Op naar Wenen Oostenrijk - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu Op naar Wenen Oostenrijk - Reisverslag uit Wenen, Oostenrijk van Eric en Lida Romijn - WaarBenJij.nu

Op naar Wenen Oostenrijk

Door: Eric en Lida

28 November 2022 | Oostenrijk, Wenen

Zondag 27 nov

Met een strakblauwe lucht gingen we op weg van Venetië naar Wenen. Het was rustig op de weg en 7 uur later hadden we de 600 km afgelegd. De route door de bergen bracht ons mooie vergezichten van sneeuw en groen. De CP in Wenen was gauw gevonden en was goed bezet. Nadat de camper was geïnstalleerd gingen we nog even op pad richting centrum. Er was niemand op het kantoor van de CP dus moesten we het zelf uitzoeken. Er was een bushalte voor de deur, maar die ging de verkeerde kant op. De chauffeur vertelde ons om de hoek is de goede richting en even later kwam de bus. Vanwege Corona ook hier geen kaartjes in de bus, maar de chauffeur was zo aardig ons ditmaal mee te nemen zonder kaartje. We reden langs de camping en ik zag een metrostation op 150 meter afstaand van de CP. De bus ging naar eindpunt waar een treinstation was en met de trein zijn we verder richting centrum gegaan. Halverwege maakte de chauffeur een noodstop en een meisje vloog door de bus. Lida met haar arm tegen een stang aan, was even schrikken en de chauffeur informeerde naar de gemoedstoestand. Een getuige had nummer van de auto gegeven, die doorreed en wij konden verder. Met de trein waren we er zo. Op het centraal station een Citypas van 48 uur te hebben gekocht was het tijd voor noedels en rijst. Terug op de CP is de wifi slecht en gelukkig is er een “kaffeehaus” met de kachel op stand warm waar het internet redelijk is en dat is handig voor dinsdag.

Maandag 28 nov

Heerlijk geslapen en lekker rustig aangedaan. Boodschappen bij de Spar aan de overkant gedaan en na de koffie zijn we op pad gegaan naar Wenen. Met de metro waren we binnen een 30 min in het centrum op Stephansplatz en vandaar uit lopen langs de mooie gebouwen. Het was koud met 4 graden en een harde wind. Gelukkig hadden we de winterjassen mee en met de capuchon op liepen we door de straten. Wenen is een zeer mooie stad met veel historische bouwwerken en in deze tijd met heel veel kerstmarkten. Voor de mooie gebouwen waren werklui met hijskranen en materiaal bezig en dat ontnam mij om mooie foto’s te nemen. Rond 14.00 uur keerden we terug naar de CP om vanavond na het eten (aardappels met rodekool en kipfilet) terug te gaan voor de kerstverlichting, die in de straten volop hangt.

• 28 November 2022 - 18:39

Petra:

Wat een lekker potje eten hahahaa Ben benieuwd naar de foto’s van de lichtjes. Dan zie je de hijskranen vast niet meer. Dan nog een lekker glaasje gluhwijn erbij en het winter/ kerst gevoel is compleet.