overnachting waren, zijn we naar de lodge gegaan en na te zijn ingecheckt een duik genomen in heerlijk theewater. Terwijl we op ons bedje lagen bij het zwembad vlogen de ara’s om ons heen en schreeuwden de hele boel bij elkaar. Wat een grote vogels zijn dat met mooie kleuren. We zaten eerste rang en niet veel later kwam ook een apenfamilie nog even langs. Zo lekker op een bedje hebben we erg genoten van het optreden van de dieren. Morgen gaan we verder richting het noorden waar we drie nachten zullen blijven.

Donderdag 21 april

De ara’s schreeuwden ons vanmorgen nog eens gedag toen we al vlot de auto starten voor ons ritje naar Golfo de Papagayo. Het hotel Acacia ligt 70 meter van het Playa Hermosa en dat beloofd voor ons niks doen en lekker op het strand of hotel hangen. De Nationale Parken hebben wij wel gezien en de meeste dieren wel gespot. Nu is het tijd om zelf de luiaard uit te hangen. De rit verloopt met veel vertragingen in verband met renovatie van de weg 1. De 190 km rijden we in 3,5 uur mede dankzij de laatste 50 km die in een 2 rijstroken rijbaan veranderde en waar we zelfs 90 km mochten rijden. Bij het hotel aangekomen was het kwik opgelopen tot 35 graden. Het was even zweten toen we uit de gekoelde auto stapte, maar ja hier komen we voor. De kamer was al klaar en de auto kon in een overdekte garage ook drie dagen uit de zon blijven staan. Het was even schrikken toen we de kamer bezochte. De kamer was erg krap en moest zelfs de ijskast verplaatsen voor ruimte van de koffers. Maar ja we blijven toch niet op de kamer zitten en is alleen om te slapen. Totdat we terug naar de receptie liepen en erachter kwamen dat er leuke huisjes nog staan op het terrein. Terug bij de receptie en met bijbetaling hebben we zo’n huisje weten te bemachtigen. Wat een luxe in het huisje keuken met ijskast, jacuzzi, badkamer met schone billen toilet en ga maar door. Lekkerhoor! Gelijk een flesje wijn gehaald aan de overkant van het hotel en chips en nu drie dagen bijkomen van de vermoeienissen. Het zwembad was inmiddels bevolkt met een Amerikaans stel waarvan er 1 in quarantaine zat vanwege corona iets waarvan wij al 2 weken niks van meegekregen hadden. Dus uitkijken maar weer! Zondag moeten we zelf de test doen voor New York. Geen zwembad in dan maar onder de palmboom op het strand. Ook geen straf!

• 22 April 2022 - 07:49

Petra:

Goedemorgen…. Nou laatste dagen aangebroken dus en dat is altijd lekker af sluiten aan het strand. Lekker chillen voordat jullie het drukke NY gaan bezoeken.
    Zal best wennen zijn de grote stad na zo’n prachtige natuur vakantie, maar ook weer heel leuk. Geniet heerlijk nog daar aan het strand en wij genieten hier ook nog volop van de zon.
    Liefssss xxxx

• 22 April 2022 - 12:56

Ma R:

Hoi hoi wat weer een prachtig verhaal en wat genieten jullie van al die bijzondere beesten geweldig!! En nu heerlijk nog even heerlijk genieten van het niks doen luieren op een bedje. Kijk goed uit met Carona moet je toch niet aan denken,en dan naar het drukke Ney York ook weer een belevenis. Nou nog een fijn weekend en veel plezier liefs uit De Biltxxx

• 22 April 2022 - 18:56

Diana :

Wat een mooie reis, prachtige natuur en foto's. Wat zijn die Ara's mooi. Nog even genieten van alle natuur en dan op naar New York, veel plezier daar.