Familie bezoek - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Familie bezoek - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Familie bezoek

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

03 Juni 2024 | Spanje, Madrid

Zaterdag 1 juni

Door muggeninvasie hebben wij maar een kort nachtje gehad. Het zoemen van de muggen waren irritant en hielden ons aardig wakker. Om 06.00 uur zijn we er uitgegaan en in de loopgraven gesprongen om de vijand te lijf te gaan. Binnen de kortste keren was er een waar bloedbad ontstaan en waren er al zo’n 25 muggen naar de eeuwige jachtvelden gegaan. We hadden geen idee dat het er zoveel waren. Na al het geweld hebben we de bloedspetters verwijderd en zijn we gaan ontbijten.

Het ontbijt smaakte ondanks alles lekker en na de afwas klaargemaakt voor vertrek. Het sanitaire gedeelte was aan de beurt en nadat alles in orde was, zijn we vertrokken van de camping.

De rit ging naar het plaatsje Sintra 17 km noordelijke was zo gereden en na gevonden informatie van het internet reden we gelijk naar een parkeerplaats P2. We waren vroeg en het was superrustig op de parkeerplaats. Een plek voor de camper was zo gevonden. Het plaatsje Sintra staat bekend om de vele kastelen. Je kan het beste de route met tuk tuk auto vanwege de heuvels. We hadden de motor van de camper nog niet uitgezet of er kwam er aléén aan. Na het onderhandelen besloten we een twee uur durende trip te gaan doen met een jonge jongen uit Braziliëen zei noem me maar G. G was de chauffeur van een elektrische uitziende oldtimer. G stopte op aan dringen van mij bij een koffietentje waar ze heerlijke koffie schenken en lekkere Pastel de Nata maakten. Na de twee uur durende rit door heuvels langs de belangrijkste kastelen zette G ons weer af in het historische gedeelte van Sintra.

In het centrum van Sintra nog een broodje gegeten en een evaluatieronde kwamen we tot de conclusie datéén uur tour ook voldoende zou zijn geweest.

Na een wandeling door het leuke centrum sjokten we naar de parkeerplaats P2. Het is altijd prettig om de camper te zien staan op de plek waar hem hebben achtergelaten.

Omdat er vreemde berichten stonden omtrent camperplaatsen in de buurt van Sintra zijn we doorgereden naar Penische waar enkele familieleden verblijven. Neef Mark en zijn lieftallige vriendin Daniëlle hebben daar een huis en verblijven daar een groot gedeelte van het jaar. Zus Petra, moeder van Mark, en zwager Johan waren een paar dagen op bezoek. De 109 km waren zo gereden op een rustige weg en om 15.00 uur stonden we voor de deur. Er was plek genoeg voor de deur om de camper te stallen. Na een hartelijk ontvangst zijn we nog lekker naar het strand geweest. Op het strand heb ik de beginselen van surfen van onze surfer Mark gekregen om indruk te maken op Lida.

Ik werd in het surfpak geperst wat eigenlijk te klein was voor mijn postuur maar gelukkig zat er veel rek in. Na wat heen en weer gespartel in de zee vond ik het wel genoeg zo. De voeten waren zo koud dat ik ze niet meer voelden. Gelukkig was het warm genoeg om de boel weer op temperatuur te krijgen.

Heerlijk met z’n allen gegeten bij de pizzeria. Het was top!

Zondag 2 juni

Hiep hiep hoera Daniëlle is jarig en door de straat klonk het verjaardagslied.

Zo mooi dat de buren kwamen informeren wat er aan de hand was. Mark had lekkere broodjes bij de bakker gehaald. De bakker was al om 06.00 uur open. Na het ontbijt werden de surfplanken ingeladen om nog even naar het strand te gaan. Wij hadden de camper in gereedheid gebracht om te gaan vertrekken naar Madrid. Na even te hebben gekeken naar de surfers op het strand en koffie te hebben gedronken, namen we afscheid en vertrokken wij richting Madrid.

Net toen we de snelweg opdraaide vloog plots een steen van een voorligger op ruit met als gevolg een barst. Dat was nog niet alles ook een slang en een zwaluw konden de camper niet ontwijken. Verder ging de rit voorspoedig en omdat er zo weinig verkeer was onderweg, zijn we doorgereden naar Madrid. We hebben een camping gevonden met vlakbij een metroverbinding. We kunnen morgen met de metro naar het centrum van Madrid.

We waren vergeten dat er een uur tijdsverschil erbij kwam en het was gauw laat.

• 03 Juni 2024 - 09:19

Jacqueline:

Weer 2 bewogen dagen, en gezellig bij de familie langs.we blijven jullie volgen, maar nu eerst onze koffers pakken.xxx[e-1f618]

• 03 Juni 2024 - 09:31

Alice:

Dag allebei,

Wat een mooi plaatsje dat Sintra. Gezellig om zo ver weg familie te ontmoeten. Ben benieuwd wat Madrid jullie geeft.

Alice

• 03 Juni 2024 - 10:01

Dinie:

Hoi vakantiegangers

Jullie maken ook altijd wat mee op vakantie

• 03 Juni 2024 - 10:09

Martin:

Ook deze reis weer een groot avontuur. Eric heeft zelfs surfen geleerd. Heel veel plezier nog verder.

• 03 Juni 2024 - 10:20

Diana :

Weer lekker genoten de afgelopen dagen. Sportief geweest, lekker gegeten en genoten van mooi weer en op familie bezoek.

• 03 Juni 2024 - 11:04

Ma Romijn:

Hallo lievertjes

wat een leuk weekend was dat bij Mark en Daan! Wel een hele mooie omgeving waar ze wonen! En dan ook nog Petra en Johan daar het weekend kon niet meer stuk! Op de vooruit dan dat is dan weer minder! Op naar Madrid zal ook best een mooi stad zijn en misschien minder muggen Nou geniet van de dag gr liefs uit De Bilt[e-1f618][e-2764]️[e-2615]️[e-1f31e][e-1f31e]