eerste stop in Spanje - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu eerste stop in Spanje - Reisverslag uit Bilbao, Spanje van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

eerste stop in Spanje

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

20 Mei 2024 | Spanje, Bilbao

Zondag 19 mei

We reden op het gemakje na de koffie weg. Het sanitaire gedeelte, vers water en alles geleegd, hadden we gisteren al voor elkaar gemaakt. Nog even getankt en op weg naar Bilbao Spanje waar we ons bivak gaan opslaan. Onderweg was het rustig en het zonnetje werd afgewisseld met kleine buitjes. Na 3,5 uur waren we op de bestemming gekomen. Lida had onderweg al een overnachtingsplaats gezocht met de wifi die wij in de camper hebben. Supermakkelijk! De mifi-router nemen we zelfs mee als we de stad in gaan, zodat we altijd op het internet kunnen kijken.

De bus, die voor de deur van de camping stopt, bracht ons in een half uur in het oude centrum van Bilbao. Het openbaar vervoer is goedkoop en goed geregeld. In Bilbao aangekomen liepen we door het oude centrum. De straten waren niet erg druk. Het is immers zondag en alles was gesloten. Zelfs de Basiliek van Bilbao was na een partij trappen te hebben beklommen dicht. Maar gelukkig ging de afdaling een stuk makkelijker. Na zo’n 5,5 km te hebben rondgewandeld hebben we het bussie opgezocht. De supporters van Athletic Club Bilbao bevolkten de vele cafés en pleinen om hun club de laatste wedstrijd aan te moedigen.

Terug op de camperplaats waar het uitzicht over de stad erg mooi is en de regen zachtjes op het dak tikt scheurt Max na een spannende F1 race naar de overwinning. Morgen (maandag) rijden we naar het bedevaartsoord Santiago de Compostella.

• 20 Mei 2024 - 08:32

Petra:

Lieve Eric en Lida , jullie gaan als een speer ;) Bilbao schijnt een mooie stad te zijn en staat ook nog op mijn lijstje. Ook Compostela lijkt me prachtig [e-1f60d] Hoop dat jullie wel het echte mooie weer tegemoet rijden. Hier in Lissabon ook bewolkt maar temperatuur heerlijk. Wij gaan vandaag de stad op de fiets verkennen. Lieve groet van ons

• 20 Mei 2024 - 09:26

Jacqueline:

Jullie zijn al in Spanje, lekker genieten [e-1f618]

• 20 Mei 2024 - 09:27

Diana :

Hallo Eric en Lida, ik zit jullie al een paar dagen te volgen en nu maar even een reactie. Helaas zit het weer niet helemaal mee, in Frankrijk is het te koud en te nat voor de tijd van het jaar, hopelijk gaan jullie het treffen in Portugal en ik blijf jullie volgen, Groetjes Peter en Diana bedankt nog voor jullie lieven kaart.

• 20 Mei 2024 - 09:46

Alice:

Al weer in Spanje. Jullie gaan als een speer. En toch nog veel gezien onderweg. Ben benieuwd wat jullie van Compostela vinden

• 20 Mei 2024 - 13:24

Kees:

Lieve Eric en Lida,,

Een paar dagen reeds onderweg en toch alweer vele mooie dingen bezichtigd!

Wederom leuk om al die verhalen weer te lezen.

Ook fijn dat je nu ook de foto’s weer kan uploaden!

Nou goede reis naar Portugal en doe voorzichtig!

Liefs, Kees en Astrid xxx

• 20 Mei 2024 - 13:31

Annette :

Lieve Eric en Lida toch weer leuk om jullie te volgen! Heb net gelezen over Santiago de Compostela .wel interessant vele leuke Spaanse dorpjes en bij de meeste. Maar een doel om her graf van apostel Jakobus te bezoeken!! Dus benieuwd naar jullie beleving liefs Annette

• 20 Mei 2024 - 15:51

Arnold Penning:

Hoi. Lida en Erik mooi dat je al zo ver bent gekomen je gaat als een speer, vergeet niet om te genieten van alle mooie dingen die je ziet. Want daar krijg je spijt van.

als je in Compostela aan komt zoek op Google een parkeerplaats dicht bij de kathedraal en ga verder lopen naar het plein onder weg zie je zoveel dingen zo als gouden schelpen in de straat en die leiden je naar het plein van de kathedraal waar Jacobus beeld staat je kun er met een trap achter hem door lopen en over zijn hoofd aaien en als er een kerk dienst is moet je kijken naar de wierook pot die word heen en weer geslingerd door zes kapelaans heel mooi gezicht . Veel plezier daar en mooi weer.

• 20 Mei 2024 - 18:45

Ma Romijn:

Hojhoi eerst alle foto’s bekeken wel heel indrukwekkend prachtig fijn dat het gelukt is! En al in Spanje gekomen daar is ook weer een hoop te zien als ik naar Arnold ze verslag lees maar neem ook je rust hoop dat het weer goed word wat het overal een beetje wisselvallig maar komt goed gr en tot het volgende verhaal dikkeknuffel[e-1f48b][e-1f31d]