Hobbel de bobbelweg - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Hobbel de bobbelweg - Reisverslag uit Cahuita, Costa Rica van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Hobbel de bobbelweg

Door: Eric en Lida

Blijf op de hoogte en volg Eric en Lida

13 April 2022 | Costa Rica, Cahuita

Maandag 11 april

Na twee heerlijke dagen op Maquenque Ecolodge zijn wij verdergegaan. Het bootje dat ons naar de auto brengt lag al startklaar. Weer 14 km over de keien en de gaten hopelijk voor de laatste keer.Zo drie kwartier zijn wij aan het schudden in de auto als we de weer in de bewoonde wereld aankomen. Na 2,5 uur zijn wij op onze volgende bestemming Sarapiquis Rainforest voor een tussenstop met een overnachting. Omdat we hier voor 1 nacht zijn, wordt de dag gevuld met relaxen. De stilte hier wordt verstoord door de brullende apen die km’s ver te horen zijn.

Dinsdag 12 april

Na het ontbijt gaan we op weg naar de Caraïbenkust een ritje van 215 km om te eindigen in Puerto Viejo de Limon. Na een paar km vond de navigatie het nodig om ons door de bananenplantages te loodsen. We begonnen met een verharde weg en vervolgens met een keien en gaten in de weg. Nadat we het gevoel kregen, dat er maaréén de baas kon zijn hebben we navigatie uitgezet en zijn we teruggereden. We hadden immers al genoeg hobbels gehad en we waren er klaar mee. Op de verharde route kreeg de navigatie nog een kans om ons op het goede pad te gaan leiden en na enig gesputter gaf die zich gewonnen. Dat de weg 100 km kommer en kwel zou zijn, kon die ook niks aan doen. De wegen zijn hier zijn een drama en daar proberen ze hier wat aan te doen. De ene na de andere opstopping bracht ons uiteindelijk na 5 uur bij ons hotel Shawandha Lodge aan deCaraïbenkust.

Het schitterende hotel op 50 meter van het beroemde Playa Chiquita waar wij 3 nachten doorbrengen.

• 13 April 2022 - 09:30

Peet & Kell:

Gefeliciteerd met je verjaardag mam!
    Ik zie dat de welbekende strandbal ook mee is. Geniet van jullie rustige daagjes daar.

• 13 April 2022 - 09:35

Ada De Jong:

Lida van harte gefeliciteerd.
    Lekker genieten daar.

• 13 April 2022 - 10:09

Petra:

Lida als eerste gefeliciteerd!! En wat doet me dit denken aan Kos lida hahahaha Ook door de navigatie het bos in gestuurd en 3 uur lang hobbels en bobbels Zo maak je nog eens wat mee en heb je wel een verhaal. De foto’s zijn prachtig !! Liefs uit Leiden

• 13 April 2022 - 14:42

Ma R:

Nou Lida voor de derde keer van harte gefeliciteerd en nog veel gezonde jaren.Zo dat was weer een mooi verhaal met hindernissen maar weer prachtige foto’s.Na een lange rit ben je wel toe aan een beetje rust en ook beetje verjaardag vieren met een lekker wijntje nu even geen hobbels meer veel plezier liefs uit de Biltxxx

• 13 April 2022 - 15:58

Diana :

Hobbel de bobbel wat een geschut, hier komt een verjaardags groet uit Frankrijk. Lang leve de jarige geniet van deze mooie dag Lida samen met Eric.

• 13 April 2022 - 20:18

Ron:

Super leuk om te zien, dit was niet een plek waar wij waren geweest, gefeliciteerd Lida van ons, gr Ron en jac.

• 13 April 2022 - 20:28

Arnoud:

Lida van harte gefeliciteerd met je verjaardag en toch door alle hobbels en bobbels een hele fijne en mooie verjaardag.

• 13 April 2022 - 21:21

Astrid Muijen:

Lida van harte gefeliciteerd met je verjaardag

• 13 April 2022 - 22:56

Annette Engel:

Hiep hiep hoeraaaa gefeliciteerd Lida en Eric jij ook met je allerliefste maatje je allesie
    Oh Lida Petra zei het al, ook wij hebben in Kos het ook mee gemaakt , als ik er nog aan denk haha nou dan maar lekker genieten nu,de foto’s zijn weer prachtig om te zien! Xxx

• 14 April 2022 - 10:03

Martin Baas:

Lida gefeliciteerd met je verjaardag. Geniet van deze mooie reis. Gr. Hanneke /Martin

• 20 April 2022 - 15:22

Stephan, Stephanie & Finn:

De ritten tussen de locaties blijven een vraag wat je nu weer tegenkomt! Lekker om daar nu even te kunnen ontspannen :-) Lieve groetjes van ons!