Aan de Costa Brava - Reisverslag uit Torroella de Montgrí, Spanje van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Aan de Costa Brava - Reisverslag uit Torroella de Montgrí, Spanje van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Aan de Costa Brava

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

07 Juni 2024 | Spanje, Torroella de Montgrí

Dinsdag 4 juni

Er stond een verplaatsing op het programma van Madrid naar Barcelona met een tussenstop in Zaragoza. De 300 km naar Zaragoza waren zo gereden en dat gaf bij aankomst op de camping nog gelegenheid om te fietsen. Het 7 km verderop gelegen centrum van Zaragoza was goed te doen vanaf de camping met uitsluitend fietspaden. Wel moest je vanwege een abrupt einde van het fietspad even om je heen kijken waar het fietspad verder ging. In het centrum aangekomen hebben we even gelopen. De reden was dat het over de 30 gr was en windstil. We besloten om terug te keren naar de camping om ons te gaan onderdompelen in het zwembad.

Het was niet druk aan de rand van het zwemwater en de ligbedjes hadden we voor het uitkiezen. Even later kwamen de campers binnen en het merendeel Nederlanders bevolkten het zwembad. Het water was op zijn Hollands koud maar als je door was is het lekker. Nog even aan de rand wat tips en tricks uit gewisseld om daarna lekker tot het donker werd buiten te zitten.

Woensdag 5 juni

Vanochtend waren we vroeg uit de veren we gaan naar El Delfin Verde de camping aan de Costa Brave. Bij velen een bekende camping. Hier liggen veel herinneringen van ons. We blijven voorlopig tot zondag en kijken daarna wel verder. Het punt is aangebroken om te gaan luieren. We hebben het sanitaire gedeelte weer even aangepakt en met een schoon toilet en vers water zijn we op pad gegaan.

Onze eerste stop was de Lidl om proviand in te slaan voor de komende dagen. Richting Barcelona waar we in de spits terecht komen. Terwijl ik het stuur heb overdragen aan mijn charmante bijrijder Lida scheurt zij door het drukke en hectische Barcelona richting Gerona. Het vele vrachtverkeer zorgt ervoor dat twee paar ogen geen overbodige luxe is. Na een half uur sturen zijn we erdoor en gaan we op voor de lunch. Op El Delfin Verde aangekomen weten we niet wat we zien een groot luxe resort met camping en andere verhuurhuisjes. Hier waren we 14 jaar geleden voor het laatst er is niets meer van toen.

We zagen wel bekenden en dat was leuk! ‘s avonds lekker gegeten met een groepje en morgen zien we het wel weer.

Gereden totaal over 2 dagen725 km

Camping Zaragoza Muncipal de Zaragoza

Camping Torroella de Montgrí

Donderdag 6 juni

Na een goede nachtrust werden we uitgerust wakker. Het etentje van gisterenavond met het lekkere eten en de heerlijke wijn had daar geen invloed op.

We gingen met 4 stellen eten in restaurant Mooma in een appelboomgaard waar we heerlijke specialiteiten kregen opgediend. Althans de voorgerechten dan, het was een share moment. Er waren kroketjes bij volgens de tafel geen vis maar ik proefde wel vis en ik griezel daarvan. Spaanse ober vertelde, wat ik al zeker wist, dat het een visproduct was brrrr. Gauw een glas water om te spoelen het was namelijk inktvis. Het hoofdgerecht was topêntrecote die we zelf moesten bakken op een tafelgrill heerlijk. Het dessert Cheesecake met rood fruit en sorbetijs was ook heerlijk, tip voor als jullie in de buurt zijn. Verder de dag gevuld met vakantie op de camping aan het vieren en nog in de zee gezwommen was ook brrr wat koud. Nog even de camping overgelopen wat een luxe vergeleken met 14 jaar geleden ideaal voor gezinnen met kleine kinderen.

Mooma restaurant

El Delfin Verde

• 07 Juni 2024 - 07:46

Petra:

Goedemorgen vanuit het zonnige Leiden nu. Wat leuk nu een trip down memory lane. Wat leuk dat ook daar weer bekenden staan , maar die Hollanders kom je overal tegen hahahaha . Ook jullie laatste week breekt aan dus uitrusten en relaxen is nog wel even lekker zo aan het einde.

Geniet nog heerlijk !!

• 07 Juni 2024 - 08:12

Ada De Jong:

Goedemorgen vanuit een zonnig Utrecht. Leuk om zo terug te gaan, waar jullie vroeger zijn geweest.

Jullie hebben al heel wat kilometers erop zitten en weer veel gezien en gedaan waar we van konden meegenieten

Alweer de laatste week, dus nog even genieten van het vrije leven. Groetjes

• 07 Juni 2024 - 09:40

Kees:

Goedemorgen, wat leuk dat jullie een paar dagen op El Delfin staan, leuke camping met zeker ook leuke herinneringen. Ook leuk dat je nog een filmpje stuurde met een tour over de camping. Het is echt veranderd en heel mooi opgezet. Geniet lekker daar en zeker ook van de omgeving.

Lieve groetjes vanuit Vianen xxx

• 07 Juni 2024 - 12:21

Hanneke Heining:

Hallo daar in Spanje,

Nou zeg jullie hebben wel een mooie camping daar, heel aantrekkelijk.

Lekker nu een beetje luieren en genieten van de rust, jullie zijn tenslotte op vakantie[e-1f609]

Wij krijgen er inmiddels ook aardig zin in, dat komt goed uit, want maandag brengt het [e-2708] ons naar Zakynthos. Jullie nog een pretige voorzetting.

Lieve groet van Martin en Hanneke[e-1f46b]

• 07 Juni 2024 - 19:56

Ma Romijn:

Hallo Spanje vierdes

wat leuk dat jullie weer op de camping staan waar jullie vroeger naar toe gingen! En dat er ook nog bekenden zijn heel apart ja laatste week komt er aan wat gaat het snel! Maar denk dat jullie wel weer top vakantie gehad hebben! Maar ook weer fijn als jullie weer thuis zijn denk dat Finn de dagen afstreept op de kalender [e-1f923] trouwens mis mijn pastaatje van Lida [e-1f629]nu lievertjes geniet nog van de Spaanse dagen Liefs uit De Bilt[e-1f618][e-2764]️[e-1f31e]

• 10 Juni 2024 - 10:11

Stephanie, Stephan & Finn:

Heerlijk, even de camper stallen en genieten van de rust (en het niets meer hoeven). Ook daar heeft de tijd niet stil gestaan - leuk hoor!