Finale Ajax in Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Finale Ajax in Revelstoke - Reisverslag uit Revelstoke, Canada van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Finale Ajax in Revelstoke

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

25 Mei 2017 | Canada, Revelstoke

Vannacht raasde een storm over de camping. Toen een tak van een boom boven op de camper viel schrokken we ons wild. We zaten stijf in ons bed. Met een zaklamp gewapend ben ik naar buiten gegaan om te kijken of er schade was. Gelukkig geen schade op het dak van de camper. ’s Ochtends zijn we vroeg naar de Revelstoke Dam gegaan. De 175 meter hoge dam in de Colombia River is de grootste dam in Canada. Na een film hoe de Dam is gebouwd en diverse interactieve dingen die je zelf kan doen, kan je boven op de Dam genieten van het uitzicht. Ondanks de regen was het prachtig om te zien hoe het water met veel geweld uit de dam verschijnt. Daarna terug naar de camping voor het voetbal. Helaas voor ons geen feestje na de wedstrijd. Dan maar weer de wandelgympies aan voor de beklimming van Mount Revelstoke NP. Toen we daar kwamen zei de Ranger, dat we maar 12 km konden rijden omdat er op de top nog veel sneeuw lag en dat de weg versperde. We hebben een paar uitzichtpunten bezocht. Het uitzicht over de stad Revelstoke was mooi met op de achtergrond de besneeuwde toppen van de andere bergen. We zijn verderop gereden over de Highway 1 naar de Giant Cedars Trail. Dit was een korte loop op een vlonder door het Cederbos. De cederbomen waren immens hoog. Na het rondje te hebben gelopen, hadden wij wel zin in de hotsprings. Deze waren op 6 km rijden van de Giant Cedars. Toen wij daar arriveerden waren de hotsprings gevulde zwembaden. De zwembaden waren flink gestookt zodat de damp er af kwam. Daar zaten we niet op te wachten. Wij dachten aan natuurlijke baden, die flink aan het blubberen waren. Maar helaas zwembroek in de kast en terug naar Revelstoke. Onze thuisbasis voor nog een nacht. Morgen gaan we de Rocky Mountains in met veel bekijks op de route. We zien wel waar we uitkomen.

• 25 Mei 2017 - 09:19

Arnoud:

Hoi luitjes

Ja dat was niet lekker wakker worden midden in de nacht en jammer dat Ajax het niet gered heeft maar dat mag de pret niet drukken.
    Dus lekker de wandelschoenen aan en lekker de natuur in en lekker genieten van alles wat mooi is en dat is zo te zien aan de foto's zeer indrukwekkend.
    Hier in ons kleine Nederland gaat de temperatuur ook oplopen naar de 30 graden dus ook hier lekker genieten.
    Nou luitjes heel veel plezier!! Xx

• 25 Mei 2017 - 09:21

Stephanie:

Hoi pap en mam! Jammer he, van Ajax! Wel bijzonder de natuur daar, zal wel imens zijn! Morgen lekker touren, hoop verschillende dingen doen jullie zo :-)

• 25 Mei 2017 - 22:06

Ma R:

Hoi kinderen ja jammer niet gewonnen maar naar een nachtje slapen ben je dat ook weer vergeten.Wat apart in de sneeuw leuk hoor jammer van de regen maar dat kan de pret niet drukken.wat een mooie foto,s je heb je best weer gedaan.Gelukkig geen schade aan de Camper dat was wel schrikken van die tak,hoop dat het beter weer word bij jullie hier prachtig weer ook het weekend heerlijk hoor.Ga mijn mandje in morgen vroeg dag liefs uit de Bilt doeiiiiii