Terug in de tijd - Reisverslag uit Biscarrosse-Plage, Frankrijk van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Terug in de tijd - Reisverslag uit Biscarrosse-Plage, Frankrijk van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Terug in de tijd

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

18 Mei 2024 | Frankrijk, Biscarrosse-Plage

Vrijdag 17 mei

Na een vermoeiende dag hebben we vandaag lekker uitgeslapen tot wel 07.30 uur voor mij heel lang geleden. Het zonnetje stond al aan de hemel maar de wind was fris. Eerst maar een lekker doucheje gepakt om daarna lekker croissants uit eigen bakkerij te gaan nuttigen met jus en thee erbij dat maakt een heerlijk ontbijtje.

We gingen na de koffie op het gemakje richting Saint-Mere-Eglise bekent van de parachutist die aan de kerktoren is blijven hangen na zijn sprong uit het vliegtuig. Zijn naam was John Steele en werd later gevangengenomen door de Duitsers maar wist te ontsnappen. De Netflix serie band of Brothers geeft een goede weergave van het gebeuren tijdens de landing van de troepen op 6 juni 1944.

Nadat we met een stokbrood onder de arm weer naar onze camper liepen besloten we toch maar richting Bordeaux te gaan rijden. Onderweg hebben we veel buien gehad maar qua verkeersdrukte viel het mee.

Nu we in Bordeaux zijn gaan we een dagje naar de stad om later naar Bisscarrosse te rijden waar we vroeger 35 jaar geleden zijn geweest. Jeetje waar blijft de tijd.

We staan momenteel bij een kerk en begraafplaats in Bordeaux. Hopen dat het hier rustig blijft.

Gereden km’s 650

Camperplaats niet officieel maar gedoogd

Avenue de L’Eglise Romane 72 Artiges pres Bordeaux

Terwijl ik dit typ schalt hier in de buurt het geluid van gezellige muziek

Zaterdag 18 mei

Vandaag hebben we Bordeaux met een bezoekje vereerd. De bushalte was voor aan de weg bij onze camperplaats. Het openbaar vervoer voor € 3,20 pp waren we uit en thuis. Eerst met de bus en een overstap met de tram. Bordeaux is een mooie stad met veel oude gebouwen. Het weer was lekker met een zonnetje en wind was er niet. Na lekker te hebben gekuierd, was een bezoekje aan een overdekte markt een must. Om proviand in te slaan voor de komende dagen. Bij terugkomst even een broodje eten en op weg naar Biscarrosse 80 km zuidelijk.

In Biscarrosse hebben wij zo’n 35 jaar geleden vaak gekampeerd in de zomermaanden. De reis ernaar toe verliep zonder problemen en goed 1,5 uur later zetten wij onze camper op de camping van “toen”. Alles is veranderd en er is niets van herkenning.

Het strand is 10 km vanaf de camping hebben we op het fietsje gedaan en de elektromotor kwam goed van pas. De vele heuvels waren niet te doen zonder ondersteuning.

Het enige wat voor ons nog te herkennen was, is de pizzeria Mille Pates waar we 35 jaar geleden ook kwamen. Gelukkig smaakte het eten niet naar 35 jaar geleden.

Gereden km’s 80

Camping Campeole Navarrosse Plage

Terwijl ik dit typ begint de karaoke met krolse katers. Gelukkig duurt het niet langer dan 23.00 uur!

• 19 Mei 2024 - 00:00

Ma Romijn:

Hallo lieve kinderen wat weer een mooi verhaal! Ik weet nog dat jullie daar op vakantie gingen inderdaad waar blijft de tijd. Wel fijn dat het weer mee werkt hier ook best lekker weer! Lig al in mijn mandje ga lekker slapen op naar de Pinksteren jullie ook slaap lekker liefs uit DeBilt

• 19 Mei 2024 - 08:43

Annette :

hallootjes Julie zijn al heerlijk op weg! Oh Biscarossa was dat met dat noodweer! Onze eerste buitenlandse vakantie. En hebben toen in de pizzeria geslapen en inderdaad waar blijf de tijd. Wel weer leuk om jullie te volgen onder het genot van een bakkie koffie.

fijne dag vandaag en tot morgen! [e-1f618][e-1f618]

• 19 Mei 2024 - 10:11

Alice:

Dag allebei,

Helaas ben ik niet zo handig met de computer. Dus een wat late reactie.

Wat een interessante reis gaan jullie maken. Ben er ooit wel gedeeltelijk geweest en weet dat het indrukwekkend was. Fijne vakantie met zo weinig mogelijk regen.

Alice

• 19 Mei 2024 - 18:18

Hanneke Heining:

Ha luitjes,

Wat leuk om na zo veel jaren weer ergens terug te komen.

Veel verandert maar gelukkig hebben jullie beiden nog dezelfde partner [e-1f605][e-1f970]

Lekker genieten, volgens mij is t onder Bordeaux altijd het betere weer[e-1f601]

Groetjes Hanneke

• 19 Mei 2024 - 19:18

Arnoud:

Hoi luitjes…..ja dat is zeker terug in de tijd al hebben we erg leuke en ook minder leuke ervaringen in Biscarossa gehad vanwege het zeer slechte weer met grote hagelbuien…de deuken in de caravan van pa en ma waren het bewijs.

Maar ook ontzettend gelachen daar met onze vliegers…er moest elke keer meer vliegertouw gehaald worden om de vlieger steeds hoger te laten vliegen en steeds weer terug om weer vliegertouw te halen…totdat het touw brak en wij dan gauw in de auto stappen om de vlieger weer te gaan ophalen [e-1f923][e-1f923].

Het was een zeer leuke vakantie toen een nu bij jullie weer…geniet ervan!!…liefs [e-1f618]

• 20 Mei 2024 - 06:14

Astrid Romijn:

Hoihoi ja nou ik het verslag van Arnoud lees schiet mij dat te binnen van de Caravan. Waren jullie toen niet een dagje uitvaar Petra en E.d. die ook in de buurt ware en bij terug komst de camping niet op mochten de schade was enorm van de tent was niet veel over,maar verzekering dekte de schade en kwam alles nog goed. Moest wel even spitten in mijn geheugen maar wel leuk dat jullie daar weer op de camping geweest dat moest ik toch nog even kwijt nou lievertjes gr maar weer uit De Bilt

• 20 Mei 2024 - 23:16

Stephanie:

Jeetje - dat is al even terug in de tijd! Leuk dat jullie dit combineren met jullie reis richting het zuiden. Laat nu het zonnetje maar schijnen, jullie hebben alweer voldoende regen gehad zo.. [e-2600]️