Vanuit de bergen naar Clearwater - Reisverslag uit Blue River, Canada van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Vanuit de bergen naar Clearwater - Reisverslag uit Blue River, Canada van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Vanuit de bergen naar Clearwater

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

29 Mei 2017 | Canada, Blue River

Omdat wij al een paar dagen op onze voorraden hebben geteerd, moesten deze natuurlijk worden aangevuld. De watertank werd bijgevuld en de tanks vuil- en sanitairwater geledigd. Ook onze gasvoorraad is stevig opgestookt en kan een nieuwe vulling gebruiken. Wij moeten de voorraden gevuld houden in geval van… Je weet nooit waar de camper strand. Nou is er in het dorp Jasper een Propane gasstation, maar dat was geen succes. Omdat je het niet zelf mag doen, moest er iemand bij komen. Maar dat duurde vrij lang voordat er personeel was. Inmiddels een rij van campers en plaatselijke bewoners. Wij waren nummer 3 in de rij. Het heeft een uur geduurd voordat de tank vol zat. Het leek alsof men het voor het eerst deed. Tijdens het wachten wel leuke Canadezen ontmoet en later nog drie keer teruggezien. Dat maak je dan ook weer mee. Verder alles naar het zin! Het is een geweldig mooi land om te leven en rijden. Wat een natuur! Je gaat het gewoon vinden om beren en andere dieren tegen te komen.
Vandaag naar Maligne Canyon geweest waar het water een canyon uit de rotsen heeft geslepen. Er zijn ondergrondse gangen waar het water door heen gaat en dat allemaal met brute kracht. Je kan het niet verwoorden hoe mooi het allemaal is. Ik overdrijf niet. Verder zijn we naar Clearwater gereden en we kregen er een uurtje bij. Het tijdsverschil met thuis is weer 9 uur. We hebben de wachttijd bij het pompstation weer terug verdiend. Onze rit bracht ons terug in British Colombia en de wegen werden vlakker. Momenteel in Clearwater leven we op 470 meter boven zeeniveau, dat scheelt een paar meter met gisteren (2143 meter). Het weer is tot nu toe uitstekend, buiten een ochtend regen in Revelstoke. Morgen stappen we met zijn tweeën in het bootje.

• 29 Mei 2017 - 06:56

Stephanie:

Hoi pap en mam! Even een pitstop tussen de drukke dagen door. Super mooi al die foto's. Jullie hebben inmiddels al heel wat gezien! Hopelijk blijft het weer de laatste 2 weken net zo mooi! Liefs Xxx

• 29 Mei 2017 - 17:10

A.v.meeteren:

hoi erik enlida wat een mooie reis. we genieten van jullie mooie verhalen en prachtige fotos. groeten en veel plezier. andries en ineke.

• 29 Mei 2017 - 17:35

Johan:

Prachtig en weer mooi avontuur! Enjoy