eerste dag in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu eerste dag in Dubai - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

eerste dag in Dubai

Door: Eric

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

04 April 2014 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na een lekkere en goede nachtrust werden wij rond 08.00 uur wakker. Lekker uitslapen vandaag, maar kwam gauw tot de ontdekking dat het 06.00 uur Nederlandse tijd is. Dus niks uitslapen nog gewoon in het Hollandse ritme zitten. Wij lopen immers twee uur voor op jullie in Nederland. Maar goed lekker ontbijten en dan lekker op pad. Wij hadden een aardig progamma in elkaar gedraaid met veel bezichtigingen.
Maar goed even vragen waar de metro stopt en dan op pad. Pech de metro rijdt pas om 14.30 uur vanwege de rustdag. En de winkels en musea zijn gesloten en vanmiddag open. Dan maar een taxi gepakt naar de oude haven spot goedkoop en veilig. Hij bracht ons naar de haven waar wij met een bootje naar de overkant werden gebracht. Het bootje genaamd Abra, niet te verwarren met de Amerikaanse Bra, bracht ons hevig tuffend en rokend naar de overkant. Na de betaling van 1 Dirham zeker 20 cent was de schipper ook weer tevree. De wijk waar wij in terecht kwamen heet de Gold Souk en is de overdekte goudmarkt van Dubai. Sommige winkels waren open en de andere genoten van de rustdag. De verkopers trekken aan je of je bij hun in de winkel komt. Ze zijn super aardig. Ze bieden zelfs hun Rolex en nog meer van die bekende merken horloges aan voor een zacht prijsje. Daar ik een goed lopend klokje heb, zeg ik tegen ze dat ik dat niet kan aannemen en loop maar door. Terug met de Abra kwamen wij door het Pakistaanse gedeelte en de steegjes vol met handelswaar. De steegjes waren 2 meter breed en de politie was maar aan het fluiten, dat de mensen door moesten lopen. Wat een hectiek en erg benauwd. Lida was ontvoerd door een verkoper en werd uitgedost met diverse sjaals. Daar ze slecht nee kan zeggen, heb ik haar maar laten gaan. Ik vond het te warm voor een sjaal. Maar petje af voor Lida ze kwam naar buiten met alleen maar het visitekaartje van de verkoper.
Dan maar richting het luxe gedeelte van Dubai de Dubai Mall het grootse winkelcentrum. En het Burj Khalifa de hoogste toren van Dubai. In het winkelcentrum zijn 1200 mooie en dure winkels en aparte bezienswaardigheden zoals een ijsbaan, aquarium, watervallen. Eerst maar even wat gegeten op het foodcourt en daarna verder richting het Aquarium immense groot waar je zelfs in kan zwemen. Na de ijsbaan richting Burj Khalifa waar wij om 17.30 uur naar de top gaan. In een record tempo naar 452 meter hoog genieten van het mooie uitzicht over Dubai. Na de top lekker ijsje genomen en naar de fonteinenshow gekeken alweer de grootste van de wereld. Het kan niet op in Dubai alles is zo bijzonder en mooi dat zelfs winkelen met de vrouw leuk is. Rond half negen terug in het hotel met warme voeten en moeie benen. Het was weer een topdag.

• 04 April 2014 - 22:13

Kelly:

Hoi pap&mam,

In plaats van een verhaaltje na het slapen, nu een verhaaltje voor het slapen.
    Het verbaasd me dat mama zonder een sjaaltje naar buiten is gekomen.
    Morgen kunnen jullie lekker lui doen en genieten van de high tea.

Xxxx

• 04 April 2014 - 22:33

Paul & Florence :

Hoi Lida en Eric,

Leuk dat jullie in Dubai zijn. Hebben jullie op de Gold souk ook 's werelds grootste gouden ring gezien? Veel plezier morgen in de Burj al Arab, je kunt na de high tea ook even naar de top. Daar zit een bar met uitzicht.